2015-05-22, 20:05
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Snacka om nitlott få Tsonga i första. Samtidigt ska man komma ihåg att Tsonga inte alls är tillbaka i sin fina form efter sin skada som gjorde att han inte spelat särskilt mycket i år. Tsonga är ändå en världsspelare och spelar på hemmaplan. Om inte Tsonga är helt under isen kan jag inte se hur han ska kunna rubba Tsonga. Det ska bara bli tre relativt lätta set för Tsonga.

Rosol är inte lika ojämn längre som han varit förut då han verkligen kunde blanda och ge så vi ska inte förvänta oss en snubbe som börjar sprida bollar som en galning. Även om Rosol är storfavorit så är det ändå en spelare som Ymer ska kunna spela jämnt med och även slå om han gör en kanonmatch.
Citera
2015-05-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Snacka om nitlott få Tsonga i första. Samtidigt ska man komma ihåg att Tsonga inte alls är tillbaka i sin fina form efter sin skada som gjorde att han inte spelat särskilt mycket i år. Tsonga är ändå en världsspelare och spelar på hemmaplan. Om inte Tsonga är helt under isen kan jag inte se hur han ska kunna rubba Tsonga. Det ska bara bli tre relativt lätta set för Tsonga.

Rosol är inte lika ojämn längre som han varit förut då han verkligen kunde blanda och ge så vi ska inte förvänta oss en snubbe som börjar sprida bollar som en galning. Även om Rosol är storfavorit så är det ändå en spelare som Ymer ska kunna spela jämnt med och även slå om han gör en kanonmatch.

Han är storfavorit om man ser till ranking, men man ska inte stirra sig blind på den , Ymer körde ju över Rola stundtals,spelar han på den nivån får nog Rosol jobba.
Klart han är favorit ,men jag säger nog 60-40
Citera
2015-05-22, 20:25
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Hur har denne yngling kommit med bland hermelinerna Frances Tiafoe 17 år ranking 291, wild card? eller? framgår inte av spelshemat som brukligt är

Tiafoe är ruskigt bra för sin ålder, detta är en topp 10-spelare om några år, kan förmodligen komma in på topp 5-nivå.
Citera
2015-05-22, 21:20
Medlem
Sägs att alla banor ska streamas i år, så borde inte vara några problem att få se dom i bild.
Citera
2015-05-22, 21:31
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Han är storfavorit om man ser till ranking, men man ska inte stirra sig blind på den , Ymer körde ju över Rola stundtals,spelar han på den nivån får nog Rosol jobba.
Klart han är favorit ,men jag säger nog 60-40

Jo, Ymer har en hög högstanivå och han verkar gilla stora matcher då han ofta höjer sig. Hoppas han lyckas producera bra tennis då kan det bli spännande. Han måste serva bra den saken är klar....serven är annars det slag som han verkligen måste förbättra.
Citera
2015-05-22, 21:41
Medlem
Citat:
Jo, Ymer har en hög högstanivå och han verkar gilla stora matcher då han ofta höjer sig. Hoppas han lyckas producera bra tennis då kan det bli spännande. Han måste serva bra den saken är klar....serven är annars det slag som han verkligen måste förbättra.

Första serven är det väl inget större fel på , det är när han får in för lite första servar han får problem, andra serven är lite för svag än,men har ändå blivit bättre.
Citera
2015-05-22, 22:21
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Första serven är det väl inget större fel på , det är när han får in för lite första servar han får problem, andra serven är lite för svag än,men har ändå blivit bättre.

Farten i serven är det inget fel på men ganska ofta på tok för låg % på förstaserven. Tycker serven är det slag han kan utveckla mest i sitt spel. Vill också se honom spela närmare baslinjen. Det bästa med Ymer är att det finns så mycket mer att förbättra och det känns som att han inom en snar framtid kan ta det där stora steget när alla pusselbitar faller på plats. Lindell däremot vet jag inte riktigt vad vi kan förvänta oss när det handlar om hans framtid. Kan Lindell bli en topp 50 spelare?
Senast redigerad av Reggie Hamond 2015-05-22 kl. 22:31.
Citera
2015-05-22, 23:04
Medlem
Citat:
Farten i serven är det inget fel på men ganska ofta på tok för låg % på förstaserven. Tycker serven är det slag han kan utveckla mest i sitt spel. Vill också se honom spela närmare baslinjen. Det bästa med Ymer är att det finns så mycket mer att förbättra och det känns som att han inom en snar framtid kan ta det där stora steget när alla pusselbitar faller på plats. Lindell däremot vet jag inte riktigt vad vi kan förvänta oss när det handlar om hans framtid. Kan Lindell bli en topp 50 spelare?

Jo precis,men tycker han verkar ha servat helt ok nu i kvalet.
Citera
2015-05-22, 23:50
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Sägs att alla banor ska streamas i år, så borde inte vara några problem att få se dom i bild.

Var har du läst det?
Citera
2015-05-23, 00:27
Medlem
En fördel svenskarna har är ju att dom gått igenom kvalet, i alla fall i början av matcherna inbillar jag mig det kan va en fördel va inspelad på banorna , visserligen tränar ju dom andra men det är ju inte riktigt som att spela match .
Hoppas Ymer kan dra fördel av det och göra en rivstart mot en Rosol som kanske är lite ovan , Tzonga tror jag r för rutinerad för att gå på den.
Citera
2015-05-23, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Var har du läst det?

Har sett det nämnt förut men på Eurosport Player står det också "Upp till 15 banor Live".
Citera
2015-05-23, 13:40
Medlem
Lindell kan säga som Björkman efter mötet med Federer: "Jag hade i alla fall den bästa åskådarplatsen på arenan!"

Häftigt bara för honom att få spela kvällsmatch på Philippe-Chatrier, det är inte många tennisspelare som får göra det i sin karriär.

Ymer kl 11 imorgon på bana 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in