Citat:
Ursprungligen postat av
Överste-Rövhål
Fury-Wilder kommer nog med största sannorlikhet att bli av i alla fall då båda är unga. Vill att Klitschko "bevisar" sig inför kritikerna och spöar båda dessa boxare ur nästa generation innan han lägger skorna på hyllan. Utöver ovan nämnda plus Anthony Joshua som du är inne på så finns även den yngre Joseph Parker och den ännu yngre Hughie Fury att se fram emot! När Klitschko snart lämnar kommer det vara flera andra top-of-the-line-boxare att följa.
God afton, översten.
Du har helt rätt; återväxten i tungvikten är inte bättre än att det är hyfsade chanser att Wilder och Fury möts någon gång. En match i England brukar ge sköna £££ i kassan för de inblandade också, det ska vi inte glömma. Hur tråkigt det än är, så är det till syvende og sidst pengar som styr den här sporten.
Som du säkert noterat befinner vi oss i motsatta hörnor beträffande Klitjko. Själv hoppas jag varje match att någon ska
motbevisa honom inför kritikerna ... vi får se vem av oss som får skratta bäst och sist.
The next generation verkar du känna till bätttre än jag. Vad tror du om Andy Ruiz? Läste om honom (här i tråden, tror jag) och han lät som en lovande typ man skulle hålla ögonen på. Jag är för lat för att spana in prospects på YouTube och har inte sett honom live.
Ser i.a.f. fram emot att återse Joshua till helgen. Blir han den förste som lyckas knocka Kingpin Johnson?
Det är för resten många intressanta, halvstora matcher på programmet kommande veckoslut. Utmärkt diskussionsunderlag, som jag ska återkomma till i mån av tid.