2015-05-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediteramera123
För exempelvis evolutionsteorin? Svar ja
Asatrons skapelseberättelse? Bibelns skapelseberättelse?
Citera
2015-05-23, 20:59
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
I enlighet med akademisk vetenskaps systematiska metodologi eller i bibel-"vetenskaps" versionen?
Ja precis, med klarsyn eller med soft dimsyn.. choose and shoot!

.. men klage inte när det bommar rätt ut i periferin, utan ansvara själv för pilen som smärtar i hjärteroten... ;-)
Citera
2015-05-23, 21:00
Medlem
Citat:
I enlighet med akademisk vetenskaps systematiska metodologi eller i bibel-"vetenskaps" versionen?

Förstår inte frågan.
Citera
2015-05-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Asatrons skapelseberättelse? Bibelns skapelseberättelse?

Hmm.. förmodligen.
Citera
2015-05-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cui
Angående cherry-picking verkar många helt sakna förståelse för den vetenskapliga metoden. Förvånansvärt ofta möts man av argument i stil med "Evolutionen är inte bevisad eftersom det bara är en teori." Återigen är det beundransvärt att det finns personer som orkar bemöta trams av det slaget.

Har du läst bibeln och forskat i den lika mycket som du forskat i evolutionsteorin?
Citera
2015-05-23, 21:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Förstår inte frågan.

Vet du, att akademisk vetenskap har en strikt definierat "systematisk metodologi". Och i så fall vet du vad denna är?
Citera
2015-05-23, 21:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cui
Angående cherry-picking verkar många helt sakna förståelse för den vetenskapliga metoden. Förvånansvärt ofta möts man av argument i stil med "Evolutionen är inte bevisad eftersom det bara är en teori." Återigen är det beundransvärt att det finns personer som orkar bemöta trams av det slaget.

Citat:
Ursprungligen postat av denroliga
Har du läst bibeln och forskat i den lika mycket som du forskat i evolutionsteorin?

Samma fråga till dig som jag ställde i inlägg #492.
Citera
2015-05-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denroliga
Måste man det tycker du? Det finns ju forskare som gör jobbet mycket bättre.....
Citera
2015-05-23, 21:30
Medlem
Citat:
Vet du, att akademisk vetenskap har en strikt definierat "systematisk metodologi". Och i så fall vet du vad denna är?

Aha jag som trodde att vetenskapliga bevis a la bibeln var en oxymoron
Citera
2015-05-23, 21:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Aha jag som trodde att vetenskapliga bevis a la bibeln var en oxymoron

Det är iofs inte ett svar på min fråga.
Citera
2015-05-23, 21:37
Medlem
Citat:
Det är iofs inte ett svar på min fråga.

Jag väljer att citera Jesus

Citat:
"Ge mig ett mynt och låt mig se på det.” De räckte fram ett, och han frågade dem: ”Vems bild och inskrift är detta?” De svarade: ”Kejsarens.” Då sade Jesus till dem: ”Ge då kejsaren vad som tillhör kejsaren, och Gud vad som tillhör Gud.” Och de förundrade sig över honom.”

Tänk vilken källa av vishet bibeln är
Senast redigerad av mediteramera123 2015-05-23 kl. 21:40.
Citera
2015-05-23, 21:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringschefen
Det kan inte vara så att alla religiösa anhängare är dumma i huvudet, så kom gärna med egna teorier om varför det (fortfarande!) är så att religiösa inte "tror" på vetenskap..

Det tål att upprepas, att en generalisering av "religiösa" i detta avseende är orimlig.

Det bör subkategoriseras båda vad angår VILKA religiösa och vilken typ av "vetenskap" det rör sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in