Citat:
Ursprungligen postat av
Doodlesnack
Hur många som läser tråden är rädda för Jonas? Jag har iaf svårt att tänka mig att han är en fara för samhället. Ett livstidsstraff? Det kostar nog mer än det smakar. Fängelsestraff ska vara både repressivt och förebyggande. Kommer andra att undvika att göra samma sak för att Jonas sitter i fängelse på livstid? Det tror inte jag. Min övertygelse är att han inte stod ut med de krav som föräldraskapet innebär utifrån de erfarenheter han har. En skör människa som inte mäktar med kraven som han tror att han måste klara. En mardröm för alla inblandade.
Nu är det ju inte samhället GM mördat. Han har mördat delar av samhället och han anser att han kan styra lagar och förordningar enligt eget huvud.
Han är en soklar fara för människor i största allmänhet och kvinnor och barn i synnerhet. Han mördar ju dom ifall de står i hans väg.
Vad det kostar i pengar att låsa in honom är ingenting mot vad det kostar att fler barn och kvinnor mördas.
Ditt resonemang är märkligt i en rättstat.
Kommer andra låta bli att mörda poliser bara för att Tony Olson, Arkelöv och Axelsson fick fängelsestraff för brottet de begått?
Du behöver inte tycka synd om monstret. Det gör han så bra själv så...