2015-05-25, 10:45
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Visst hade väl ändå FBK och HV högre spelarbudget och var således största "dyrlagen"?
Ja, HV har väl högst spelarbudget enligt uppgifter här på forumet, jag nämnde bara inte dom. Både Skellefteå och Växjö lär ju ligga i närheten.
FBK vete sjutton, där är det väl lite kris och man kanske sparar pengar till dom sedvanliga panikvärvningarna efter jul.?
Citera
2015-05-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
LHF har gått ut med att man ska öka budgeten med upp till 20% och att man räknar med att detta gör att man kommer upp till runt fjärde plats.

Tidigare spelarbudgetar i ES, som visar att LHF haft bland de lägsta, finns listade emellanåt i exempelvis kvällspressen och Idrottens Affärer.
Den här var ju googlingsbar fortfarande:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article12648078.ab

Lönebudgetarna för 09/10.

Har presenterats nyare sådana listor också, men de verkar vara svåra att hitta.
Citera
2015-05-25, 12:31
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Den här var ju googlingsbar fortfarande:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article12648078.ab

Lönebudgetarna för 09/10.

Har presenterats nyare sådana listor också, men de verkar vara svåra att hitta.
Annars kan man kolla årsredovisningarna för att få ett visst hum.
Citera
2015-05-25, 13:03
Medlem
vrips avatar
Luleå ska presentera något klockan 14:00 idag
Citera
2015-05-25, 13:39
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, HV har väl högst spelarbudget enligt uppgifter här på forumet, jag nämnde bara inte dom. Både Skellefteå och Växjö lär ju ligga i närheten.
FBK vete sjutton, där är det väl lite kris och man kanske sparar pengar till dom sedvanliga panikvärvningarna efter jul.?

Kalle-Kottes uppgifter, ja.

Ställer mig högst frågande till att HV hade högst spelarbudget säsongen som va. Man lät ju bli spelare som Lasch, Hossa etc..

Karalahti var väl den spelare som kom in sist och han erbjöds inte speciellt hög lön (SPEKULATIONER).
Citera
2015-05-25, 13:50
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Johan Larsson "talar ut" i Gefle Dagblad. Anledningen till att han sågs i Göteborg var att "farsan sprang Göteborgsvarvet", samt att han "helst vill spela i NHL och nu blir det troligen en lösning med Buffalo ytterligare ett år".

http://www.gd.se/ishockey/shl/johan-larsson-om-framtiden#Ishockey

Vi får väl hoppas att det blir så. Inte ska väl Johan slänga bort sin talang i Fisklunda.
Senast redigerad av Pvt. Joker 2015-05-25 kl. 13:52.
Citera
2015-05-25, 14:25
Medlem
Jeremiahs avatar
Ilari Melart och Toni Rajala presenterades på #LHF-live.
De har skrivit på 1 år vardera.
Citera
2015-05-25, 14:56
Medlem
94jackars avatar
Melart och Rajala är klar alltså. Inga direkta överraskningar.
Nu är backsidan fylld. Osten letar efter 1 forward nu. Troligen en toppcenter. Truppen är väldigt vass, men saknar den där viktiga förstacentern som ett guldlag behöver.
Citera
2015-05-25, 15:09
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Nu är backsidan fylld. Osten letar efter 1 forward nu. Troligen en toppcenter. Truppen är väldigt vass, men saknar den där viktiga förstacentern som ett guldlag behöver.

Letar han mer? Det missade jag helt, tyckte att Osten lät rätt så nöjd.

Melart blir nog jättebra, en back helt i min smak!

Rajala blir säkert också bra, jag har velat se honom i Luleå i rätt så många år nu, men jag hade ändå föredragit en riktig center istället. Nu verkar det bli Harju och Micflikier som centrar, vilket jag inte alls känner mig såld på.

Lagbygget ser ändå ruskigt spännande ut, om inte annat så lär det spelas underhållande hockey i Luleå nästa säsong.
Citera
2015-05-25, 15:28
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Om det ska in en förstecenter av hög kvalité måste Luleå ha överlägset störst budget. Allt annat än guld är en superflopp.
Citera
2015-05-25, 15:48
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Inte direkt imponerande att köpa dyra spelare när man har mycket cash.

Det imponerande är att få ihop laget och att få det att prestera.
Citera
2015-05-25, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Inte direkt imponerande att köpa dyra spelare när man har mycket cash.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in