2015-05-19, 17:16
Bannlyst
relesvansen(mellan benen = du borde skammas)

du har fel! Sverigedemokraterna vaxer sa det knakar o bland skolungdomar vid provval/skolval 2014 vann SD pa manga skolor. Panik utbrot bla i Skane dar Sd blev storsta parti med over 30% roster.

Jag forstar att du trollar, men trenden for Sd ar at de vaxer, vaxer o vaxer!

Bland man ar SD snart storsta parti, just nu ligger S, M o SD sida vid sida hos mannen.

Faktiskt tror jag redan att relesvansen(mellan benen) forstatt att SD ar andra storsta parti i nulaget!

S o M ar pavag nerat, speciellt hos ungdomar. De kan ju vare sej fa jobb eller bostad i Moderaternas Sverige (savida inte foraldrarna ar rika).

De anda som ligger bra till hos ungdomar (tjejer da forstas) ar Mp. Kvinnor ar kanslostyrda o saknar totalt mannens logiskt sinne.

300 000 ungdomar (mellan 20-30 ar) bor hemma idag relesvansen(mellan benen). De far vare sej jobb eller bostad.

Inte fan tror du val att de rostar for att Hassan o Muhammed ska ga fore i bostadskon, eller!?
Nar sen staten satsar 80% av lonen for "nysvanskar" sa att Kalle o Lisa inte far arbete...
Hur tror du ungdomar rostar nar de forstar detta?

Ett grymt uppvaknande blir det for alla "godhetsknarkande" (framfor allt tjejer) nar de inte kommer in pa vare sej bostads-, eller arbetsmarknaden forran langt efter 30, om ens da.

Trolla vidare relesvansen(mellan benen). Men massinvandringens haveri tilltar med stormstyrka de narmaste aren. Gar inte ens for dej att "trolla bort" detta faktum.
Citera
2015-05-19, 19:43
Medlem
Nu vet jag inte hur stämningen är på högstadie- och gymnasieskolor runt om i Sverige. Men jag är lite förvånad ändå över att så många ungdomar vill ha större invandring. Det torde ju betyda att det inte är ett störande inslag i skolmiljön med massor av invandrare. Hade det varit det, så borde väl många ha stört sig. Eller så går svenskar och invandrare på olika skolor.

Har svårt att tänka mig att en 15-årig försynt svensk kille tycker det känns helt okej att gå genom en korridor som flankeras av ett gäng coola invandrarkillar. Har faktiskt svårt att tänka mig det.
Citera
2015-05-19, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
https://instagram.com/p/21aMmWkplh/

Allt enligt en färsk Sifo-mätning som undersökte sympatierna bland unga väljare. Största partiet är inte oväntat Moderaterna. Det progressiva MUF är en maktfaktor bland unga.

Hur kommer det sig att ni som säger nej till öppenhet, solidaritet och tolerans inte har de yngre bakom er? Istället stödjer de faktiskt den invandringspolitiken som har bedrivits senaste årtiondet.

Mer mångkultur gör människor mer toleranta, kan det vara så? Om unga människor tidigt får vänner som är invandrare blir det väldigt svårt för dem att uppvisa tendenser att de vill minska invandringen?

Hur ska ni göra för att komma tillbaka? Ni slår trots allt ur underläge. Vi andra som tror på öppna gränser ser gärna en jämnare match. Hur ska ni locka unga? Just nu har ni bara 11% av de unga på er sida.

Det är där vi har roten till det onda dagens unga som förövrigt är 33% invandrare har aldrig kämpat för något och dom ser på livet som något som kan bli bra om man sover gott efter ett bra träningspass? Eller har en bra blogg?

Skiter det sig med jobb eller bostad så kan väldigt många Svenska undomar be pappa och mamma om pengar och borgen för en lya.

Jag växte upp för inte så länge sedan mina föräldrar hade villa och två bilar och båda mina föräldrar var sossar en var sjuksyrra pappa jobbade på järnvägen. Men då på 80 - Talet fick man lägenhet och jobb utan sina föräldrars hjälp för vi hade ingen invandring.

Jag har skrivit massor om detta och många med mig. Jag tror ärligt att dagens 25 åringar vet hur det var bara för 25år sedan men det skiter dom i. Det är MODE att släppa in mer arbetssökande??

Sen en sak till jag jobbat med folk som gick till skolan typ 5 km som bara var 7 årig. Jag och folk i min ålder hade farfar och morfar som krigade i andra världskriget.

Dom dog när jag var runt 35 år så jag vill påstå att jag har anknytning till när Sverige var fattigt och folk faktiskt svalt Sverige var ett bondesamhälle och på kvällarna när jag var liten fick jag sitta och lyssna på jakthistorier och hur skörden kunde bli och hur det påverkade priset på mjölk eftersom mina farföräldrar hade kor.

Min livsupfattning är bra mkt mer än GTA och andra datorspel sånt som MINA barn är uppväxta på . Dessutom så har dom flyttat utomlands eller ska! Alla gårdar är sålda och ingen har varken lust eller råd att bo på landet.

Jag personligen har bytt jobb ganska ofta på slutet alla industrier lägger ner tillverka papper och bilar eller kylskåp är det bara Kina som gör?
Citera
2015-05-19, 20:24
Medlem
Chics avatar
Citat:
Och Schlingmann ville en gång i tiden att nyanlända asylsökande ska skriva på ett kontrakt som definierar skyldigheter, rättigheter och värderingar i Sverige.

Finns det någon artikel på detta? Skulle vara intressant att läsa.

Tack på förhand!
Citera
2015-05-19, 20:58
Medlem
Mångkulturen hinner nog eventuellt ikapp dessa unga väljare också, samt Reinfeldt. För att bli klokare måste man lära sig av sina misstag.
Citera
2015-05-19, 21:00
Medlem
AndersKullbergs avatar
Eftersom fler är invandrare i yngre åldersgrupper är det ganska givet, inte bara på grund av den biten i sig utan också för att yngre människor gärna frågar öppet saker som vilka partier andra röstar på, det blir en social press att inte bli påkommen med att ha röstat på ett parti som skolgårdsmobbarn Abdullah inte tycker du ska rösta på. Tror ej att det är någon egentlig skillnad här, bortsett också från att ungdomar är mer naiva, känslostyrda och okunniga, såklart.
Citera
2015-05-19, 21:52
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedertagen
Unga människor förstår inte begrepp som arbeta, slita, kämpa, betala räkningar och ta ansvar.
De har ännu inte tvingats se merparten av det de producerar beslagtas av staten och delas ut till invandrare (och andra bidragstagare).

Citat:
Ursprungligen postat av Darsan
Är du inte vänster som ung har du inget hjärta.
Är du inte höger som vuxen har du ingen hjärna.

Verkligen fantastiskt formulerat och nailar det precis. Värt att tilläggas att unga inte bara inte förstår något om vad invandringen gör med samhället, utan har heller ingen förståelse för hur det är att faktiskt tycka något och ha en personlig åsikt. De är för unga för att ha egna åsikter, och är givetvis en del av sin lilla klump (typ deras klass och andra kids) som alla tycker likadant.

Kommer någon ihåg hur lätt det var att tycka annorlunda fram tills man fyllde 20? I deras värld finns nämligen ingen korrelation mellan invandring och samhällspåverkan. Eftersom det inte är invandringen i sig som är det intressanta, utan snarare att identifiera sig med begrepp som tolerant, öppen och all-älskande. Att känna en tillhörighet. Vara någon som inte sätter etiketter på någon annan individ och älska alla människor. Dessa diskurser råder bland många av våra unga idag. Tyvärr så får man möjlighet att tala och agera innan man blommar ut som en vuxen individ och resonerar rationellt, samt faktiskt skapar åsikter som står på någon form av kunskap.

Citat:
Ni har ingen chans, ungdomar är engagerade i allt från RKU (de är stora bland unga) till MUF, de flesta av dessa organisationer prioriterar öppenhet, solidaritet och tolerans.

Ökainvandringister är mycket mer engagerade än minskainvandringister. De förstnämnda tänker långsiktigt, blir lärare, rektorer, allt möjligt och sätter dagordningen på skolorna. Där finns inte de som vill minska invandringen representerade. Ni tycks mest göra ingenting?

Ungdomarna kommer att växa upp och varje dag behöva färgas av händelser som har med vår höga invandring att göra. Detta ändrar säkerligen deras åsikt förr eller senare.
Citera
2015-05-19, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish

Verkligen fantastiskt formulerat och nailar det precis. Värt att tilläggas att unga inte bara inte förstår något om vad invandringen gör med samhället, utan har heller ingen förståelse för hur det är att faktiskt tycka något och ha en personlig åsikt. De är för unga för att ha egna åsikter, och är givetvis en del av sin lilla klump (typ deras klass och andra kids) som alla tycker likadant.

Kommer någon ihåg hur lätt det var att tycka annorlunda fram tills man fyllde 20? I deras värld finns nämligen ingen korrelation mellan invandring och samhällspåverkan. Eftersom det inte är invandringen i sig som är det intressanta, utan snarare att identifiera sig med begrepp som tolerant, öppen och all-älskande. Att känna en tillhörighet. Vara någon som inte sätter etiketter på någon annan individ och älska alla människor. Dessa diskurser råder bland många av våra unga idag. Tyvärr så får man möjlighet att tala och agera innan man blommar ut som en vuxen individ och resonerar rationellt, samt faktiskt skapar åsikter som står på någon form av kunskap.

Ungdomarna kommer att växa upp och varje dag behöva färgas av händelser som har med vår höga invandring att göra. Detta ändrar säkerligen deras åsikt förr eller senare.

Nu tycker jag snarare att det här problemet med att inte fatta invandringens konsekvenser är betydligt vanligare bland äldre personer, kärringar utan datorvana i synnerhet.
Citera
2015-05-19, 22:34
Medlem
Carcosas avatar
problemet är att kidsen idag växer upp med blattar, leker med blattar, blir vänner med blattar, blir rånade av blattar, blir misshandlade av blattar och får se sina systrar våldtagna av blattar - det normaliseras, och i deras ögon är blattarna aldrig problemet eftersom de är en sådan integrerad del i deras värld, för de känner inte till något annat.

blattar är som rysk roulette, det kan gå bra, men lite för ofta slutar det jävligt illa
Citera
2015-05-19, 22:51
Medlem
Blundettos avatar
Är inte ungdomar en ganska dålig referens med tanke på utvecklingen i PISA? Skönt åtminstone att de får leva längst i det mångkulturella landet utan krav. Lycka till och försök att ha kul säger jag som är en äldre herre...Det där med ekonomi är inte så viktigt ju....
Citera
2015-05-19, 23:33
Medlem
Är det inte så att De unga tror sig identifieras som moderater med piké och examen från Handels i bagaget? Det är väl mer den självbilden de vill odla än ett yvigt koran-skägg?
Citera
2015-05-20, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Problemet är att de flesta ungdomar ej har börjat jobba än och därmed har fått allt gratis i livet tills nu.

När de blir äldre, mognare och börjat jobba inser de flesta plötsligt att de betalar c:a 50% skatt totalt.
En dag kanske ungdomen ifråga blir sjuk och inte får hjälp och inser plötsligt att dessa 50% av lönen inte går till någon vård, skola eller sociala försäkrinssystem.

Nej, pengarna går till några helt andra än de som betalar in pengarna.
Kan du gissa vart ?

Det är lätt att vara idealistisk så länge man är frisk, men vi kommer alla en dag att bli sjuka.

Sååå jävla bra sagt . Tack !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in