Citat:
Ursprungligen postat av
Rodriguez89
Jag skrev att jag inte syftade på äktenskap eller förhållanden, utan på sex. Eftersom vid val av partner för äktenskap och förhållanden så väger man oftast in andra saker än ren sexuell åtrå, vilket gör kvinnors val av långvarig relationspartner till ett sämre exempel på vad som anses vara sexuellt attraktivt.
En icke-känd kille på en nattklubb kan självklart inte konkurrera mot en känd kille på en nattklubb när det gäller hur lätt det är att få ligga.
Social status är den enskilt mest attraktiva egenskap en man kan besitta när det kommer till sex.
Åjo…en ung, skitsnygg, charmig och sexig kille kan definitivt konkurrera med ex. Stefan Löven på krogen. Inga problem.
Citat:
Detta motbevisar inte alls vad jag skrev. Tvärtom handlar det om att relationer över klassgränser är mycket mindre tabu idag än tidigare i historien. Rika kvinnor har alltid funnits precis som det har funnits rika män. Men de har gift sig med varandra istället för med fattigare män och kvinnor.
Dessutom lite lustigt med att feminister å ena sidan ständigt upprepar att det är en enorm orättvisa att kvinnor tjänar mindre än män, å andra sidan påstår att kvinnor måste välja fattigare män om de inte vill vara singlar eller homosexuella.
Om nu det existerade en stor orättvisa där män tjänar mycket mer pengar än kvinnor kan jag ju tycka att det inte borde vara särskilt svårt för kvinnor att hitta män på deras egna nivå eller över.
Rika kvinnor har inte alls funnits i samma mängd som rika män. Vi har haft en lång historia där kvinor fick hemgift visst, vi var rika via pappa, men där brosorna ärvde rubbet. Och där brosorna också hade möjöighet skaffa sig egen ny rikedom och där syrrorna bara kunde gifta sig till den.
Som sagt. Människor vill gärna ha social status och ekonomisk säkerhet. Detta gäller båda könen.
Män har kunnat skaffa sig detta via sig själva. Kvinnor har endast kunna skaffat sig detta, med få undantag, via män. Kvinnors sociala status har därför legat hos deras ungdom, utseende och fysiska attraktion. Medan mäns sociala status har legat på deras begåvning och framgång samt mognad.
Dvs män har kunnat välja brud mer efter var hans sexuella lust har legat…medan kvinnor tvingats välja män efter deras plånbok framför deras sexuella håg. Samma sak går att se idag i massvis av kulturer med tvångsgifte ex.
För sorry nej kvinnor attaheras sällan sexuellt av fula feta flintskalliga män som är 30 år äldre än de själva. Kvinnor är precis som män vi gillar snygga och sexiga män och gärna sådana som kan något också. Vi går på bio och dreglar över dessa. Eller vi står utanför nån scen och vrålar efter pojkband
och svimmar i små prydliga högar när nämnda snubbe tar av sig T-shirten…

tjejer i ett nötskal