Citat:
Håller med dig, enda osäkerheten är om GGG:s power bär upp till 168. Det gör den nog. Tror också Froch skulle bli knockad ganska snabbt med tanke på hans defensiv, han borde lägga av tycker jag. Jag vet inte, jag tvivlar bara på hans hunger att orka med en till storfight. Kommer retirement på tanken så är det svårt att bli av med den.
Jag vill också ha den där frihetskänslan men det går inte för debatten fortsätter. Pacquiao och hans team rent ut sagt äckliga beteende efter fighten har också lämnat en bitter eftersmak hos mig. Så mycket skitsnack, ursäkter. Allt för att inte ge cred till Mayweather och för att bygga en rematch till nästa år.
Jag vill också ha den där frihetskänslan men det går inte för debatten fortsätter. Pacquiao och hans team rent ut sagt äckliga beteende efter fighten har också lämnat en bitter eftersmak hos mig. Så mycket skitsnack, ursäkter. Allt för att inte ge cred till Mayweather och för att bygga en rematch till nästa år.
Jag har också tappat sjukt mycket respekt för Pacman efter denna fight. Gillade Floyds intervju efter matchen också. Verkar det inte lite som att han var lättad över att vinna mot Pacquiao?
Froch's gameplan mot GGG låter helt rätt. GGG är inte jättebra på bakfoten och framförallt inte jättebra på insidan. Han är öppen för träffar. Att han blev träffad medvetet av Monroe är självklart skitsnack. Däremot tror jag att han inte respekterade Monroes slagstyrka och inte lade så mycket vikt på defensiven.
Underskatta inte Froch, han har en bra haka och det är inte många gånger han blivit droppad. Visst, GGG har power, men det är en högre viktklass och tuffare motstånd. Skulle nog tippa på att GGG's KO-streak skulle ta slut vid ett eventuellt möte med Froch.
Ett par tune-up fights för Ward och sen kanske han kan ta sig an GGG. Det vore en bra fight.