Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-24, 03:15
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Tyder på att schweizarna är tondöva. Ge dem röstningsförbud nästa år.

Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Roligast är ändå Schweiz röster. Tittarna tyckte Albanien var bäst men juryn tyckte den var näst sämst.

Bor massor av Albaner i Schweiz, bara så att ni vet.

Kollade Italien också för att få min teori bekräftad. Här hittar vi samma skillnad. Bland telerösterna är Albanien etta för Italien, men juryn hade den på 25:e plats. Förmodligen för att hon sjöng som en kratta i finalen. Är det någon fördel med jury så är det väl åtminstone att de kan straffa sånt och motverka att Albaner i Europa ringer utomlands och röstar på sitt hemland.
2015-05-24, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WardenMcClusky
Är det jag som är dålig på att googla eller varför har ingen tidning eller blogg uppmärksammat den enorma skillnaden mellan "folkets" och juryns röster?
precis, jag letar också. eller är det bara nån som har trollat här på flashback?
2015-05-24, 03:16
Medlem
Patrik2108s avatar
Var hittar ni totalpoängen för jury och telefonröster? De presenteras ju per röstningsland.
2015-05-24, 03:18
Medlem
Kan väl inte finnas något annat land än Sverige som ens övervägt att ha finalen någon annan stans än i landets huvudstad? Sverige har två nybyggda miljardarenor i Stockholm men lägger skiten i Malmö! Och i år är det samma sak igen: "Vi vet ännu inte var finalen ska hållas". Kupolen i Borlänge är lika troligt som Friends arena som rymmer 60 000.
2015-05-24, 03:19
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Bor massor av Albaner i Schweiz, bara så att ni vet.

Kollade Italien också för att få min teori bekräftad. Här hittar i den sjukaste skillnaden. Bland telerösterna är Albanien etta för Italien, men juryn hade den på 25:e plats. Förmodligen för att hon sjöng som en kratta i finalen. Är det någon fördel med jury så är det väl åtminstone att de kan straffa sån och motverka att Albaner i Europa ringer utomlands och röstar på sitt hemland.
Det är väl lite det som är grejen, som gör att jag förstår hur viktigt det är att vi har juryröster.

T.ex: Det bor många turkar i Tyskland, därför har Tyskland gett många poäng till Turkiet under årens gång. Men det bor inte många tyskar i Turkiet, så därför har Turkiet gett få poäng till Tyskland under årens gång. Så om vi inte haft jurygrupper, så hade alla östeuropeiska länder hamnat i top 10 varje år följt av alla västeuropeiska länder i bottenskrapet.
2015-05-24, 03:19
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Ska vi tippa på att Sverige väljer att ha Eurovision 2016 i Malmö igen? Eller i typ Umeå eller Västerås....

Det vore ju bra om de valde något smått så att SVT kan lägga pengar på något annat. Jag tror, ärligt talat, att många chefer på SVT inte är särskilt glada nu...

Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
precis, jag letar också. eller är det bara nån som har trollat här på flashback?

Nja, det tror jag inte. Visst, folk kan räkna fel (jag har själv inte orkat räkna) men jag skulle inte vara förvånad om Italien faktiskt vann och gjorde det med stor marginal. Jag tycker bara frånvaron i tidningar och på nätet är märkligt.
2015-05-24, 03:20
Medlem
ArtFevers avatar
Citat:
Kan väl inte finnas något annat land än Sverige som ens övervägt att ha finalen någon annan stans än i landets huvudstad? Sverige har två nybyggda miljardarenor i Stockholm men lägger skiten i Malmö! Och i år är det samma sak igen: "Vi vet ännu inte var finalen ska hållas". Kupolen i Borlänge är lika troligt som Friends arena som rymmer 60 000.

Tyskland körde i Düsseldorf.
2015-05-24, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtFever
Tyskland körde i Düsseldorf.
Ok. Det visste jag inte.

Men men, om Sverige nu dissar huvudstaden två gånger i rad måste vi väl ändå vara unika på nåt sätt.
2015-05-24, 03:22
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:

Tyskland hade väl i Düsseldorf senast, eller om det var Hamburg (minns inte). Förra gången var det ju lite svårt med Stockholm då vi hade hockey-vm och sen ville SVT inte brassa av alltför många miljoner när de redan har melodifestivalen som kostar skitmycket den med.
2015-05-24, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WardenMcClusky
Tyskland hade väl i Düsseldorf senast, eller om det var Hamburg (minns inte). Förra gången var det ju lite svårt med Stockholm då vi hade hockey-vm och sen ville SVT inte brassa av alltför många miljoner när de redan har melodifestivalen som kostar skitmycket den med.
Borde inte SVT kunna få bidrag från sponsorer i större utsträckning? Eller är det något som sätter stopp för det?
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Ja Göteborg eller Stockholm till exempel. Malmö hade det senast.
Ja, inte Malmö igen bara. Och varför skulle det vara självklart att huvudstaden skall stå för evenemenget, det går väl minst lika bra med rikets andra stad Göteborg. Håller tummarna för Göteborg!
Medlem
netr0pas avatar
Citat:

Därför att Sverige är mer än bara Stockholm. Jag avskyr den där attityden som många Stockholmarna har: att Sverige automatiskt innebär Stockholm.

Det finns många arenor i Sverige som klarar av att ha modern arena som är stor nog för hålla liknande evenemang.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in