2015-05-23, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Kvinnor väljer män efter status och män väljer kvinnor efter utseende. Således kommer inte män vara intresserade av kvinnor och kvinnor inte av män i framtidens Sverige. Ska bli otroligt komiskt att se hur ni radikalfeminister stångar er blodiga mot naturen kommande 20 år.

Jag pratar om hur det är, du pratar om hur du vill att det ska vara. Verkligheten är krass men trots det inte oromantisk. Det är ni feminister som står för oromantiken.

nej jag pratar om hur det kommer att bli. Vart vi är på väg.
Dessa saker med status/ sexighet/ kön etc. är nämligen under förändring och inget statiskt.
Bevisligen eller hur?
Män och kvinnor kommer alltid vara intresserade av varandra och feminister är inte direkt nån grupp som lever utan män. kan lova dig att det är avsevärt fler antifeminsiter som lever utan kvinnor.
Så nope ser inte direkt en framtid med blodiga pannor på feminister..mer rött i pannan på div. kvinnohatar typer, är DÄR du finner den största antiromantiken som finns.
"fint" ex. är ju: (FB) har kvinnor egentligen något argument för att bli betraktade som jämställda?

vad kan vara mer romantiskt än att tilltala sin partner med:
det är tur att du har fitta, för annars vore du inget värd.

wow liksom! snacka om att skapa sig blodig panna.
Citera
2015-05-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Dessa saker med status/ sexighet/ kön etc. är nämligen under förändring och inget statiskt.
Bevisligen eller hur?
Män och kvinnor kommer alltid vara intresserade av varandra och feminister är inte direkt nån grupp som lever utan män. kan lova dig att det är avsevärt fler antifeminsiter som lever utan kvinnor.
Så nope ser inte direkt en framtid med blodiga pannor på feminister..mer rött i pannan på div. kvinnohatar typer, är DÄR du finner den största antiromantiken som finns.
"fint" ex. är ju: (FB) har kvinnor egentligen något argument för att bli betraktade som jämställda?

Bevis finns för det jag påstår och bevis finns inte för det du påstår. Hur var det i timesartikeln för män med låg utbildning och ekonomisk status? Ejböverrepresenterade som ensamma?

Det finns inga trender, kvinnor har i alla perioder sökt sig till män som kan erbjuda dem ett bättre liv. När var fattiga män på ropet menar du?

För att överhuvudtaget ha chans till sex med en kvinna måste du först väcka hennes intresse. Hennes intresse initieras betydligt mer av en man med en bra ekonomisk status än en dålig. Varför tror du män vill ha statussymboler som dyra klockor, dyra bilar etc? Och varför tror du det funkar?
Citera
2015-05-23, 22:59
Medlem
Citat:
Bevisligen eller hur?

Ja statligt finansierad insemination låter onekligen som en seger för kärleken.
Citera
2015-05-24, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Tja finns massor med både undersökningar och män som kan intyga.
Men om jag snabbt ska komma på (tänker inte ödsla väldigt mycket tid med någon som från början har en väldigt negativ attityd mot andras åsikter=du),

så kan du kan ta det faktum att arbetslöshet signifikant påverkar risken för skillsmässor - gällande när mannen blir arbetslös - initerat av kvinnan. Något omvänt förhållande mellan arbetslösa kvinnor och risk för skilsmässor initierat av män, finns inte.

Med andra ord när mannen slutar dra in jobbpengarna så försvinner horan, vidare till nästa kuk.

Så märkligt att jag inte gjorde det när min sambo var arbetslös. Har du hört på fan? Alla kvinnor är inte likadana.

Är det någon som är negativ emot andra så är det väl du?
Citera
2015-05-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89
Expressen la upp en intressant artikel om sexhandeln med svenska kvinnor i Barcelona:

http://www.expressen.se/nyheter/rika-gaster-erbjuds-svenska-eskorter/

Vad har Sverige för kultur som leder till sådant här?
Alltså, det är ju en sak att fattiga kvinnor från typ Nigeria eller Thailand känner sig tvingade att sälja sig. Men här är ju boven knappast fattigdom.
Det låter väl ändå inte så annorlunda än svenska kvinnors vanliga semesterförfaranden?
Citera
2015-05-24, 18:28
Medlem
Citat:
Bevis finns för det jag påstår och bevis finns inte för det du påstår. Hur var det i timesartikeln för män med låg utbildning och ekonomisk status? Ejböverrepresenterade som ensamma?

Det finns inga trender, kvinnor har i alla perioder sökt sig till män som kan erbjuda dem ett bättre liv. När var fattiga män på ropet menar du?

För att överhuvudtaget ha chans till sex med en kvinna måste du först väcka hennes intresse. Hennes intresse initieras betydligt mer av en man med en bra ekonomisk status än en dålig. Varför tror du män vill ha statussymboler som dyra klockor, dyra bilar etc? Och varför tror du det funkar?

Och män söker sig till kvinnor som ger dem sämre liv eller?

Och varför vill kvinnor ha statusprylar och symboler i sånt fall?

Finns liksom saker som är allmänmänskliga också och ALLT handlar inte om sex. Vi är alla ute efter att impa på varandra och känna oss förmer än grannen.
Kvinnor är självklart intresserade av "dugliga" män för reproduktion. Precis som män är ute efter
dugliga kvinnor för reproduktion. Vore ju extremt konstigt annars.

Citat:
Ja statligt finansierad insemination låter onekligen som en seger för kärleken.

vad kom den ifrån?
Jag är emot att kvinnor ska ges rätt att insimineras utan en far till barnet. har jag skrivit på flera ställen. jag är inte emot ensamstående pappor eller mammor, men jag är emot detta som en principsak. Barns rättigheter ska alltid gå före vuxnas i alla lägen där de kan det.
Och barn har rätt till en farsgubbe, en biologisk eller icke spelar inte så stor roll.
Senast redigerad av ScottWalter 2015-05-24 kl. 18:32.
Citera
2015-05-24, 18:30
Medlem
Citat:
Och män söker sig till kvinnor som ger dem sämre liv eller?

Och varför vill kvinnor ha statusprylar och symboler i sånt fall?

Finns liksom saker som är allmänmänskliga också och ALLT handlar inte om sex. Vi är alla ute efter att impa på varandra och känna oss förmer än grannen.
Kvinnor är självklart intresserade av "dugliga" män för reproduktion. Precis som män är ute efter
dugliga kvinnor för reproduktion. Vore ju extremt konstigt annars.
Män söker sig till vackra, feminina, sensuella kvinnor. Att en kvinna är framgångsrik kan absolut få män på flykt. Du och dina systrar lever i en parallel verklighet. Ni är helt borta.
Citera
2015-05-24, 18:35
Medlem
Citat:
Män söker sig till vackra, feminina, sensuella kvinnor. Att en kvinna är framgångsrik kan absolut få män på flykt. Du och dina systrar lever i en parallel verklighet. Ni är helt borta.

Well, då får ni bara skylla er själva. För jag tror inte att kvinnor tänker lägga ner att vara framgångsrika eller begåvade bara för att vissa män råkar känna sig underlägsna eller osäkra.
Ni får vänja er helt enkelt, eller vara utan kvinnor.
Citera
2015-05-24, 20:03
Medlem
Citat:
Well, då får ni bara skylla er själva. För jag tror inte att kvinnor tänker lägga ner att vara framgångsrika eller begåvade bara för att vissa män råkar känna sig underlägsna eller osäkra.
Ni får vänja er helt enkelt, eller vara utan kvinnor.

Du tror alltså på fullt allvar att begåvade och framgångsrika kvinnor är vad lillskrot valt bort till förmån för thailändska damer?

Ingen annan än du tror det. Ingen.
Citera
2015-05-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du tror alltså på fullt allvar att begåvade och framgångsrika kvinnor är vad lillskrot valt bort till förmån för thailändska damer?

Ingen annan än du tror det. Ingen.

Läs hela dialogen tack, är hans påstående, inte mitt.
Citera
2015-05-24, 21:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Handlar väl inte ett dugg om kultur. Säg att du får 10000 spänn i handen om du har sex med någon. Många kommer ta pengarna och ha sex. Är inte svårare än så. Det är lite det allt handlar om.
Citera
2015-05-24, 22:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är inte heller enbart en kvinnofråga. I de nordiska undersökningar som gjorts i ämnet har det varit en majoritet killar som sålt sex. Jo som alla andra ställer jag mig frågande inför detta resultat. Har fått lära mig att det typ bara är kvinnor som arbetar inom sexhandeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in