2015-05-20, 08:37
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Nu tycker jag snarare att det här problemet med att inte fatta invandringens konsekvenser är betydligt vanligare bland äldre personer, kärringar utan datorvana i synnerhet.

Det utesluter inte att bristen på kunskap är minst lika stor bland ungdomarna.
Citera
2015-05-20, 12:13
Medlem
AttCzas avatar
Att så många ungdomar verkar föredra massinvandringen som Reinfeldt har startat är inte konstig med tanken på att dagens ungdomar matas in i det politiskt korrekta tänkandet. De hör det i skolan, ser det i massmedia etc. Den nya religionen matas in vår ungdomar som inte förstår att de omedvetet bidrar till landets undergång. (de röstar på sjuklövern) De bidrar till att arbetslösheten, kriminaliteten och bostadsbristen ökar, att skolresultaten blir allt sämre med mera.
Senast redigerad av AttCza 2015-05-20 kl. 12:50.
Citera
2015-05-20, 12:15
Moderator
Carlboms avatar
Finns det någon bättre källa till undersökningen än en screenshot från Instagram?
Citera
2015-05-20, 18:15
Bannlyst
Den stora folkvandringen

Det är inte konstigt att dom som växer upp och är mellan 18-35 år skiter i allt som har att göra med migration och att jobben försvinner dom är grymt självupptagna.
När jag själv var runt 35 år funderade jag på att skaffa facebook men insåg snabbt att det var inget för mig då runt 2004 tyckte jag att inläggen såg ut som som en halvtaskig kontaktannons om man var singel.
Och hade man familj så handlade det mesta om hur lycklig man var och lade ut semesterkort från antingen en "lycklig" semester i fjällen eller hur trevligt det faktist var i Thailand, trotts att dom är en diktaturstat och att det såldes både thaisticks, flickor från landet och i värsta fall små barn helt öppet.

Jag säger inte att allt var bättre förr när vi slapp gaddningar och hälsotips hos dom så kallade bloggarna men på den tiden så slapp folk som inte orkade med idealen känna sig utanför.

Jag tror personligen att i dagens samhälle vill dom som kan fort som fan dra härifrån om det så är som simlärare 4 månader på Kanarieöarna eller som turistvärd i Thailand en säsong. Allt funkar bara man slipper Svedala.

Jag reagerar på att vårt land så snabbt byts av människor som vars enda syfte är att fort hamna i bidrags systemet att vi inte har några jobb det vet dom redan när dom kliver på båten i Medelhavet.
Senast redigerad av Harigapa 2015-05-20 kl. 18:18.
Citera
2015-05-21, 09:53
Medlem
KarlXllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Ni har ingen chans, ungdomar är engagerade i allt från RKU (de är stora bland unga) till MUF, de flesta av dessa organisationer prioriterar öppenhet, solidaritet och tolerans.

Ökainvandringister är mycket mer engagerade än minskainvandringister. De förstnämnda tänker långsiktigt, blir lärare, rektorer, allt möjligt och sätter dagordningen på skolorna. Där finns inte de som vill minska invandringen representerade. Ni tycks mest göra ingenting?
Bra läsning för relesvansen o hans ungdomsförbundskompisar som tror att det är de som har svaren på dagens problem (dvs lösningen=fler invandrare):
http://www.expressen.se/ledare/gunnar-wetterberg/politikernas-loner-maste-hojas-rejalt/
Citera
2015-05-31, 22:17
Medlem
Citat:
https://instagram.com/p/21aMmWkplh/

Allt enligt en färsk Sifo-mätning som undersökte sympatierna bland unga väljare. Största partiet är inte oväntat Moderaterna. Det progressiva MUF är en maktfaktor bland unga.
Tyvärr ger inte detta svar på den ställda frågan.

Frågan bör i stället lyda:
Hur mycket extra skatt vill du betala in per år för att finansiera asylinvandring?

Sedan summerar man beloppet och ser hur många asylanter det räcker till. 2 MSEK per styck har jag hört nämnas men det låter i minsta laget.

Citat:
Mer mångkultur gör människor mer toleranta, kan det vara så? Om unga människor tidigt får vänner som är invandrare blir det väldigt svårt för dem att uppvisa tendenser att de vill minska invandringen?
Jag har dock inte alls märkt att facket skulle ha blivit mer villiga att acceptera mångkultur. T ex att företagare skippar kollektivavtal.

Och inte har jag märkt att feminister blivit mer benägna att accepter patriarkala maktstrukturer. En företeelse som är självklar i en mångkultur.

Ni proponenter för mångkultur verkar ha svårt att övertyga där det behövs. Är det möjligen så att ni är svaga i tron?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in