2015-05-22, 20:04
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
17 minuter video som visar IS erövring av Sukhnah (som skedde några dagar innan Palmyra).

Sukhna ligger nordost om Palmyra i öknen mellan Palmyra och Deir Ezzor. Bra video.

https://www.youtube.com/watch?v=SeNqYXCEFhA
Vad tar de flygbilderna med? Drönare?

Det är ju skönt för dig att du kan korta ned porrsökandet ikväll då Iman när du har så mycket gore att gotta dig i.
Citera
2015-05-22, 20:06
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandemalvakt
Verkligen frustrerande att se inkompetensen hos syriska armén och lojalisterna... Bör ju läggas till att det är starka bilder i det där klippet.

Dem sista 5 minuterna måste vara ett rent helvete för dem som stödjer Assad att titta på. Det måste vara chockerande så att även om det är minusgrader ute så kommer man börja svettas som om det är 50 grader och bli helt röd i ansiktet när man ser det.

Titta noga 12.40 in i videon. Soldaterna springer inte ens fastän dem vet om att dem kommer dö. Dem vet om att dem blir nerskjutna av IS men dem springer inte ens utan bara går. Det är som om dem vill dö, som om dem inte längre orkar leva och vill bara bli träffade av kulor och avsluta sitt liv.

Titta på honom närmast oss som ser på videon, närmast kameran. Titta på honom, han går som om det är en vanlig promenad.
Citera
2015-05-22, 20:10
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Vad tar de flygbilderna med? Drönare?

Det är ju skönt för dig att du kan korta ned porrsökandet ikväll då Iman när du har så mycket gore att gotta dig i.

Såvida man inte älskar Assad, utan är någorlunda neutral så är det så att oavsett vad man tycker om IS, så är det en njutning att se dessa videor. Man njuter. Det är så hög kvalité i videorna, det är verklighet och inte fiktion och samtidigt så är det mer underhållande och bättre kvalitet än vad man ser i Hollywood filmer.

Man uppskattar det som är bra gjort. Det som är underhållande. Och IS videor är både kvalitetsmässigt väldigt bra gjorda, och är sjukt god underhållning att se på. Denna videon är 17 minuter av ren njutning.

Och jag tror att alla som är någorlunda neutrala kommer hålla med.
Citera
2015-05-22, 20:12
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Såvida man inte älskar Assad, utan är någorlunda neutral så är det så att oavsett vad man tycker om IS, så är det en njutning att se dessa videor. Man njuter. Det är så hög kvalité i videorna, det är verklighet och inte fiktion och samtidigt så är det mer underhållande och bättre kvalitet än vad man ser i Hollywood filmer.

Man uppskattar det som är bra gjort. Det som är underhållande. Och IS videor är både kvalitetsmässigt väldigt bra gjorda, och är sjukt god underhållning att se på. Denna videon är 17 minuter av ren njutning.

Jag hålla med om att ISIS har den bästa produktionskvalitén jag sett hos en terroristgrupp, ja. De är riktiga Hollywoodtalibaner. Men att kolla på närbilder av sönderskjutna lik kan nog ingen vettig människa kalla för njutning.

EDIT: Är det verkligen en verklig eldstrid eller poserar de bara vid 5:32 och några sekunder framåt? Det går ju inte att sikta med ett sådant maskingevär ståendes utan stöd och dessutom är han en mycket enkel måltavla. Tränade soldater avfyrar sådant liggandes med stöd av tripoder eller lutat mod till exempel en fönsterkarm.
Senast redigerad av Hegernataren 2015-05-22 kl. 20:16.
Citera
2015-05-22, 20:48
Medlem
Citat:
17 minuter video som visar IS erövring av Sukhnah (som skedde några dagar innan Palmyra).

Sukhna ligger nordost om Palmyra i öknen mellan Palmyra och Deir Ezzor. Bra video.

https://www.youtube.com/watch?v=SeNqYXCEFhA
Man brukar höra utrycket araber kan inte strida, det är nog sant, varken IS eller SAA kan strida. Tragiskt att se massa soldater fly på öppet fält framför IS-soldater som skjuter på dem men verkar också missa en hel del.
I övrigt bra gjord video
Citera
2015-05-22, 20:54
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panonia
Extremt löjligt att sitta och förneka att USA, Frankrike, Storbritannien och company inte beväpnar terroristerna när det finns oändliga material som visar det, allt ifrån vittnes
upppgifter, video material, till det främsta av allt: att regeringstjänstemän och presidenter från dessa länder erkänner det öppet.

Hollande erkänner öppet att han ägnar sig terroristbeväpning:

http://www.france24.com/en/20140821-france-arms-syria-rebels-hollande

Det gör USA med:

http://edition.cnn.com/2012/08/01/us/syria-rebels-us-aid/

CIA erkänner också:
http://www.washingtonpost.com/world/national-security/cia-begins-weapons-delivery-to-syrian-rebels/2013/09/11/9fcf2ed8-1b0c-11e3-a628-7e6dde8f889d_story.html

Ett exempel på hur "rebellerna" får sin lön utbetald i nypressade US dollars:
https://www.youtube.com/watch?v=xwDWp4u3Ls8&feature=youtu.be

Sen är det sant det du säger att Erdogan och Saudi är inblandade och gör smutsjobbet, men vilka som är de riktiga "masterminds" bakom det hela är det viktiga att veta om man ska kunna förstå kaoset som skapats , och framförallt kunna lösa det hela för att få slut på dödandet! vilket jag hoppas att du också vill.

Läs artikeln Turkiet smugglade vapen till terrorister och mitt inlägg i sitt sammanhang. Jag syftade på vapenleveranser till IS, i enlighet med Aftonbladet och Reuters artikel om hur vapnen hamnar hos IS. Det är en annan sak att USA och Storbritannien levererat vapen till "rebellerna" a.k. "syrian rebels".
Citera
2015-05-22, 21:00
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Predator1337
Man brukar höra utrycket araber kan inte strida, det är nog sant, varken IS eller SAA kan strida. Tragiskt att se massa soldater fly på öppet fält framför IS-soldater som skjuter på dem men verkar också missa en hel del.
I övrigt bra gjord video
Det är där videon helt misslyckas som propagandamaterial. Man ser tydligt hur mängder av ISIS-terrorister skjuter rakt mot en långsamt promenerande folksamling på nära håll, på ett öppet fält, enklaste möjliga måltavlan och likväl missar de i princip varenda skott. Hur är det ens möjligt? Till och med om de sköt på måffo med så många automatgevär borde de träffat fler.
Citera
2015-05-22, 21:05
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:

Citat:
Men att kolla på närbilder av sönderskjutna lik kan nog ingen vettig människa kalla för njutning.
Du utgår ifrån en civiliserad människas psyke. Videon är riktad till rättrogna sunni-muslimer och är en i raden av spektakulära videos för att locka sunniter att gå med i organisationen. Ju fler sådana här "njutbara" videos ISIS släpper, ju fler sympatisörer kommer att ansluta sig till organisationen.
Citera
2015-05-22, 21:18
Medlem
Citat:
Det är där videon helt misslyckas som propagandamaterial. Man ser tydligt hur mängder av ISIS-terrorister skjuter rakt mot en långsamt promenerande folksamling på nära håll, på ett öppet fält, enklaste möjliga måltavlan och likväl missar de i princip varenda skott. Hur är det ens möjligt? Till och med om de sköt på måffo med så många automatgevär borde de träffat fler.
Det är just det, de verkar bara skjuta i blindo.. självmordsbombning är nog deras effektivaste taktik. Jag tror nog om Assad ville behålla Palmyra hade han nog gjort det, kolla bara hur IS-soldaterna strider, med deras video som dem själva stolt publicerat.
Det ryktades om att han övergett staden för att få världssamfundet på sin sida, jag tror nog att det är sant.
Citera
2015-05-22, 21:55
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Det är just det, de verkar bara skjuta i blindo.. självmordsbombning är nog deras effektivaste taktik. Jag tror nog om Assad ville behålla Palmyra hade han nog gjort det, kolla bara hur IS-soldaterna strider, med deras video som dem själva stolt publicerat.
Det ryktades om att han övergett staden för att få världssamfundet på sin sida, jag tror nog att det är sant.

Det är rena konspirationsteorier. Det gick helt enkelt inte att försvara staden i sätt till manskapet man hade. Med det tankesättet kan SAA lika gärna också retirera från al-Hassake och Deir Ez-Zoor.
Senast redigerad av ZuparN 2015-05-22 kl. 22:06.
Citera
2015-05-22, 22:19
Medlem
Citat:

Syrien är körda och det vet dem, terroristerna översköljs med moderna vapen och utrustning samtidigt som Turkiet släpper igenom tiotusentals jidhadister. Detta kommer fortsätta så länge Syrien/Iran utgör ett hot mot Israel. Men vad ska dem göra? Ger dem upp riskerar miljoner människor att slaktas.

Enda stjälet att man inte bombar Syrien från luften som man gjorde med Lybien är att Syrien skulle kunna svara med missilattacker på Israel. Khadaffi hade inte den möjligheten så där bombade knähundarna EU/USA sönder hela landet och lät terrorister ta över.

Iran står på tur, någonting kommer att hända där snart.
Citera
2015-05-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Läs artikeln Turkiet smugglade vapen till terrorister och mitt inlägg i sitt sammanhang. Jag syftade på vapenleveranser till IS, i enlighet med Aftonbladet och Reuters artikel om hur vapnen hamnar hos IS. Det är en annan sak att USA och Storbritannien levererat vapen till "rebellerna" a.k. "syrian rebels".

Ingenstans i artikeln pekas IS som de som fått vapenleveranser av Turkiet utan det skrivs 'rebeller' och 'terrorister' vilket då syftar på de 'moderata' för vidare skrivs det: att vissa av dessa 'rebeller' sedan anslutit sig till IS. Verkar som du själv inte läste artikeln innan du skrev ditt inlägg.

Sen förvånar det mig att du efter att i 5 år följt konflikten inte klarar av att se att det inte finns några "moderata" rebeller i Syrien, alla är radikala och extrema och det vet koalitionen om. Syftet med det hela har varit klart från början, Assad ska störtas, och alla rebeller är 'moderata' ( och t.o.m "demokratiska") så länge de slåss mot Assad, inkluderat IS. Kom ihåg IS fanns länge i Syrien och det var ingen i världen som brydde sig om dem så länge de enbart slogs mot Assad, när de började ge sig på FSA, kurder och andra blev de världskändisar över en natt.
När rebellerna fullgjort sitt syfte, vare sig de är "moderata" eller inte, kommer koalitionen ta sig an dem. De kommer likt Hamas i Gaza bli helt maktlösa mot sin omgivning med sina enkla vapen och inte utgöra något hot mot varken Israel, Turkiet, Jordanien eller någon annan.
Senast redigerad av panonia 2015-05-22 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in