2015-05-20, 00:28
Medlem
Finiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxisstarman
Usch Tyreotoxikos lät inte alls roligt. (googlade det)
Du har helt rätt i det att vi är alla olika och svarar olika på samma medicin.
Har redan prövat Metamina och den funka sjukt bra. speciellt när jag samtidigt drack en energidryck.
Får se vad läkaren säger. Ska dit om några dagar.
Tack. Jag återkommer när jag fått Elvanse.

Nej Det är verkligen inget trevligt och jag hade en mycket svår form som kommer ta tid att bli helt återställd från. Tyvärr har det oxå kommit forskning på att den kognitiva problematiken kan sitta i Väldigt, väldigt länge och att det även förekommer inkomplett återhämtning. Så jag har tiden att
förlita mig på nu. Fram tills dess, Tålamod, tålamod. Det största modet är tålamodet.
Du får som sagt jätte gärna höra av Dig till mig och gärna på PM.

Ett tips ät frukost innan Du tar dem för annars kommer du få svårt att vilja äta det då den dövar hungerkänslorna väldigt snabbt, sjukt nog.

/ Finis
Citera
2015-05-20, 01:09
Medlem
fghs112s avatar
är det ej rekommenderat att hoppa över nån dos?
Citera
2015-05-20, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fghs112
det kommer inte vara långtidsvverkande va?
Nä Attentin är direktverkande och håller förmodligen lika länge som Metamina gör.
Finns alltså ingen depå funktion. Det är Rent Dexamfetamin.
Citera
2015-05-20, 15:27
Medlem
Ni som tar elvanse i medicinskt syfte. Märker ni någon skillnad i effekt om ni sväljer kapslarna som de är eller om ni häller ut pulvret i ett glas vatten och dricker?
Citera
2015-05-20, 21:28
Medlem
fghs112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av champinjonstuvning
Ni som tar elvanse i medicinskt syfte. Märker ni någon skillnad i effekt om ni sväljer kapslarna som de är eller om ni häller ut pulvret i ett glas vatten och dricker?

i kapsel givetvis, annars vette fan vad det smakar. det lär inte smaka som vanligt vaket
Citera
2015-05-20, 21:44
Medlem
Shadowcrafts avatar
Hallå! Tog Elvanse imorse. Känner mig pigg men deppig så tänkte sänka bärs nu för att ta det lite lugnt. Kommer Elvansen slå ut alkoholens effekt?

Tacksam för snabbt svar!
Citera
2015-05-20, 22:11
Medlem
Citat:
i kapsel givetvis, annars vette fan vad det smakar. det lär inte smaka som vanligt vaket
Jag är inte ute efter smaken, heller inte att bli hög. Jag är bara nyfiken på hur andra upplever eventuell skillnad i effekt av intag av kapsel kontra upplöst i ett glas vatten.

Enligt fass kan Elvanse intas på båda sätten.
Citera
2015-05-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Hallå! Tog Elvanse imorse. Känner mig pigg men deppig så tänkte sänka bärs nu för att ta det lite lugnt. Kommer Elvansen slå ut alkoholens effekt?

Tacksam för snabbt svar!
Nej, det har gått ur kroppen vid det här laget.
Citera
2015-05-20, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av champinjonstuvning
Jag är inte ute efter smaken, heller inte att bli hög. Jag är bara nyfiken på hur andra upplever eventuell skillnad i effekt av intag av kapsel kontra upplöst i ett glas vatten.

Enligt fass kan Elvanse intas på båda sätten.

Effekten är densamma då kroppen först måste bryta ner lysinet innan amfetaminet frigörs och det gör kroppen lika fort om du löst ut det i vatten eller inte.

Varför Fass tar upp det är för att en del människor har problem med att svälja kapslar.
Däremot står det att det skall drickas upp omedelbart och inte sparas och det är förmodligen för att det då tappar effekt.

Så hur du än gör så lär det ta lika lång tid och ge lika stor effekt. Kapseln smälter på bara några sekunder i magen. Men gillar du inte att svälja kapslar så kan du ju dricka det.

OBS! Inte för att du frågade men snorta hjälper inte heller då kroppen måste bryta ner lysinet först oavsett vilket.

Elvanse/Vyvanse är ju framtaget för att man inte skall kunna missbruka det så lätt som man kan med Metamina.
Citera
2015-05-20, 22:45
Medlem
Citat:
är det ej rekommenderat att hoppa över nån dos?

Min läkare sa till mig att jag kunde hoppa över när jag kände för det utan problem.
Ska du t.ex festa en helg och dricka sprit så kan man ju skita i medicinen de dagarna.
Men din ADHD framträder ju direkt igen.
Citera
2015-05-20, 23:02
Medlem
fghs112s avatar
Om jag klagar på elvanse sätter dom in strattera då?
jag har mina misstankar om att doktorn tror jag är någon missbrukare.

strattera, concerta och ritalin depot och till slut inget alls?
givetvis inte någonting alls men man har hunnit bli gammal innan man har gått igenom de.

eller vänta tills läkaren går i pension?
och hoppas på någon ny?
Citera
2015-05-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxisstarman
Effekten är densamma då kroppen först måste bryta ner lysinet innan amfetaminet frigörs och det gör kroppen lika fort om du löst ut det i vatten eller inte.

Varför Fass tar upp det är för att en del människor har problem med att svälja kapslar.
Däremot står det att det skall drickas upp omedelbart och inte sparas och det är förmodligen för att det då tappar effekt.

Så hur du än gör så lär det ta lika lång tid och ge lika stor effekt. Kapseln smälter på bara några sekunder i magen. Men gillar du inte att svälja kapslar så kan du ju dricka det.

OBS! Inte för att du frågade men snorta hjälper inte heller då kroppen måste bryta ner lysinet först oavsett vilket.

Elvanse/Vyvanse är ju framtaget för att man inte skall kunna missbruka det så lätt som man kan med Metamina.
Perfekt, tack! Inget snortande här inte, jag medicinerar ADHD. Det är inget jag vill krångla till det med.

Jag löser upp kapselns innehåll i glas nämligen, då jag inte äter gelatin som ju kapseln innehåller. Och jag fick först känslan av att effekten i kroppen kommer igång snabbare när jag löste upp i glas och drack, så började undrade om det var inbillning eller om fler upplevt det. Det tar ju fortfarande kring den timman det ska sägas ta. För min del spelar det väl egentligen ingen roll, jag löser ju upp i vatten i vilket fall. Men det är alltid intressant att höra andras erfarenheter och tankar.

Men tack för ditt svar! 👍
Senast redigerad av champinjonstuvning 2015-05-21 kl. 00:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in