2015-06-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emanciperad
Ahh...mer inkonsekvent tänkande.

Inte det jag säger, det är skillnad på att vara gravid och att föda barn. Om du vill tillskriva fostret rättigheter under abortfristen (vet inte vilka rättigheter det skulle vara med tanke på att det är omedvetet) så är det en sak. Att ett foster skapas är mannen absolut skyldig till i exakt samma utsträckning och ska fostret ha rättigheter så är mannen lika skyldig som kvinnan att tillhandahålla dem.

Du kan insinuera vad du vill men du kommer ingenvart med det. Har ingen aspiration på att vara manlig, bara konsekvent. Jag tror själv inte att man vara känslomässigt störd för att kunna tänka, det får stå för dig.

Däremot ska jag kolla upp vad du säger angående p-pillret. Första vettiga motargumentet idag, tack.

Verkar emellertid inte vara hållbart; fler skyddas mot cancer än antalet som får cancer.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/p-piller-ger-skydd-mot-cancer_806481.svd
Nåt mer?

Är du bitter, eller bara dum i huvudet.. egentligen..

Föda och graviditet hör ihop. Födningen är ett resultat av graviditet, som är ett resultat av befruktning.
Citera
2015-06-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emanciperad
Ahh...mer inkonsekvent tänkande.

Inte det jag säger, det är skillnad på att vara gravid och att föda barn. Om du vill tillskriva fostret rättigheter under abortfristen (vet inte vilka rättigheter det skulle vara med tanke på att det är omedvetet) så är det en sak. Att ett foster skapas är mannen absolut skyldig till i exakt samma utsträckning och ska fostret ha rättigheter så är mannen lika skyldig som kvinnan att tillhandahålla dem.

Du kan insinuera vad du vill men du kommer ingenvart med det. Har ingen aspiration på att vara manlig, bara konsekvent. Jag tror själv inte att man vara känslomässigt störd för att kunna tänka, det får stå för dig.

Däremot ska jag kolla upp vad du säger angående p-pillret. Första vettiga motargumentet idag, tack.

Verkar emellertid inte vara hållbart; fler skyddas mot cancer än antalet som får cancer.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/p-piller-ger-skydd-mot-cancer_806481.svd
Nåt mer?

Man kan ju själv välja vad man ska tro på, det är ju bara att välja forskarrapport.

Konsekvent är det nya "så jag slipper syna mig själv" argumentet. tröttsamt.
Citera
2015-06-07, 17:52
Medlem
Jag tycker att man ska göra som man själv vill och strunta i vad pappan tycker. Det är ju inte han som är gravid och därför tycker jag inte heller att han har något att säga till om. Han får skylla sig själv helt enkelt.
Citera
2015-07-29, 12:31
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tycker att man ska göra som man själv vill och strunta i vad pappan tycker. Det är ju inte han som är gravid och därför tycker jag inte heller att han har något att säga till om. Han får skylla sig själv helt enkelt.

klart man ska ha 50% rätt att tycka till och vill man inte ha barn som pappa så ska hon göra abort även om hon vill behålla barnet, borde mer vara så att om mannen inte vill ha barn så slipper han betala stödet, då faller det helt på kvinnan.
Citera
2015-07-29, 13:18
Medlem
Mooons avatar
Så himla bra allt blivit då om mannen hade "50% rätt att tycka till och vill man inte ha barn som pappa så ska hon göra abort även om hon vill behålla barnet". Slippa ta ansvar när man knullar, vem vill ha kondom på liksom, inte alls lika gött. Sedan överlåta allt ansvar på tjejen. Jag menar, vem bryr sig. En slampa som hon som knullar med vem som helst och utan kondom dessutom. Hon ska tammefam bara ha det, det jävla ludret.

Fy fan för svenska tjejer. Knulla vill de men inte ta något ansvar. Det är fan inte rätt någonstans.

Citat:
Ursprungligen postat av papsol
klart man ska ha 50% rätt att tycka till och vill man inte ha barn som pappa så ska hon göra abort även om hon vill behålla barnet, borde mer vara så att om mannen inte vill ha barn så slipper han betala stödet, då faller det helt på kvinnan.
Citera
2015-07-29, 13:32
Medlem
Luzurs avatar
Påminner mig om den där amerikanska farsan som hade typ 7 barn men sen kom det fram att bara 2 var hans egna barn (medan dom andra var barn till karlar som frun hade rumlat runt med) efter att ett av dom blev sjuk och måste in till sjukhus.

Därför tycker jag att faderskapstest borde bli lag vid varje födsel, för att undvika att män ska behöva sitta och ta hand om andra mäns barn i 18 år.
Citera
2015-07-29, 13:34
Medlem
Mooons avatar
Vad hindrar dig att köpa ett test och kolla själv? Är du snål eller vågar du inte säga till tjejen att du inte litar på henne?

Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Påminner mig om den där amerikanska farsan som hade typ 7 barn men sen kom det fram att bara 2 var hans egna barn (medan dom andra var barn till karlar som frun hade rumlat runt med) efter att ett av dom blev sjuk och måste in till sjukhus.

Därför tycker jag att faderskapstest borde bli lag vid varje födsel, för att undvika att män ska behöva sitta och ta hand om andra mäns barn i 18 år.
Citera
2015-07-29, 13:41
Medlem
Luzurs avatar
Hah, inte så sugen på att ta upp privata grejer på flashback men nu är jag singel sen ett år tillbaka och har lite "semester" ifrån allt det där, men jag var ganska nära att bli far faktiskt, fast båda gick med på att göra abort då hon gick på högskola och jag var arbetslös + att det kändes att det var för tidigt, så man slapp väl undan ett sånt scenario ändå.

Finns faderskapstest att köpa?
Citera
2015-07-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur

Det är bara att låta bli att skriva på faderskapet så kommer du att bli kallad på test.
Citera
2015-08-15, 14:03
Medlem
Jag tycker aldrig att man ska göra abort mot sin egen vilja, för att pappan inte vill ha barn. Det är ju ändå kvinnan som är gravid, därför tycker jag att beslutet ska vara hennes helt och hållet. Om en kille inte vill bli pappa så är det väl bara att han skyddar sig, hur svårt kan det vara? Väljer han att strunta i det så tycker jag att ska stå sitt kast och ta ansvar även ekonomiskt. Varför är det bara kvinnan som ska ta ansvar hela tiden? Och varför det vara synd om killen för att han själv valt att strunta i använda skydd? Han får väl ta konsekvensen att sina handlingar precis som alla andra måste göra. Så trött på det här snacket om att killen skulle vara ett offer som det är synd om och att tjejen bara tänker på sig själv. För mig fanns aldrig abort som ett alternativ även om pappan inte var närvarande. Jag visste att jag skulle klara av det ensam och det är ju upp till var och en hur man vill göra. inget som andra behöver lägga sig i.
Citera
2015-08-15, 14:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tycker aldrig att man ska göra abort mot sin egen vilja, för att pappan inte vill ha barn. Det är ju ändå kvinnan som är gravid, därför tycker jag att beslutet ska vara hennes helt och hållet. Om en kille inte vill bli pappa så är det väl bara att han skyddar sig, hur svårt kan det vara? Väljer han att strunta i det så tycker jag att ska stå sitt kast och ta ansvar även ekonomiskt. Varför är det bara kvinnan som ska ta ansvar hela tiden? Och varför det vara synd om killen för att han själv valt att strunta i använda skydd? Han får väl ta konsekvensen att sina handlingar precis som alla andra måste göra. Så trött på det här snacket om att killen skulle vara ett offer som det är synd om och att tjejen bara tänker på sig själv. För mig fanns aldrig abort som ett alternativ även om pappan inte var närvarande. Jag visste att jag skulle klara av det ensam och det är ju upp till var och en hur man vill göra. inget som andra behöver lägga sig i.

Suck... vart fan tar kvinnan ansvar någonstans? när hon tvingar på en man att bli förälder emot hans egna vilja? eller när hon mot hans vilja går och gör abort.
Det är inte att ta ansvar det är att se till sin egna egoism inget annat, kvinnan har rätt till att föda barnet mot mannens vilja fine, men ta hand om ungen själv då ekonomiskt och uppfostrande.
Citera
2015-08-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Suck... vart fan tar kvinnan ansvar någonstans? när hon tvingar på en man att bli förälder emot hans egna vilja? eller när hon mot hans vilja går och gör abort.
Det är inte att ta ansvar det är att se till sin egna egoism inget annat, kvinnan har rätt till att föda barnet mot mannens vilja fine, men ta hand om ungen själv då ekonomiskt och uppfostrande.

På vilket sätt skulle inte kvinna ta ansvar om hon använt skydd? Förklara det om du kan. Varför ska hon gå emot sin egen vilja? Jag skulle aldrig göra abort för någon annans skull, varför skulle jag? Vad skulle bli bättre av det? Men det är klart att du står på mannens sida och tycker att han ska slippa undan och allt är kvinnans fel, suck säger jag bara. Tur att man får välja själv hur man ska göra och att det inte är upp till andra att avgöra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in