2015-05-16, 15:42
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Alla behöver inte gilla Guns n' Roses, men att säga att de är historiens mest överskattade band är grovt felaktigt och kränkande mot oss som gillar bandet. Det vet vi som var med då det begav sig. Snackar förstås om storhetstiden 1987-1993 och inte dagens lineup med Axl som enda originalmedlem. Men under en magisk tid var de en av de allra största, om inte det största bandet. Hade gärna varit med och kollat på deras turné med Metallica 1992

"Paradise City" är en av deras största och mest framgångsrika låtar. Kanske inte min största favorit, men den byggs upp på ett mästerligt sätt och Slash solo gör ingen besviken.

Varför skulle det vara kränkande mot er som gillar dem? Det är inte ert fel att de är hysteriskt överreklamerade. Jag var med 87 också och det är därifrån jag pratar. Visste inte ens att de fanns längre.

Paradise city har ett helt ok riff och är en rätt hyfsad låt OM de hade kortat ner den till hälften.
Citera
2015-05-16, 15:56
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Den senaste månaden har jag tvingats omvärdera detta band. Jag gav Appetite For Destruction ett gäng rundor till då jag verkligen VILLE tycka om detta band, och otroligt nog lyckades jag tycka om dem till slut!
Axl Rose är fortfarande bandets svaga punkt men man vänjer sig vid hans kraxande efter ett tag, typ som man gör med falsettsången i King Diamonds musik. Instrumentalt kvarstår de som skitbra.
Citera
2015-05-17, 00:13
Medlem
LilithSkovdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Den senaste månaden har jag tvingats omvärdera detta band. Jag gav Appetite For Destruction ett gäng rundor till då jag verkligen VILLE tycka om detta band, och otroligt nog lyckades jag tycka om dem till slut!
Axl Rose är fortfarande bandets svaga punkt men man vänjer sig vid hans kraxande efter ett tag, typ som man gör med falsettsången i King Diamonds musik. Instrumentalt kvarstår de som skitbra.

Tycker du om deras andra skivor också då?
Citera
2015-05-17, 12:41
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
Tycker du om deras andra skivor också då?
G N' R Lies gav jag en chans till häromdagen, det lät rätt okej. I övrigt måste jag friska upp minnet. Jag minns dock hur jag störtdiggade You Could Be Mine när jag såg T2 för någon vecka sedan.
Citera
2015-05-26, 21:16
Medlem
Geomeisters avatar
https://www.youtube.com/watch?v=1LR2nro3bUM

Slash: Fact or Fiction?

Han och Myles Kennedy spelar på Gröna Lund på söndag. Inte missa!
Citera
2015-05-26, 21:57
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
https://www.youtube.com/watch?v=1LR2nro3bUM

Slash: Fact or Fiction?

En annan ska kolla på Slash i Sofia snart. Personligen så tycker jag att han han skippa allt material förutom låtarna på hans första soloskiva. Jag gillar förvisso såväl Guns som Velvet Revolver och hans sologrejer, men jag tycker att hans första soloskiva, den med olika sångare, är en klockren fullpoängare.
Citera
2015-05-27, 08:54
Medlem
Rebali179s avatar
jag kan inte rå för det. Men det finns bara en enda bra platta med Guns N Roses.
Det är Appetite For Destruction.

Har försökt med deras andra skivor men det går bara inte
Citera
2015-05-31, 06:59
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister

Idag gäller det! Ville bara påminna alla om detta!
Citera
2015-06-04, 17:21
Medlem
TiaGos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
jag kan inte rå för det. Men det finns bara en enda bra platta med Guns N Roses.
Det är Appetite For Destruction.

Har försökt med deras andra skivor men det går bara inte

Håller helt med. Har nu läst Steven Adlers självbiografi men förstår fortfarande inte vad som hände med den otroliga potential som uppvisades på Appetite For Destruction. Varför var Appetite så bra och allting efter så bedrövligt dåligt? Kommer inte ens på något annat band som hade samma drastiska ras. Det är som om all talang plötsligt försvann efter Appetite, och man undrar hur de klarade av att skriva de klassiska låtarna till att börja med. Man förstår att Axl Rose var ett vidrigt kryp, men samtidigt, varför var alla omkring honom så totalt initiativlösa i bandet? Kanske måste läsa fler biografier för att förstå lite mer.
Citera
2015-06-05, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TiaGo
förstår fortfarande inte vad som hände med den otroliga potential som uppvisades på Appetite For Destruction. Varför var Appetite så bra och allting efter så bedrövligt dåligt?

Appetite-plattan var ju sprungen ur flera års harvande, supande och allmänt dräggeri på Sunset Strip i Los Angeles. Upptakten till vad som senare blev Guns N' Roses är ju en rad projekt och mindre konstellationer som allihopa bär samma sleaziga, anrika aura om sig. Jag håller också AFD som deras bästa platta (och en av rockhistoriens vassaste plattor, därtill) just för att den är så skitig, rå och opretentiös. Use Your Illusion-plattorna består ju av en del låtar som sorterades bort från Appetite, och som dessutom skrevs och producerades under de år då Guns N' Roses var det största och absolut hetaste som rockvärlden hade att presentera. När det fattiga rocklivet i en trång lägenhet bland flaskor och heroin byttes ut mot ett ändlöst turnerande i första klass, champange hit och dit och en bästsäljande platta som drar in mer pengar än vad bandet hinner göra av med... då blir det ju per automatik omöjligt att återskapa samma sorts låtar, utan istället blir det tio minuters långa pianoballader och allmänna rockdängor som inte hade nog med punch för att rymmas på Appetite.

Säga vad man vill om Use Your Illusion I & II men "bedrövligt dåliga" är väl att ta i, kan jag tycka. De saknar gnista och de saknar en redig portion av känslan, men de är välproducerade plattor med flera storslagna och väl skrivna, komponerade och framförda låtar. Sägas bör också att Izzy Stradlin var en stor motor som ledsnade stenhårt i början av nittiotalet och gick rätt hårt på brunt heroin. Är det någon musiker vars insatser bakom det bländade rampljuset inte skall underskattas, så är det Izzy Stradlin.
Citera
2015-07-11, 01:40
Medlem
Dimaks avatar
Tror ni en reuonion eller en "kamratskaparna är på G? Duff och axl är okey axl och gilby izzy är oki
Det är bara steven adler och slash matt kanske som axl är lite så där men vad fan nästa år är det 20 år sen de splittrades, fan 20 år

vad tror ni? var det BARA axl rose fel? man har bara hört matt och Slash säga samma sak att det var axls fel att allt fick åt helvete men åt andra sidan var både slash och alla andra helt jävla full knarkade och alkoholen. .........
Citera
2015-07-11, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Tror ni en reuonion eller en "kamratskaparna är på G? Duff och axl är okey axl och gilby izzy är oki
Det är bara steven adler och slash matt kanske som axl är lite så där men vad fan nästa år är det 20 år sen de splittrades, fan 20 år

vad tror ni? var det BARA axl rose fel? man har bara hört matt och Slash säga samma sak att det var axls fel att allt fick åt helvete men åt andra sidan var både slash och alla andra helt jävla full knarkade och alkoholen. .........

Om du har sett celebrity rehab så vet du att Steven Adler aldrig kommer tillbaka...

För övrigt tror jag att det inte blir bra. G&R kommer aldrig att göra något bättre än Appetite igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in