2015-05-07, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
30 hp krim på halvfart finns i Kristianstad, distans. Jag har inte läst den, men om den liknar Krim I på SU är det vad jag antar du letar efter (intressant, grupp 1, lätt).

I övrigt hittade jag tre tänkbara:

Statsvetenskap I, Högskolan Dalarna
Internationella relationer I, Högskolan Dalarna
Samhällskunskap 1, Karlstad

Bör väl iofs kollas upp om de verkligen skulle räknas till grupp 1 eller ej.

En sak att väga in: distanskurser brukar ha ganska många inlämningar och obligatoriska tillfällen (eg, skype).

Jag har sökt krim. i kristiansstad på distans och fattat det som att den ska fungera som grupp 1. Men är inte 100 % säker.
Citera
2015-05-07, 21:51
Medlem
har precis blivit nämndemana för sd i göteborg.

Några tips?
Citera
2015-05-07, 22:23
Medlem
Invandrargrabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusmaster
har precis blivit nämndemana för sd i göteborg.

Några tips?
Håll dig vaken och håll truten.
Citera
2015-05-12, 11:34
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi08
Jag har sökt krim. i kristiansstad på distans och fattat det som att den ska fungera som grupp 1. Men är inte 100 % säker.

Jag är 99,5 % på att den är det.
Citera
2015-05-13, 22:01
Medlem
Alter-egons avatar
Det kommer bli rekordlågt intag kommande tillsättning. Två platser i gällivare och två i ångermanland. Lägg därtill att det är ca 1000 tillsättningar totalt denna omgång. Blir spännande att se hur lågt det går.
Citera
2015-05-14, 11:55
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alter-egon
Det kommer bli rekordlågt intag kommande tillsättning. Två platser i gällivare och två i ångermanland. Lägg därtill att det är ca 1000 tillsättningar totalt denna omgång. Blir spännande att se hur lågt det går.
Men oj, det var otroligt många notarier som ska tillsättas nu till sommaren.
Citera
2015-05-14, 16:15
Medlem
The_Keepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Men oj, det var otroligt många notarier som ska tillsättas nu till sommaren.
Man bör dock ha i åtanke att det inte sker någon tillsättning under maj, det är alltså två perioders notarietjänster.

Med hänsyn till det kan man nog förvänta sig avsevärt fler sökanden än vanligt.
Citera
2015-05-17, 18:52
Medlem
Är det någon av er som sitter/har suttit ting som har/har haft familj? Jag tänker på arbetstiden och energin som krävs. Är de förenliga med fru och barn?
Citera
2015-05-17, 22:45
Medlem
BarneyGumbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baggboelaren
Är det någon av er som sitter/har suttit ting som har/har haft familj? Jag tänker på arbetstiden och energin som krävs. Är de förenliga med fru och barn?

Det finns många som sitter ting och har fru och barn. Normalt finns det stor förståelse för VAB, att arbetstiden ska fungera, föräldraledighet m.m. och notarier har ett ganska bra kollektivavtal i det hänseendet. Sedan är det såklart skillnad på hur hårt arbetstrycket är på olika tingsrätter och även hur hårt arbetstrycket är på olika rotlar/avdelningar/enheter inom samma tingsrätt. På vissa ställen arbetar du regelbundet betydligt mer än vad du ska medan du på andra ställen ytterst sällan behöver arbeta mer än vad som följer av kollektivavtalet. I jämförelse med i vart fall advokatbyrå så torde tingsrätt dock vara en ganska bra arbetsplats för en person med familj. Liksom alla juristyrken kan det ändå vara bra att ha en respektive som har förståelse för arbetstoppar, en gemensam plan för hämtning från dagis, VAB etc.
Citera
2015-05-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarneyGumble
Det finns många som sitter ting och har fru och barn. Normalt finns det stor förståelse för VAB, att arbetstiden ska fungera, föräldraledighet m.m. och notarier har ett ganska bra kollektivavtal i det hänseendet. Sedan är det såklart skillnad på hur hårt arbetstrycket är på olika tingsrätter och även hur hårt arbetstrycket är på olika rotlar/avdelningar/enheter inom samma tingsrätt. På vissa ställen arbetar du regelbundet betydligt mer än vad du ska medan du på andra ställen ytterst sällan behöver arbeta mer än vad som följer av kollektivavtalet. I jämförelse med i vart fall advokatbyrå så torde tingsrätt dock vara en ganska bra arbetsplats för en person med familj. Liksom alla juristyrken kan det ändå vara bra att ha en respektive som har förståelse för arbetstoppar, en gemensam plan för hämtning från dagis, VAB etc.

Tack för svaret. Det var vänligt av dig
Citera
2015-05-22, 19:34
Medlem
Ska börja jobba med att handlägga lättare sjukförsäkringsärenden på försäkringskassan. Heltid under sommaren och minst 6h/vecka under terminerna. Tror ni man kan få några tingspoäng på det?
Citera
2015-05-23, 21:05
Medlem
Pz.Kpfw.VI-Tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjoe11
Ska börja jobba med att handlägga lättare sjukförsäkringsärenden på försäkringskassan. Heltid under sommaren och minst 6h/vecka under terminerna. Tror ni man kan få några tingspoäng på det?

Handläggartjänster brukar räknas till grupp 1 om de innefattar beslutsfattande (om jag har förstått det rätt, t.ex. skattehandläggare är grupp 1). För att vara på den säkra sidan bör du fråga notariekansliet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in