Citat:
Ursprungligen postat av
relesvansen
https://instagram.com/p/21aMmWkplh/
Allt enligt en färsk Sifo-mätning som undersökte sympatierna bland unga väljare. Största partiet är inte oväntat Moderaterna. Det progressiva MUF är en maktfaktor bland unga.
Hur kommer det sig att ni som säger nej till öppenhet, solidaritet och tolerans inte har de yngre bakom er? Istället stödjer de faktiskt den invandringspolitiken som har bedrivits senaste årtiondet.
Mer mångkultur gör människor mer toleranta, kan det vara så? Om unga människor tidigt får vänner som är invandrare blir det väldigt svårt för dem att uppvisa tendenser att de vill minska invandringen?
Hur ska ni göra för att komma tillbaka? Ni slår trots allt ur underläge. Vi andra som tror på öppna gränser ser gärna en jämnare match. Hur ska ni locka unga? Just nu har ni bara 11% av de unga på er sida.
Det är där vi har roten till det onda dagens unga som förövrigt är 33% invandrare har aldrig kämpat för något och dom ser på livet som något som kan bli bra om man sover gott efter ett bra träningspass? Eller har en bra blogg?
Skiter det sig med jobb eller bostad så kan väldigt många Svenska undomar be pappa och mamma om pengar och borgen för en lya.
Jag växte upp för inte så länge sedan mina föräldrar hade villa och två bilar och båda mina föräldrar var sossar en var sjuksyrra pappa jobbade på järnvägen. Men då på 80 - Talet fick man lägenhet och jobb utan sina föräldrars hjälp för vi hade ingen invandring.
Jag har skrivit massor om detta och många med mig. Jag tror ärligt att dagens 25 åringar vet hur det var bara för 25år sedan men det skiter dom i. Det är MODE att släppa in mer arbetssökande??
Sen en sak till jag jobbat med folk som gick till skolan typ 5 km som bara var 7 årig. Jag och folk i min ålder hade farfar och morfar som krigade i andra världskriget.
Dom dog när jag var runt 35 år så jag vill påstå att jag har anknytning till när Sverige var fattigt och folk faktiskt svalt Sverige var ett bondesamhälle och på kvällarna när jag var liten fick jag sitta och lyssna på jakthistorier och hur skörden kunde bli och hur det påverkade priset på mjölk eftersom mina farföräldrar hade kor.
Min livsupfattning är bra mkt mer än GTA och andra datorspel sånt som MINA
barn är uppväxta på . Dessutom så har dom flyttat utomlands eller ska! Alla gårdar är sålda och ingen har varken lust eller råd att bo på landet.
Jag personligen har bytt jobb ganska ofta på slutet alla industrier lägger ner tillverka papper och bilar eller kylskåp är det bara Kina som gör?