2015-05-19, 16:47
Medlem
Displaceds avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20814774.ab

HGK slutar.
Citera
2015-05-19, 17:36
Medlem
m4tt145s avatar
Jo, visst, lite Paj hade väl inte skadat.

Wännström och Cehlin till Rögle. Intressant. Deras forwards är ju helt ok men backsidan ser ju rent bedrövlig ut, nästan i klass med Leksand 14/15 (inte riktigt kanske). Måste in mycket bättre spelare där.
Senast redigerad av m4tt145 2015-05-19 kl. 17:38.
Citera
2015-05-19, 17:39
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20814774.ab

HGK slutar.
Rätt tycker jag. Han har gjort mycket bra och gjort oss till ett stabilt lag. Men det är dags att få in lite nya idéer och tankar.

Wännström och Cehlin till Rögle.
Senast redigerad av Illusioner 2015-05-19 kl. 17:47.
Citera
2015-05-19, 17:49
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Skrev för femton dagar sedan att SSK inte hade en enda spelare på kontrakt. Sedan dess har det droppat in i genomsnitt en om dagen och det är således femton stycken i truppen för närvarande. Dock har det blivit ytterligare ett bakslag i sportchefsrekryteringen sedan senast jag skrev (en rekryteringsprocess som har pågått i snart två år!) plus att målvaktstränaren som sades stå under kontrakt har dragit på sig samedräkten i pride-version och kammat backslick (kort sagt: han har, precis som våran förra målvaktstränare, skrivit på för Djurgården). I övrigt intet nytt från Mälarens gyllene port mot havet.

Eftersom Södertälje vanligen tävlar om OS-guld, VM-guld, Nobel-pris och heliga graalar så måste jag erkänna att de flesta spelarna som ska försvara våra färger i div. 1 östra än så länge är tämligen okända för mig. Av de femton är fem stycken födda 95, fem stycken 94 medan övriga fem är födda 90-93. En väldigt ung samling således. De flesta har ändå erfarenhet från lag högre upp i seriesystemet varför jag hoppas kunna få ett utlåtande om deras fantastiska förtjänster och felaktigt påstådda brister från fans till klubbarna som de representerat tidigare.

Exempelvis: Alexander Sahlin och Fredric Larsson (tidigare Brynäs-juniorer), Henrik Thegel (Vita Hästen och även han tidigare Brynäs-junior), Anton Holm (Karlskoga), Henrik Nyberg (Björklöven och Djurgården) och Fredric Weigel (tidigare Djurgårdens juniorer).

Kom igen! Ös på med berömmet över dessa hjältar.
Citera
2015-05-19, 17:51
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Skrev för femton dagar sedan att SSK inte hade en enda spelare på kontrakt. Sedan dess har det droppat in i genomsnitt en om dagen och det är således femton stycken i truppen för närvarande. Dock har det blivit ytterligare ett bakslag i sportchefsrekryteringen sedan senast jag skrev (en rekryteringsprocess som har pågått i snart två år!) plus att målvaktstränaren som sades stå under kontrakt har dragit på sig samedräkten i pride-version och kammat backslick (kort sagt: han har, precis som våran förra målvaktstränare, skrivit på för Djurgården). I övrigt intet nytt från Mälarens gyllene port mot havet.
Dags att ringa Tommy Salo!
Citera
2015-05-19, 17:53
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Dags att ringa Tommy Salo!
Vådårå? För att proppa igen kanalen mellan Östersjön och Mälaren?
Citera
2015-05-19, 17:56
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Vådårå? För att proppa igen kanalen mellan Östersjön och Mälaren?
Som sportchef så klart! Jag vill se Tommy som sportchef i ett annat lag...
Citera
2015-05-19, 17:58
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Som sportchef så klart! Jag vill se Tommy som sportchef i ett annat lag...
Han äger faktiskt ett hus i Trosa utanför Södertälje. Men nej, jag vill också se Tommy i ett annat lag.

EDIT: JAG VILL INTE SE HONOM I TROSA!
Senast redigerad av Dygdepladdrare 2015-05-19 kl. 18:03.
Citera
2015-05-19, 18:25
Medlem
perry2s avatar
SSKs lagbygge diskuteras tydligen i andra trådar....

Vad heter serien där kebablaget spelar i?
Citera
2015-05-19, 18:31
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Håller med, Pajen vore en fantastisk värvning för oss. Frågan är om han ens vill tillbaka till Leksand.

Ja, det är nog tveksamt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article10959976.ab
Citera
2015-05-19, 18:35
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
SSKs lagbygge diskuteras tydligen i andra trådar....

Vad heter serien där kebablaget spelar i?
Division 1 östra. Men spelarna jag frågade om kommer ju från TV-serierna

Grattis till Anders Eldebrink! Första riktiga backlegenden ni har i Rögle. Stort.
Bortsett från #5 Sverker förstås. Men det var ju ett tag sedan, på 70-talet, när klubben var nästan ny.
Citera
2015-05-19, 18:39
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Division 1 östra. Men spelarna jag frågade om kommer ju från TV-serierna

Grattis till Anders Eldebrink! Första riktiga backlegenden ni har i Rögle. Stort.
Bortsett från #5 Sverker förstås. Men det var ju ett tag sedan, på 70-talet, när klubben var nästan ny.

Ville bara bråka litet med dig.
Hoppas att ni går upp.
Positiv energi behövs från publiken i Axa, ni kan inte bara gnälla upp ert lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in