Citat:
Ursprungligen postat av
lillskrot
Bevis finns för det jag påstår och bevis finns inte för det du påstår. Hur var det i timesartikeln för män med låg utbildning och ekonomisk status? Ejböverrepresenterade som ensamma?
Det finns inga trender, kvinnor har i alla perioder sökt sig till män som kan erbjuda dem ett bättre liv. När var fattiga män på ropet menar du?
För att överhuvudtaget ha chans till sex med en kvinna måste du först väcka hennes intresse. Hennes intresse initieras betydligt mer av en man med en bra ekonomisk status än en dålig. Varför tror du män vill ha statussymboler som dyra klockor, dyra bilar etc? Och varför tror du det funkar?
Och män söker sig till kvinnor som ger dem sämre liv eller?
Och varför vill kvinnor ha statusprylar och symboler i sånt fall?
Finns liksom saker som är allmänmänskliga också och ALLT handlar inte om sex. Vi är alla ute efter att impa på varandra och känna oss förmer än grannen.
Kvinnor är självklart intresserade av "dugliga" män för reproduktion. Precis som män är ute efter
dugliga kvinnor för reproduktion. Vore ju extremt konstigt annars.
Citat:
Ja statligt finansierad insemination låter onekligen som en seger för kärleken.
vad kom den ifrån?
Jag är emot att kvinnor ska ges rätt att insimineras utan en far till barnet. har jag skrivit på flera ställen. jag är inte emot ensamstående pappor eller mammor, men jag är emot detta som en principsak. Barns rättigheter ska alltid gå före vuxnas i alla lägen där de kan det.
Och barn har rätt till en farsgubbe, en biologisk eller icke spelar inte så stor roll.