2015-05-25, 20:54
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Skumt ändå att Rajala som gjort sig känd(i Sverige iaf) för att spela för den klubb som bjuder mest helt plötsligt går till Luleå av alla ställen på grund av deras "sportsliga prestation och engagemang".

Luleås sportsliga prestation den senaste säsongen var ju att åka ut i kvarten. Det verkar vara något Rajala gillar!
Citera
2015-05-25, 21:01
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Luleås sportsliga prestation den senaste säsongen var ju att åka ut i kvarten. Det verkar vara något Rajala gillar!

Ett snäpp upp från prestationen han fick vara med om i den andra klubben...
Citera
2015-05-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Örebro är dock importlaget nr1 med 14 utländska spelare i laget förra säsongen.
Dessutom så har både Kukan, Jaros och Cehlárik gått genom Luleås Juniorverksamhet som vilken annan junior som helst. Från J18 till A-lag. Så det är inte direkt så att Luleå bara värvar etablerade importer.

Då var vi där igen.

Nej, Örebro hade aldrig fler än 10 utlänningar i laget samtidigt ifjol. Skalicky och Vopelka, som förövrigt gjort samma resa som era killar du nämner, lirade i J20 och bör väl knappast räknas med.

Är det viktigt för dig att påpeka att andra lag har fler utländska spelare än Luleå? Ett påstående som dessutom var felaktigt. Luleå Hockey har tolv importer i detta nu, det är fakta.

Förövrigt skulle jag tro att Örebro var ett av lagen med bäst sammanhållning i truppen förra året, så vad i helvete spelar det egentligen för roll?
Citera
2015-05-25, 21:18
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Då var vi där igen.

Nej, Örebro hade aldrig fler än 10 utlänningar i laget samtidigt ifjol. Skalicky och Vopelka, som förövrigt gjort samma resa som era killar du nämner, lirade i J20 och bör väl knappast räknas med.

Är det viktigt för dig att påpeka att andra lag har fler utländska spelare än Luleå? Ett påstående som dessutom var felaktigt. Luleå Hockey har tolv importer i detta nu, det är fakta.

Förövrigt skulle jag tro att Örebro var ett av lagen med bäst sammanhållning i truppen förra året, så vad i helvete spelar det egentligen för roll?
Nu var det ju inte jag som startade denna diskussion om utlänningar. Så för mig är det inte jätteviktigt att påpeka, men när en säger att Luleå hade flest utlänningar så ville jag bara rätta honom.
Citera
2015-05-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Nu var det ju inte jag som startade denna diskussion om utlänningar. Så för mig är det inte jätteviktigt att påpeka, men när en säger att Luleå hade flest utlänningar så ville jag bara rätta honom.

Men det stämmer ju. Luleå är det lag i SHL som har flest utlänningar just nu.

Du rättade alltså någon som redan hade rätt, med ett felaktigt påstående?
Citera
2015-05-25, 21:59
Bannlyst
Meeehhhhh, azzå det måste ju vara så att det lag som har mest smålänningar blir det lag som har minst med utlänningar
Citera
2015-05-25, 22:30
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
De gjorde ju tydligen klasen också

Vet inte vad luleå erbjuder mer än någon annan klubb förutom pengar som får de att gå dit.

Klasen valde väl Luleå i slutändan för att kunna koncentrera sig på hockeyn och lära sig spela hockey över hela banan. En stor del av hans lön stod ju Stenbeck för.

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Skumt ändå att Rajala som gjort sig känd(i Sverige iaf) för att spela för den klubb som bjuder mest helt plötsligt går till Luleå av alla ställen på grund av deras "sportsliga prestation och engagemang".

Hedman kan ju ha haft med saken att göra också. Fast visst fasen får Rajala bra betalt. Precis som alla stjärnspelare får.

Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Kan fortfarande inte fatta hur man skulle bli glad för ett guld som vilket annat lag som helst hade kunnat få med samma ekonomiska muskler. Det blir inte ens en bedrift.

Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Lulefansen som gnällt på Växjö och deras importer, Ryds Växjö spelade med 12 import spelare förra säsongen. Nu har Lule elva i sin trupp till nästa säsong en siffra som kan stiga.

Verkar som vi har ett nytt importlag nr1 i SHL.
Verkar som Porser har satt juniorverksamheten i lule på sparlåga, det lär nog inte kännas speciellt lockande för spelare att komma till lules juniorlag längre när dom vet att A-laget är bara till för dyra importspelare.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Nu ska vi inte vara såna. Dags lägga sig på rygg med blottad strupe. Luleå lägger pengar på den ena stjärnan efter den andra. Vi andra kan bara titta på och avundas den kraftfulla satsningen.

Smulorna på bordet blir övrigas lott. Silly Season blir jobbig. Det var kul så länge det varade…

Senast redigerad av siryessir 2015-05-25 kl. 22:35.
Citera
2015-05-25, 22:48
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Hedman kan ju ha haft med saken att göra också. Fast visst fasen får Rajala bra betalt. Precis som alla stjärnspelare får.
Han får naturligtvis en av ligans bästa löner precis som han hade i Färjestad och troligen i HV71, dock inte i Pesonen-nivå skulle jag tro.
Enligt Toni själv hade han flera liknande lönebud men valde Luleå.

Citat från N-K:
Citat:
– Men jag är nöjd med att spela i Sverige också. Jag trivs där och det var enkelt för mig att hitta ett nytt lag efter att Färjestad inte ville ha mig. Nu är jag Luleås spelare och jag ser fram emot en säsong där.

Rajala säger sig vara imponerad över Luleås lagbygge. Det lockade mycket.

– Jag såg ju på truppen och spelarna som har kommit in. Jag hade några alternativ i Sverige, men Luleå var det bästa. Vi har ett mycket bra lag på gång i år och kan hitta på något riktigt bra.

Och så får han hyggligt betalt.

– Jag fick så klart ett bra kontrakt, men ändå ungefär samma som jag hade fått i andra klubbar, säger forwarden.
Citera
2015-05-25, 23:04
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Kan fortfarande inte fatta hur man skulle bli glad för ett guld som vilket annat lag som helst hade kunnat få med samma ekonomiska muskler. Det blir inte ens en bedrift.

Sluta gnäll, alla vet att äkta guld kostar pengar!
Citera
2015-05-25, 23:18
Bannlyst
Ett jädrans tjut om Bajala. Han spelar självklart och trivs bäst precis som alla andra importer på hans nivå där han får mest pengar. Varför skulle han inte göra det? För honom och alla andra som har det här som yrke gäller det väl att skramla ihop så mycket som möjligt till den dag karriären är över.

Sedan tror ju jag personligen av det jag sett att Bajala mest är en spelare som levererar i medgång. Jag tror inte det är han som tänder och inspirerar killarna när laget ligger under med 2 mål.

Fast vem vet Luleå kanske spelar med medgång hela nästa säsong, och då kommer det att vara en kalasvärvning.

Dock jag tror att Aborten är bättre att ha för vilket lag som helst, synd bara att han är en usel och samvetslös ryggtacklare. Fast visst kan han medverka till att släcka karriären för både Hedman, Fjanten, Forsberg och någon usling till så är inte jag sen på att ta honom till hjärtat och förlåta honom hans synder
Citera
2015-05-25, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Kul med lite profiler i Luleå. Är väl målvaktssidan som känns lite darrig om man ska peta.
Lassinantti hade bäst GAA och var tvåa på SVS% i serien förra året. Han blev dessutom utsedd till bäste målis och gjorde landslagsdebut.

Om han nu inte klappar ihop totalt till nästa säsong så duger han gott.

Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Annars kan man kolla årsredovisningarna för att få ett visst hum.
Kan man göra men då måste man sitta och sortera för att olika klubbar lägger upp det lite olika med anställda och lista ut hur mycket man ska räkna bort osv ...
Senast redigerad av Gromgutten 2015-05-25 kl. 23:51. Anledning: Dubbelpost
Citera
2015-05-25, 23:25
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Lassinantti hade bäst GAA och var tvåa på SVS% i serien förra året. Han blev dessutom utsedd till bäste målis och gjorde landslagsdebut.

Om han nu inte klappar ihop totalt till nästa säsong så duger han gott.
Kanske gör samma resa som Ullmark?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in