2015-05-21, 17:18
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Håller med dig, enda osäkerheten är om GGG:s power bär upp till 168. Det gör den nog. Tror också Froch skulle bli knockad ganska snabbt med tanke på hans defensiv, han borde lägga av tycker jag. Jag vet inte, jag tvivlar bara på hans hunger att orka med en till storfight. Kommer retirement på tanken så är det svårt att bli av med den.

Jag vill också ha den där frihetskänslan men det går inte för debatten fortsätter. Pacquiao och hans team rent ut sagt äckliga beteende efter fighten har också lämnat en bitter eftersmak hos mig. Så mycket skitsnack, ursäkter. Allt för att inte ge cred till Mayweather och för att bygga en rematch till nästa år.

Jag har också tappat sjukt mycket respekt för Pacman efter denna fight. Gillade Floyds intervju efter matchen också. Verkar det inte lite som att han var lättad över att vinna mot Pacquiao?

Froch's gameplan mot GGG låter helt rätt. GGG är inte jättebra på bakfoten och framförallt inte jättebra på insidan. Han är öppen för träffar. Att han blev träffad medvetet av Monroe är självklart skitsnack. Däremot tror jag att han inte respekterade Monroes slagstyrka och inte lade så mycket vikt på defensiven.

Underskatta inte Froch, han har en bra haka och det är inte många gånger han blivit droppad. Visst, GGG har power, men det är en högre viktklass och tuffare motstånd. Skulle nog tippa på att GGG's KO-streak skulle ta slut vid ett eventuellt möte med Froch.

Ett par tune-up fights för Ward och sen kanske han kan ta sig an GGG. Det vore en bra fight.
Citera
2015-05-21, 18:43
Medlem
GGG-Froch inför 80.000 galna engelsmän på Wembley, fint om det hade blivit verklighet!

Det är ju inte bara ren power från GGG, slagen kommer också oväntat från oväntade vinklar. Tex vänsterkroken som fäller Monroe första gången är han inte alls beredd på. Rubio överraskar han med en uppercut från en vinkel som inte finns, slår ut honom gör han sedan med krok snett ovanifrån.

Froch har blivit träffad av allt av alla i 168 och bara varit i golvet 2 gånger, så han kommer att stå kvar som Monroe när han blir träffad och slå tillbaka. Men dubbelt så hårt ungefär. Intressant test för GGG.
Citera
2015-05-21, 20:03
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Som jag ser det är slitaget det som talar mot Froch, han har många krig bakom sig. Det är få aktiva i dag som matchat tuffare. I jämförelse har Golovkin haft en bekväm och behaglig resa så här långt.

Annars har (hade?) Froch absolut det som krävs: haka, styrka, slagkraft, kondis, storlek, rutin, vilja.

Före Monroe-fighten funderade jag över vilket slags typ av boxare som skulle kunna slå GGG och kom fram till att det finns två: Dels då ovanstående, en kämpe med stort k, sedan en slickster som skulle kunna "göra en Sugar Ray mot Hagler". Med andra ord, Mayweather och Ward.

Men med sin extrema power och hårda käke har GGG naturligtvis chans mot vem som helst. Hur hårt slår karln, egentligen? Jag menar, han sänker ju folk även när han inte träffar rent och det inte ser ut som om han tar i. Läskigt.

Nå, det vore en riktigt intressant fight. Som jag skrev en gång för länge sen, Artur Abraham såg också övermänsklig ut innan han gick upp till 168. Jag vill gärna se hur GGG hanterar nån som biter tillbaka så det känns.
Citera
2015-05-21, 20:40
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Vad tror ni för resten om Aleksandr Povetkin mot Mike Perez i morgon? Povetkin ser ju alltid småfet och otränad ut, och han vägde in på sitt tyngsta någonsin. Annars verkar han ha ryckt upp sig efter förlusten mot Klitjko med skapliga KO-vinster över Charr och Takam. Perez har jag ingen vidare koll på, men är inte han något av en underachiever? Faller Povetkin tillbaka i sin loja boxning från förr (som mot Marco Huck, t.ex.) är det i så fall hög risk för en stinkbomb ...

Tipset får gå till Povetkin, han är trots allt på hemmaplan i Moskva och den mer meriterade.

Fyll på.
Citera
2015-05-21, 23:50
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Vad tror ni för resten om Aleksandr Povetkin mot Mike Perez i morgon? Povetkin ser ju alltid småfet och otränad ut, och han vägde in på sitt tyngsta någonsin. Annars verkar han ha ryckt upp sig efter förlusten mot Klitjko med skapliga KO-vinster över Charr och Takam. Perez har jag ingen vidare koll på, men är inte han något av en underachiever? Faller Povetkin tillbaka i sin loja boxning från förr (som mot Marco Huck, t.ex.) är det i så fall hög risk för en stinkbomb ...

Tipset får gå till Povetkin, han är trots allt på hemmaplan i Moskva och den mer meriterade.

Fyll på.

Povetkin tar det, men tror Perez kan stå pall för smällarna - kolla in hans vader btw!

Lär inte bli någon ensidig boxning då båda är likvärdiga längdmässigt.

Tycker förövrigt Povetkin alltid kommer in med bra fysik.
Citera
2015-05-22, 01:07
Medlem
Libérées avatar
Froch vs Golovkin på Wembley? Bara tanken får det att dreglas i munnen på vilket boxningsfan som helst.

Bägge boxarna har kraft i nävarna, och bägge har luckor i försvaret - ett fint recept på underhållning. Frochs defensiva brister är dock kanske lite av det mer uppenbara slaget. Han har inspirerats av sin landsman Prince Naseems stil, med nävarna kring midjan och hakan ut i vädret. Då Froch saknar Naseems kvickhet måste han istället lita på sin stryktålighet - men funkar det verkligen mot Golovkin?

Jag håller "Triple G" som favorit, men är det något man lärt sig här i världen så är det att aldrig räkna ut kobran från Nottingham. Vilken otrolig kröning på hans karriär det hade varit att sätta stopp för knockout-kungen från Kazakstan inför 80.000 pers på självaste nationalarenan.
Citera
2015-05-22, 02:20
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Hur mycket har Froch kvar? Han är 38 varit i många tuffa matcher och när en boxare berättar att han inte vet om han vill forsätta sin karriär då ringer varningsklockorna. Den där enorma hungern och mentala styrkan försvinner lätt då. En annan sak är att GGG behöver inte alls vara samma monster om han går upp en viktklass. Froch är fysikt den betydligt större och starkare, har en haka av stål och en riktig krigare med en enorm vinnarskalle och som proffs har GGG inte mött någon lika bra som kobran från Nottingham. Om vi utgår från att Froch är den vi är vana att se då sätter mina pengar på Froch i ett eventuellt möte.....Carl Froch på knock.

Citat:

Fyll på.

Hade höga förhoppningar på Perez för ett par år sedan men hans senaste matcher har inte varit några höjdare direkt. Han verkar lat och omotiverad. Tycker han slarvar bort sin talang precis som en del andra Kubanska boxare som blir proffs. Som du säger Povetkin har sett bra ut efter matchen mot Wlad. Povetkin måste hållas som klar favorit men Perez får gärna överraska och leva upp till sin kapacitet för en gångs skull, han är ju i grunden en riktig duktig boxare. Jag hoppas på vinst för Perez.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2015-05-22 kl. 02:36.
Citera
2015-05-22, 10:25
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Povetkin tar det, men tror Perez kan stå pall för smällarna - kolla in hans vader btw!

Lär inte bli någon ensidig boxning då båda är likvärdiga längdmässigt.

Tycker förövrigt Povetkin alltid kommer in med bra fysik.

Klar poäng där, översten.

Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Froch vs Golovkin på Wembley? Bara tanken får det att dreglas i munnen på vilket boxningsfan som helst.

Bägge boxarna har kraft i nävarna, och bägge har luckor i försvaret - ett fint recept på underhållning. Frochs defensiva brister är dock kanske lite av det mer uppenbara slaget. Han har inspirerats av sin landsman Prince Naseems stil, med nävarna kring midjan och hakan ut i vädret. Då Froch saknar Naseems kvickhet måste han istället lita på sin stryktålighet - men funkar det verkligen mot Golovkin?

Jag håller "Triple G" som favorit, men är det något man lärt sig här i världen så är det att aldrig räkna ut kobran från Nottingham. Vilken otrolig kröning på hans karriär det hade varit att sätta stopp för knockout-kungen från Kazakstan inför 80.000 pers på självaste nationalarenan.

När du målar upp ett sådant scenario vill man verkligen åka dit ...

Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Hur mycket har Froch kvar? Han är 38 varit i många tuffa matcher och när en boxare berättar att han inte vet om han vill forsätta sin karriär då ringer varningsklockorna. Den där enorma hungern och mentala styrkan försvinner lätt då. En annan sak är att GGG behöver inte alls vara samma monster om han går upp en viktklass. Froch är fysikt den betydligt större och starkare, har en haka av stål och en riktig krigare med en enorm vinnarskalle och som proffs har GGG inte mött någon lika bra som kobran från Nottingham. Om vi utgår från att Froch är den vi är vana att se då sätter mina pengar på Froch i ett eventuellt möte.....Carl Froch på knock.

Instämmer. Frågeställningen bidrar till att göra det eventuella mötet ännu mer intressant. Bring it on.

Citat:
Hade höga förhoppningar på Perez för ett par år sedan men hans senaste matcher har inte varit några höjdare direkt. Han verkar lat och omotiverad. Tycker han slarvar bort sin talang precis som en del andra Kubanska boxare som blir proffs. Som du säger Povetkin har sett bra ut efter matchen mot Wlad. Povetkin måste hållas som klar favorit men Perez får gärna överraska och leva upp till sin kapacitet för en gångs skull, han är ju i grunden en riktig duktig boxare. Jag hoppas på vinst för Perez.

Tack för klargörandet. Låter som en genuin underachiever.
Citera
2015-05-22, 15:48
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Badou Jack vs. George Groves är nu bekräftad: http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=179&grupp=17510&artikel=6 171586

Citat:
Teamet bakom Groves bekräftar även i ett uttalande att matchen kommer äga rum i USA men det är ännu inte bestämt när och var. Troligtvis kommer det bli i Las Vegas i september i samband med Floyd Mayweathers sista match.

Mycket på gång i 168-klassen nu ... för hittills har väl ingen ens nämnt att James DeGale och Andre Dirrell gör upp om IBF-bältet i Boston i morgon?

Inte lätt att plocka en vinnare där. DeGale är klart på uppåtgående, medan Dirrell fortfarande är lite av ett frågetecken efter sina många och långa uppehåll efter skadan mot Abraham (åtminstone för mig). I sin senaste match poängslog han i varje fall Badou Jacks tidigare överman Derek Edwards stort. Fortsätter vi att använda Jack som måttstock, så knockade DeGale i sin senaste match Marco Antonio Periban, som klarat oavgjort mot Jack.

Oddsen jag kollat är jämna, men fler verkar satsa på DeGale. Sidan jag konsulterat är dock brittisk, vilket kan förklara den saken ...

Själv tror jag att storebror Dirrell har det mesta i behåll och att det blir mycket jämnt. Knapp fördel för DeGale eftersom han varit mer aktiv. Poäng, antingen MD eller SD.
Citera
2015-05-22, 22:21
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citera
2015-05-23, 08:13
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Mycket på gång i 168-klassen nu ... för hittills har väl ingen ens nämnt att James DeGale och Andre Dirrell gör upp om IBF-bältet i Boston i morgon?
Grym fight. Jag har länge predikat här på forumet att DeGale är en oerhört skillad boxare och den bästa fightern i 168-klassen utöver Andre Ward.

Jag tror detta kommer bekräftas mot Andre Dirrell. Jag blir inte förvånad om Dirrell öppnar starkare men i slutet, likt i Groves-DeGale, så kommer DeGale vara den bättre fightern och kanske till och med dominera matchbilden. En TKO är inte alls en omöjlighet. DeGale är en mästare på insidan, om Dirrell använder mycket fotarbete och fightar på utsidan som han troligtvis kommer göra kommer han tröttna mot slutet. Jag tvivlar på Dirrells hjärta om det blir en tuff fight och det är slutronder.

Problemet är väl att en jämn fight troligtvis går till Dirrell. Publiken kommer vara på Dirrells sida och på utsidan kommer han landa mer. När DeGale kommer in måste han vara effektiv.
Citera
2015-05-23, 08:23
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Håller helt med dig. Likt en viss Odlanier Solis som gav upp mot Tony Thompson nyligen.

Povetkin ser ut som ett monster nu trots att han inte mött några absoluta toppnamn efter Klitschko. Men att avsluta Charr, Takam och Perez är otroligt imponerande. Tyckte han såg bra ut de första ronderna mot Klitschko också, fick honom att se väldigt obekväm ut. Jag skulle gärna se en rematch, han har stilen att slå Klitschko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in