2015-05-20, 16:56
Medlem
Spiltan räntefond - har ett sjusiffrigt belopp som ska in på en räntefond; bra val eller finns det något annat bättre alternativ? Annars är det ett sparkonto som gäller =)
Citera
2015-05-20, 19:33
Medlem
Hur ska man tolka att en publik aktie inte har en enda säljorder men en hel del köpeorder?
Citera
2015-05-20, 20:18
Medlem
autobotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bro-cat
aktier, dom gick till avslut i måndags klockan 09.07

Då ska du ha likviden på kontot direkt. Har aldrig använt Swedbank för aktier, men är det som det verkar i ditt fall så är det skit. Byt till Avanza
Citera
2015-05-20, 20:19
Medlem
autobotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatsrattSU
Hur ska man tolka att en publik aktie inte har en enda säljorder men en hel del köpeorder?

Det verkar väldigt skumt att det inte skulle finnas en enda säljorder... Vilken aktie gäller det? Kan den vara handelsstoppad? Om inte, så är det onekligen så att marknaden älskar bolaget och ingen vill sälja det
Citera
2015-05-20, 20:47
Medlem
Hur bra är avanzas tilläggsprogram? Trader och 6-edge tror jag dom heter?

Kan man se hela orderdjup med dessa? Eller finns det bättre program man hellre vill använda?
Citera
2015-05-20, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autoboten
Det verkar väldigt skumt att det inte skulle finnas en enda säljorder... Vilken aktie gäller det? Kan den vara handelsstoppad? Om inte, så är det onekligen så att marknaden älskar bolaget och ingen vill sälja det

Funnits ett par men inte alls som motsvarar köpsidan. Däremot är köpsidan inte beredd att betala mer, trots att ingen är villig att sälja. Kan väl lika gärna vara någon slags kursmanipulation? Ej handelsstoppad.
Citera
2015-05-20, 21:22
Medlem
Razys avatar
Citat:
Funnits ett par men inte alls som motsvarar köpsidan. Däremot är köpsidan inte beredd att betala mer, trots att ingen är villig att sälja. Kan väl lika gärna vara någon slags kursmanipulation? Ej handelsstoppad.

Vilken aktie är det?
Citera
2015-05-20, 22:14
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccchector
Hur bra är avanzas tilläggsprogram? Trader och 6-edge tror jag dom heter?

Kan man se hela orderdjup med dessa? Eller finns det bättre program man hellre vill använda?

Infront kör jag med och där kan du se hela orderdjup. Infront ska gå att ha via Avanza också har jag för mig.
Citera
2015-05-20, 22:19
Medlem
Reevess avatar
Citat:

Är det Hufvudstaden C? Om inte, så kan det vara av samma enkla orsak i alla fall, nämligen att omsättningen är väldigt låg.
Citera
2015-05-20, 22:37
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Vad innebär ett införande av amorteringskrav på bolån för aktiemarknaden?
Senast redigerad av keyboardwarri0r 2015-05-20 kl. 22:42.
Citera
2015-05-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Är det Hufvudstaden C? Om inte, så kan det vara av samma enkla orsak i alla fall, nämligen att omsättningen är väldigt låg.

Nej, inte den. Den har fler köpeorder, vad skulle låg omsättning med många köpeorder tyda på?
Citera
2015-05-20, 22:46
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Nej, inte den. Den har fler köpeorder, vad skulle låg omsättning med många köpeorder tyda på?

Det är nog enklast om du talar om vilken det är, så vi kan titta på det. Vill du inte sprida det över halva jordklotet kan du skicka PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in