2015-05-19, 10:43
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedertagen
Unga människor förstår inte begrepp som arbeta, slita, kämpa, betala räkningar och ta ansvar.
De har ännu inte tvingats se merparten av det de producerar beslagtas av staten och delas ut till invandrare (och andra bidragstagare).
Merparten av det du producerar tillfaller företaget du arbetar för.
Citera
2015-05-19, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antepavelic
Sådana här undersökningar är endast till för att förstöra moralen och göra så att moståndaren känner hopplöshet och en olust att fortsätta kämpa för det dom tror på. Och i detta fall är motståndaren unga invandringskritiker.
Det är möjligt.

Men hela diskussionen är meningslös om man inte kan visa någon källa. Just nu sitter det en massa skribenter och fabulerar på grundval av en instagram-bild.

Kan naturligtvis vara intressant diskussion. Lite som att diverse troll-trådar kan vara intressanta. Som en rent fiktiv diskussion.

För att vara on topic så tror jag att det kan vara en undersökning bland unga tiggare i Borås. Självklart ser de unga entreprenörerna fördelarna med globalism och låga skatter, vilket skulle kunna förklara moderaternas framgång.
Senast redigerad av Brille68 2015-05-19 kl. 11:00.
Citera
2015-05-19, 11:07
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Merparten av det du producerar tillfaller företaget du arbetar för.

Och en stor del av det som tillfaller bolaget, slutar också i statens fickor i slutändan.

Skillnaden, och den är ganska markant, är ju dock att du är fri att starta ett eget bolag. Du kan däremot inte välja att inte betala skatt.
Citera
2015-05-19, 11:24
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darsan
Är du inte vänster som ung har du inget hjärta.
Är du inte höger som vuxen har du ingen hjärna.
Om du tror på den icke-existerande höger-vänster diktomin som lärs ut i svensk skola uppvisar du ett bristfälligt intellekt.
Senast redigerad av anonym.hedonist 2015-05-19 kl. 11:26. Anledning: e
Citera
2015-05-19, 11:36
Medlem
Vänta bara till dessa ungdomar får kontakt med verklighetens hårda mångkultur som deras föräldrar isolerat dem ifrån.
Då sprider sig paniken och obehaget.
Citera
2015-05-19, 11:41
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Och en stor del av det som tillfaller bolaget, slutar också i statens fickor i slutändan.

Skillnaden, och den är ganska markant, är ju dock att du är fri att starta ett eget bolag. Du kan däremot inte välja att inte betala skatt.
Fast vaddå. Det slutar ju knappast i "statens fickor", utan fortsätter därifrån till andra företag och privatpersoner. Så sådär kan man ju inte säga.

Finns förresten en hel del företag som betalar en realskatt på typ 2%.
Citera
2015-05-19, 11:43
Medlem
Apelsiners avatar
Hur stor andel av ungdomarna gav blanka fan i "solidaritet, öppenhet och tolerans" för 5-10 år sedan? Möjligen någon bråkdel av 1% i kolumnen övriga partier. Trots det har "hatarna" ett stabilt stöd runt 10-15% idag. Räknar vi med en tiodubbling av stödet för SD hamnar vi på Saddam Hussein-siffror inom 2-3 mandatperioder
Citera
2015-05-19, 11:58
Medlem
svallerbyttans avatar
Indoktrineringen i grundskolan är väldigt omfattande. Gick själv på en mångkulturell högstadieskola där jag var rädd varje dag för invandrargängen som härjade och ständigt sökte tillfälle att utöka sitt våldskapital. Det hette att de kommit till Sverige för att vi i väst hade förstört deras länder, att FN gav Sverige massa pengar, för att vi skulle ta hand om dem. Jag såg dessa förtryckare som offer och oss svenskar som de onda. Temadagar och antirasistisk undervisning sedan ung ålder hade gjort sitt.

Tog 3-4 år att avprogrammera mig och börja reflektera över hur värderingar planterats hos mig som inte kommit dit naturligt. Började se hur inkonsekvent och motsägelsefull den världsbild jag fått var. Stegvis gick jag över från "antirasist" till att bli Sverigevän.
Citera
2015-05-19, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeHeHeXp
Tror faktiskt inte det är någon skillnad. SD, S, Fp och M är alla sossar. Poletiken jag är intresserad utav finns inte ens representerad i rikstagen. I den demokratiska miljö vi lever finns det inget vi 2% kan göra, idioterna bestämmer.
Rösta på ett parti utanför riksdagen då.
Citera
2015-05-19, 12:35
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Fast vaddå. Det slutar ju knappast i "statens fickor", utan fortsätter därifrån till andra företag och privatpersoner. Så sådär kan man ju inte säga.

Finns förresten en hel del företag som betalar en realskatt på typ 2%.

Vinsten i ett företag är ju, något förenklat, nettovärdet av det företaget producerar. Värdet av det du som arbetare producerar i ett företag går inte till andra företag i någon egentlig bemärkelse, det är ju mer ett utbyte av produkter och tjänster i så fall. Det jag menar är att ett företags omkostnader (som betalas delvis av det arbetaren producerar) är ju ett annat företags produktion. De "fortsätter" alltså inte i någon verklig bemärkelse.

Värdet som ett företag producerar, hamnar i väldigt liten utsträckning hos privatpersoner. Man kan argumentera för att kundens värde ökar med economies of scale exempelvis, men det är näst intill aldrig en värdeökning p g a arbetskraft, utan p g a kapital.

Vilka företag i Sverige betalar en realskatt på 2%, och hur går detta till om jag får fråga? Koncernbidrag och liknande förutsätter jag inte är med i beräkningarna här.
Citera
2015-05-19, 13:17
Avstängd
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Hur kommer det sig att ni som säger nej till öppenhet, solidaritet och tolerans inte har de yngre bakom er?
Vänta nu. Vilken solidaritet och tolerans är det som ger Nya M en sådan moral high ground?

Visar arbetslinjen tolerans för arbetslösa, sjukskrivna och förtidspensionärer? Hur öppen, solidarisk och tolerant är mys-Reinis i det här klippet?

https://www.youtube.com/watch?v=jWowxq0L2JU

Frågar du mig så låter han ungefär lika tolerant som Hitler mot judarna.
Senast redigerad av KonungHonung 2015-05-19 kl. 13:21.
Citera
2015-05-19, 13:34
Bannlyst
Ni har ingen chans, ungdomar är engagerade i allt från RKU (de är stora bland unga) till MUF, de flesta av dessa organisationer prioriterar öppenhet, solidaritet och tolerans.

Ökainvandringister är mycket mer engagerade än minskainvandringister. De förstnämnda tänker långsiktigt, blir lärare, rektorer, allt möjligt och sätter dagordningen på skolorna. Där finns inte de som vill minska invandringen representerade. Ni tycks mest göra ingenting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in