Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Åklagaren har lagt fram en omfattande bevisning skriver rätten. Men är den bra? Är den relevant?
Omfattande säger ingenting om det är bara struntsaker. Men det är förklarligt att rätten använder nonsensord.
”Varierande styrka” skriver rätten. Minst sagt.
Tyngdpunkten ligger på det som MT sagt till TT. Detta är under all kritik. Det är alltså hörsägen som styr dessa höga jurister och resten av domen går ut på att rätten tycker att hon borde känt till mordet. Det räcker inte för att få 18 år!
TT lämnar inte alls någon "trovärdig" berättelse med tanke på hennes egenintresse för målet i media. TT är ingen trovärdig person alls. Det har hon själv visat. MT befann sig på mordplatsen men inget binder SL dit. Inget alls och det skriver rätten –indirekt.
De skriver t o m att ÅT kan ha del i förloppet: Ändå riktar de inte kritik till polisutredningen eller till åklagaren som de brukar i andra mål. Märkligt! De har nog tittat för mycket på Narnia.
Det är svårt att föreställa sig att MT med den” nära kärleksrelation som vid tiden rådde mellan honom och SL", skulle mörda GL utan SL:s vetskap. Vad vet rätten om det? De tror. De vet inget alls om relationen då. Inget alls. Hur kan HR skriva så urbota dumt?!
Det får ”antas” skriver dom på flera ställen . Nej det får inte alls ”antas”. HR ska fria hellre än fälla.
Detta svamlande bygger de en 18 års fängelsedom på. Detta är en mycket undermålig dom. Dessa domare borde avgå självmant. De har visat sig icke trovärdiga. De kan stanna hemma och titta Narnia istället.
Nu väntar jag på alla fällande våldtäktsdomar där rätten skriver att det får ”antas” att mannen är skyldig. Kom igen nu Göta hovrätt. Börja redan nästa vecka med att ”anta” i fällande våldtäktsmål.
Expressen artikeln om fallet lämnar därhän. Jag trodde att journalister skulle kritiskt granska som en del av uppdraget men det gäller uppenbarligen detta stolpskott till journalist. Jag konstaterar att journalisten som skrev denna artikel själv bidrar till Expressens fall. Och det är bra.
Jag vet inte vad för sagor du tittar/tittat på nopomil. Men du tycks iaf anse att hela rättsväsendet är ett stort skämt. Att alla domare, nämndemän mfl är ett stort skämt och borde avgå- Kan det bero på att du är jävig i fallet och har ett egenintresse ?!
Alla utom just du har fel i detta ärendet ? Du tycker inte att det är udda ?
Det blev långt ifrån vad SL och MT hade tänkt sig. Med dig vid rodret så hade vi haft 2 mördare lösa i vårt samhälle så jag är evigt tacksam att inte du är den som varit med vid rättegångarna och sett dessa 2 inblandade och tagit beslut i frågan.
Å vad det gäller TTs trovärdighet. Vad vet du om den ? Att synas i media är inger TT haft/har vinning av. Jag som följt både tingsrätt och hovrätt har fått en rätt klar bild av TT. Anser snarare att hon fått betala ett mycket högt pris för sin insats. Något hon gjorde utan att tveka. GL och hans familj kan äntligen få en grav att gå till efter att ha levt i ca 2 år av ovisshet. Att bara kunna få bearbeta allt som hänt, kunna få ett avslut och efter hand kunna gå vidare.
Kärleken är blind och just därför kan det fått SL och MT till att ta GL av daga. Kärlek och pengar är ett starkt motiv att göra vad som för.
Jag har följd detta fall från dag ett och innan dess . Både i rättegångar och i själva byn. Resan TT gjort och gör pga av att ha berättat för polisen om MT bekännelse är inget att vara avundsjuk på. Hon gjorde det varje enskild person skulle göra eller borde göra iaf.