2015-05-19, 03:37
Bannlyst
Vi vet ju att SIFO ar fullstandigt opartiska, eller....

Sifo driver politisk agenda o ar darfor det institut som standigt undervarderar SD o overvarderar V o Mp.

Nar det galler ungdomar har atskilliga skolval resulterat i att Sverigedemokraterna blivit storsta parti!!
P an skansk gymnasieskola fick SD mer an 30% i provvalet 2014. Det blev stor panik bland "batikhaxorna" o extra-undevisning i den "ratta laran".

Egentligen ar det naturligt att ungdomar som sett "blatte-kaos" pa sin skola varje dag blir negativa till massinvandringen. Endast flickor som soker "likes" pa Facebook gar at vanster, de ar enormt kansliga for grupptryck.

Sa, nej, jag ger inte fem ore for Sifos undersokningar!

Allt tyder pa att Sverigedemokraterna gatt forbi Moderaterna i dagslaget, dvs har en bra bit over 20%.
Moderater som ar missnojda med decemberoverenskommelsen gar som ett "lammel-tag" over till SD.

Gamla Sossar som ser sina surt inbetalade skattepengar ga till Hassan, Mohammed o deras 8-barnsfamiljer gar oxo mer o mer over till SD.

Snart kommer bensinskattehojningar for att finansiera massinvandringen. Populart!? tror inte det. Gamla Agda pa hemmet fick 50kr i manaden skattelattnad. Nagot Sossarna gorde stor affar av. Sen hojer de avgiften for hemtjanst med ca 220kr i manaden, resultat - 170kr i manaden for Agda.

Lite off topic, men unga har foraldrar o farmor,farfar, mormor, morfar som rakar ut for denna skit.
Hur tror ni diskussionen gar vid middagsborden hemma hos dessa familjer nar allt blir samre for svenskarn till forman for "nysvenskar"!?

300 000 ungdomar (20-30ar gamla) som vill ha eget boende bor kvar hemma pga bostadsbrist. Samtidigt planeras nyproduktion o fortur i kon till nysvenskar.
Hur tror ni ungdomar staller sej till det?

Nej Sifo o Relesvansen ar helt "ute o cyklar" i denna fraga. Ungdomar ar hjartligt trotta pa att bli sedda som andra klassens invanare.

Sifo bor laggas ner da de inte gor seriosa matningar, bara servar politrukerna med onskat resultat.
Citera
2015-05-19, 05:40
Medlem
Darsans avatar
Är du inte vänster som ung har du inget hjärta.
Är du inte höger som vuxen har du ingen hjärna.
Citera
2015-05-19, 05:48
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
https://instagram.com/p/21aMmWkplh/

Allt enligt en färsk Sifo-mätning som undersökte sympatierna bland unga väljare. Största partiet är inte oväntat Moderaterna. Det progressiva MUF är en maktfaktor bland unga.

Hur kommer det sig att ni som säger nej till öppenhet, solidaritet och tolerans inte har de yngre bakom er? Istället stödjer de faktiskt den invandringspolitiken som har bedrivits senaste årtiondet.

Mer mångkultur gör människor mer toleranta, kan det vara så? Om unga människor tidigt får vänner som är invandrare blir det väldigt svårt för dem att uppvisa tendenser att de vill minska invandringen?

Hur ska ni göra för att komma tillbaka? Ni slår trots allt ur underläge. Vi andra som tror på öppna gränser ser gärna en jämnare match. Hur ska ni locka unga? Just nu har ni bara 11% av de unga på er sida.

Med tanke på att luftslottet kommer att braka samman, så ser jag ännu inte pessimistiskt på detta. Jag var ju trots allt själv för öppna gränser när jag var ung, och i princip alla mina kompisar var invandrare (om än till största del europeiska invandrare). Och bara för att man har en negervän, betyder väl inte per automatik att man vill fylla landet med negrer?
Citera
2015-05-19, 05:54
Medlem
negrofobens avatar
Låg inte SD:s siffror i Skolvalet runt 25% ? Detta tyder ju på nåt helt annat än vad TS drömmer om.
Citera
2015-05-19, 06:45
Medlem
Flera bra svar på de frågor TS ställer men framför allt: Glöm inte propagandan!

I skolorna bedrivs intensiv propaganda för mångkultur, så kallad "tolerans" och floskleri om "allas lika värde". Ingen kan gå opåverkad ur detta. Därtill kommer förstås media, som vinklas redan i barnprogramsåldern.

Om man då dessutom saknar egen referensram blir det därefter. Med referensram menar jag då att vi äldre, som växt upp i ett monokulturellt land, vet hur skillnaden ser ut på alla samhällets plan.
Citera
2015-05-19, 07:31
Medlem
Gurglarens avatar
Förstår inte ens titeln. Frågan var vilket parti man skulle rösta på inte vilken jävla invandringspolitik som stöds.
Citera
2015-05-19, 07:46
Medlem
Bara i Sverige man behandlar sina egna medborgare sämre än andra. Försök i andra länder skall ni se på annat...
Citera
2015-05-19, 07:57
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Barn i Sverige hjärntvättas i skolan att gilla mångkuktur precis som man gör i Nordkorea.
Citera
2015-05-19, 07:59
Medlem
Säger ganska mycket om att vi behöver utbilda dem yngre i politik snarare än något annat.
Citera
2015-05-19, 08:57
Medlem
CannonDorfs avatar
Att 89% av unga stödjer den rådande invandringspolitiken är inte speciellt konstigt, de har precis genomgått 9-15 års konsekvent hjärntvätt att tycka så. Sen är man också väldigt naiv när man är "ung", vilket är anledningen till att långt större andel av unga har klassiska vänstervärderingar än äldre. Man förstår helt enkelt inte hur världen fungerar än. Det låter ju jättetrevligt med pengar till alla och alla fattiga och utsatta människor kan komma till Sverige och sluta vara fattiga och utsatta.

När man blir äldre så inser man (åtminstone de flesta, vissa lite sämre kognitivt utrustade växer aldrig ifrån vänstertänket) dock att världen inte är en idyll med rosa moln. Vi har finita resurser, vi kan inte ha välfärd och hög invandring, och särskilt inte av den typ vi har idag. Man inser också att det faktiskt är skillnad på folk och folk (återigen, de flesta inser detta, hos vissa har hjärntvätten satt sig för djupt).

Jag har också varit ung och naiv, men jag växte ifrån det. Förhoppningsvis, och troligtvis, så gör dagens ungdomar det också.
Citera
2015-05-19, 09:05
Medlem
Som barn "utsätts" man av väldigt specifika ideer i skolan. Det inser man oftast inte när man själv är mitt uppe i det, utan det kommer några år senare. Varför tror du MP (och även Fi) så får löjligt högt resultat bland unga förstagångsväljare, jämfört med övriga befolkningen?

Sen växer dom flesta upp och ser verkligheten, och röstar förhoppningsvis för ett bättre Sverige, istället för med hjärtat.
Citera
2015-05-19, 09:11
Medlem
Svinhudens avatar
Har du nån länk annat än en bild på instagram. Hittar inte undersökningen på sifos hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in