2015-05-23, 13:07
Medlem
challiss avatar
Aj aj aj, Perez. Det där såg inte bra ut. Slutet för honom?

Hörni kolla den här intervjun med Alex Ariza. Jävligt intressant. Även om jag inte tycker särskilt bra om honom har han bra poänger ang. Mannys team:

https://www.youtube.com/watch?v=6xmNvXablrY
Citera
2015-05-23, 23:58
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citera
2015-05-24, 07:02
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Håller helt med dig. Likt en viss Odlanier Solis som gav upp mot Tony Thompson nyligen.

Povetkin ser ut som ett monster nu trots att han inte mött några absoluta toppnamn efter Klitschko. Men att avsluta Charr, Takam och Perez är otroligt imponerande. Tyckte han såg bra ut de första ronderna mot Klitschko också, fick honom att se väldigt obekväm ut. Jag skulle gärna se en rematch, han har stilen att slå Klitschko.

Solis är bara pinsam. Han borde lägga av nu.

Povetkin imponerar verkligen och ett returmöte med Wlad vore inte helt fel. Men nu efter Povetkins seger över Perez så är han förste utmanare till Wilders WBC bälte. Wilder vs Povetkin senare i år skulle jag gärna vilja se. Wilder måste dock först spöa Eric Molina nästa månad.
Citera
2015-05-24, 21:35
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Tror en eventuell unification med Klitschko går före en mandatory mot Povetkin.
Citera
2015-05-25, 00:48
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Får man önsketänka lite?

I så fall: Wilder möter Povetkin, Klitjko tar sig an Fury. Sen gör vinnarna upp om alla fyra bältena i början av nästa år i den (sportsligt) största tungviktsmatchen sedan Lewis-Holyfield I.
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2015-05-25 kl. 00:50.
Citera
2015-05-25, 01:04
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Problemet med det scenariot är att jag inte tror att Wilder tar sig förbi Povetkin... Vill verkligen inte se Klitschko-Povetkin en gång till...

Hade varit skönt om Klitschko vann mot Fury (han kommer ändå igen framöver) för att sedan vinna det efterlängtade bältet av fake-mästaren Wilder - därefter kan han med gott samvete lägga skorna på hyllan och titta tillbaka på en lyckad karriär som en ATG!
Citera
2015-05-25, 02:32
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Visst, en retur mellan Klit och Povetkin vore en antiklimax. Själv hoppas jag på Wilder--Fury och en ny era utan Robo-Klit ... men det kanske dröjer tills Anthony Joshua är flygfärdig.
Citera
2015-05-25, 02:41
Medlem
Godzilla3s avatar
Kul att läsa dina tankar direkt efter fighten Gospodin.Njet angående Dirrell-DeGale.

Rätt man vann men hur det gick till var inte hur jag hade räknat med. DeGale var inledningsvis dominant och var sååååå nära att få bort Dirrell därifrån, men här hände det oväntade. Dirrell fick helt plötsligt hjärta som han inte haft tidigare och kom tillbaka oerhört starkt. I mittenronderna var han den som vann ronderna när en uppenbart trött DeGale cruisade och letade efter en KO. Nu är jag lite biased men tyckte DeGale tog en knaaapp knapp seger med minsta möjliga marginal då hann enligt mig tog slutronderna 11-12. Han ville det lite mer.

Jag är stolt över DeGale, det är en konstig känsla när man backat en fighter från början när många andra tvivlat. Jag är ett stort fan av DeGale ska jag säga, gillar hans stil oerhört mycket men helgens fight var lite oroväckande. Han måste träna mer på sin stamina, möjligtvis tog han ut sig för mycket när han försökte få avslutet. Han bör också öva lite mer på raka slag.

Tyckte dock han visade hans många kvaliteter i öppningsronderna 1-3 men han måste bli mer consistent. Jag tror DeGale skulle ta Badou Jack. Jag tror han tar George Groves. Jag tror han tar Carl Froch. Med andra ord kan DeGale ta alla i divisionen förutom Ward.
Citera
2015-05-25, 10:14
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Kul att läsa dina tankar direkt efter fighten Gospodin.Njet angående Dirrell-DeGale.

Rätt man vann men hur det gick till var inte hur jag hade räknat med. DeGale var inledningsvis dominant och var sååååå nära att få bort Dirrell därifrån, men här hände det oväntade. Dirrell fick helt plötsligt hjärta som han inte haft tidigare och kom tillbaka oerhört starkt. I mittenronderna var han den som vann ronderna när en uppenbart trött DeGale cruisade och letade efter en KO. Nu är jag lite biased men tyckte DeGale tog en knaaapp knapp seger med minsta möjliga marginal då hann enligt mig tog slutronderna 11-12. Han ville det lite mer.

Jag är stolt över DeGale, det är en konstig känsla när man backat en fighter från början när många andra tvivlat. Jag är ett stort fan av DeGale ska jag säga, gillar hans stil oerhört mycket men helgens fight var lite oroväckande. Han måste träna mer på sin stamina, möjligtvis tog han ut sig för mycket när han försökte få avslutet. Han bör också öva lite mer på raka slag.

Tyckte dock han visade hans många kvaliteter i öppningsronderna 1-3 men han måste bli mer consistent. Jag tror DeGale skulle ta Badou Jack. Jag tror han tar George Groves. Jag tror han tar Carl Froch. Med andra ord kan DeGale ta alla i divisionen förutom Ward.

Tack för det, och grattis. Vi har alla våra favoriter ... och delade meningar. Vore det inte på det viset skulle en diskussionstråd vara ganska meningslös.

DeGale övertygade mig inte i lördags. Precis som du erkännsamt påpekar har han en del att jobba på. Han är 29 år gammal och kan förvisso fortfarande utvecklas, med ett bälte brukar de flesta höja sig. Fast normalt sett har han redan nått sin prime och jag är inte säker på att det blir så mycket bättre än så här.

Men jag har haft fel förr ...

Edit: Hur fördelade du ronderna?
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2015-05-25 kl. 10:16.
Citera
2015-05-26, 21:54
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Visst, en retur mellan Klit och Povetkin vore en antiklimax. Själv hoppas jag på Wilder--Fury och en ny era utan Robo-Klit ... men det kanske dröjer tills Anthony Joshua är flygfärdig.

Fury-Wilder kommer nog med största sannorlikhet att bli av i alla fall då båda är unga. Vill att Klitschko "bevisar" sig inför kritikerna och spöar båda dessa boxare ur nästa generation innan han lägger skorna på hyllan. Utöver ovan nämnda plus Anthony Joshua som du är inne på så finns även den yngre Joseph Parker och den ännu yngre Hughie Fury att se fram emot! När Klitschko snart lämnar kommer det vara flera andra top-of-the-line-boxare att följa.
Citera
2015-05-26, 23:42
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Fury-Wilder kommer nog med största sannorlikhet att bli av i alla fall då båda är unga. Vill att Klitschko "bevisar" sig inför kritikerna och spöar båda dessa boxare ur nästa generation innan han lägger skorna på hyllan. Utöver ovan nämnda plus Anthony Joshua som du är inne på så finns även den yngre Joseph Parker och den ännu yngre Hughie Fury att se fram emot! När Klitschko snart lämnar kommer det vara flera andra top-of-the-line-boxare att följa.

God afton, översten.

Du har helt rätt; återväxten i tungvikten är inte bättre än att det är hyfsade chanser att Wilder och Fury möts någon gång. En match i England brukar ge sköna £££ i kassan för de inblandade också, det ska vi inte glömma. Hur tråkigt det än är, så är det till syvende og sidst pengar som styr den här sporten.

Som du säkert noterat befinner vi oss i motsatta hörnor beträffande Klitjko. Själv hoppas jag varje match att någon ska motbevisa honom inför kritikerna ... vi får se vem av oss som får skratta bäst och sist.

The next generation verkar du känna till bätttre än jag. Vad tror du om Andy Ruiz? Läste om honom (här i tråden, tror jag) och han lät som en lovande typ man skulle hålla ögonen på. Jag är för lat för att spana in prospects på YouTube och har inte sett honom live.

Ser i.a.f. fram emot att återse Joshua till helgen. Blir han den förste som lyckas knocka Kingpin Johnson?

Det är för resten många intressanta, halvstora matcher på programmet kommande veckoslut. Utmärkt diskussionsunderlag, som jag ska återkomma till i mån av tid.
Citera
2015-05-27, 01:07
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
God afton, översten.

Du har helt rätt; återväxten i tungvikten är inte bättre än att det är hyfsade chanser att Wilder och Fury möts någon gång. En match i England brukar ge sköna £££ i kassan för de inblandade också, det ska vi inte glömma. Hur tråkigt det än är, så är det till syvende og sidst pengar som styr den här sporten.

Som du säkert noterat befinner vi oss i motsatta hörnor beträffande Klitjko. Själv hoppas jag varje match att någon ska motbevisa honom inför kritikerna ... vi får se vem av oss som får skratta bäst och sist.

The next generation verkar du känna till bätttre än jag. Vad tror du om Andy Ruiz? Läste om honom (här i tråden, tror jag) och han lät som en lovande typ man skulle hålla ögonen på. Jag är för lat för att spana in prospects på YouTube och har inte sett honom live.

Ser i.a.f. fram emot att återse Joshua till helgen. Blir han den förste som lyckas knocka Kingpin Johnson?

Det är för resten många intressanta, halvstora matcher på programmet kommande veckoslut. Utmärkt diskussionsunderlag, som jag ska återkomma till i mån av tid.

God kväll själv! alltid roligt att få diskutera boxning på svenska!

Anledningen till varför jag supportar Klitschko är därför att man främst från amerikansk media undervärderat hans boxning i över ett årtionde. Är det inte Wladimir som varit dålig så är det hans motstånd. Aldrig gått på den förklaringen. Däremot tror jag att om Wilder kommer igång snart så skulle scenariot genast heta att han är en ostoppbar världsatlet mm. Men oavsett ifall Klitschko skulle vinna mot Wilder eller ej så är jag rätt säker på att han skulle få med sig hypetåget från USA ändå. Vilket givetvis också är väldigt bra då USA fortfarande är den största marknaden för sporten. Gillar bara inte faktumet att man spottat på tungvikten i snart 15 år, bara för att östeuropeer varit världsledande.

Annars ser återväxten rätt bra ut bara med dessa namn:

Wilder: 85:a
Fury: 88:a
Joshua: 89:a
Parker: 92:a
Fury: 94:a

Joshua vinner säkerligen rätt enkelt mot Kevin Johnson. På knock låter jag vara osagt då Kingpin i princip bara boxas för att överleva. Jag hade samtidigt tvärfel gällande Perez-Povetkin.

Men nu närmast ser jag främst fram emot Kahn-Algieri!
Senast redigerad av Överste-Rövhål 2015-05-27 kl. 01:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in