2015-05-18, 18:12
Medlem
Cita ur artikeln" Psomas Blomberg vill förtydliga att det inte är den feministiska rörelsen som är problematisk utan människor i grupp"

Så när feministerna samlas och gruppen blir för stor, så börjar dom hata ?
Det låter ju likt mellanstadiet. En person börjar mobba en annan och resten hänger på.
Citera
2015-05-18, 18:32
Medlem
Goggla nu lite på LD. i ett inlägg där hon oroar sig för att hennes dotter kanske är hetro
, och kommer att bli utsatta för all hemska män så skriver hon följande:

"Mitt privatliv är privat och har inget med sakfrågorna att göra. Fråga mig inte om min man eller vår relation när jag skriver om mäns förtryck och problemen med heterorelationer. Det är ej relevant och han har ej signat upp för att bli granskad i sociala medier av främlingar som vill bedöma hur trovärdig jag är som feminist i en heterorelation. Det är ett ohederligt sätt att debattera på. Ni kommer ej få svar på detta hur mycket ni än frågar"

Hur ser hon på sig själv ?. Hon är ju i en relation med en man som försörjer henne, medans hon sitter hemma o bloggar. Kan det vara så att hon känner att hon är för fucked up och har gett upp hoppet om sig själv, och försöker istället rädda andra ? Det är förövrigt en inte helt ovanligt bland dom som växt upp bland missbrukande, psykisktsjuka etc , föräldrar.
Citera
2015-05-18, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jaha. Lady D har varken bloggar eller twittrat på snart en månad. Vad pysslar hon med nu då? Vad fyller hon sina dagar med?

Hon fyller sina dagar med att vara problematisk, gissar jag.
Citera
2015-05-18, 19:07
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jaha. Lady D har varken bloggar eller twittrat på snart en månad. Vad pysslar hon med nu då? Vad fyller hon sina dagar med?

Hon beklagade ju sig på att hon blev mobbad.

Kanske gick det upp ett ljus i skallen att hon betett sig rätt aggressivt mot andra och det nu slagit tillbaka? Eller så sitter hon och surar och väntar på att folk ska be henne komma tillbaka så hon kan påstå att hon ska få "revansch" mot "näthatet" (och hata vidare själv, givetvis)...

Edit: såg nu att hon faktiskt skrivit ett kort inlägg igår om hot, hat och drev inom feministiskt aktivism. Ja, ja.
Senast redigerad av William Haines 2015-05-18 kl. 19:11.
Citera
2015-05-18, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av liiiisaaaa
hon är visst sjukskriven, läste på någons instagram!
Går det att sjukskriva sig från att vara arbetslös/bidragstagare?
Citera
2015-05-19, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Hon beklagade ju sig på att hon blev mobbad.

Kanske gick det upp ett ljus i skallen att hon betett sig rätt aggressivt mot andra och det nu slagit tillbaka? Eller så sitter hon och surar och väntar på att folk ska be henne komma tillbaka så hon kan påstå att hon ska få "revansch" mot "näthatet" (och hata vidare själv, givetvis)...

Edit: såg nu att hon faktiskt skrivit ett kort inlägg igår om hot, hat och drev inom feministiskt aktivism. Ja, ja.

Bara rubriken "Mobbing upprätthålls av den blinda omgivningen som förminskar och osynliggör det som sker" från Stormobbaren själv är ju bara för ironisk.
Citera
2015-06-11, 15:50
Medlem
JokkMokks avatar
Så gnäller hon för lite motgång när hon i åratal kritiserat och dragit slutsatser om män och så får hon bakslag av sin egen typ. Det gör ju inte saken mindre rolig.

Ger man in sig i leken så får man leken tåla.
Citera
2015-06-30, 00:26
Medlem
hayduts avatar
I hennes senaste blogginlägg där hon argumenterar för sin rätt att manshata och proklamerar att hat mot män absolut inte påverkar dessa nämnvärt tyckte jag var mkt komiskt. Just med tanke på det oerhört långa (på gränsen till psykotiska) inlägget några veckor dessförinnan om allt det hat hon mottar från feminister och antirasister, vilket enligt egen utsago får henne att må piss rent ut sagt.

Att först gråta ut och söka sympati för att hon mottar hat och glåpord för att några veckor senare ge skäl för varför det är okej för henne och kvinnor i allmänhet att sprida hat mot män övergår mitt förstånd... Förstår hon ingenting?!
Okej att hon som en något publik figur får motta mkt personligt hat men vafan.. hat i alla dess former är väl att klassa som skadligt? Hon sprider oerhört mkt hat men blir deppig när det drabbar henne. Liksom, vad fan hade du väntat dig? Karma kallas det din feta skata...
Egentligen borde man ju bara rycka på axlarna åt denna människa men det är hennes, i grund och botten, mobbningsmentalitet och oerhört endimensionella syn på genus som stör mig, speciellt när hon förmodligen når ut till och influerar många unga tjejer.. fyfan
Citera
2015-06-30, 01:24
Medlem
Jag förmodar att hon anser att hon som kvinna är förtryckt av männen i alla lägen, och då är det okej och konstruktivt att hata män in blanco i retur. Att det rent konkret är hennes kille som försörjer henne och ser till att hon och ungarna inte hamnar på gatan struntar hon helt enkelt i. Det passar inte in i hennes story.

Männen däremot är definitionsmässigt "på översidan" (oavsett vilka män och vad de gör) och därför ska de tacka och ta emot. Maria Sveland, Fanny Åström, Sonja Schwarzenberger m fl kör samma slags logik. Hat som konstprojekt, kan man nästan säga.

Likaså att hon förmodligen har mottagit minst en miljon kronor från försäkringskassan (sjukskrivning), i barnbidrag och studiemedel osv. Dessa myndigheter är ju uttryck för ett manligt system (patriarkatet, nån?) - men det rör henne inte heller i ryggen.

EDIT: Färsk tweet av LD:s kompis och själsfrände Fanny Åström (@sinoes): "Om manshat inte skadar ngn så tkr jag vi ska lägga ner nu".

Med andra ord, det är en stor del av poängen med manshat att det ska vålla verklig skada, vilka män (eller andra) som drabbas är däremot helt ointressant. Hat som stannar vid den retoriska effekten är inte tillräckligt, anser dessa brudar.
Senast redigerad av HepCat-X 2015-06-30 kl. 01:33.
Citera
2015-07-26, 11:40
Avslutad
Hyllar hon Jeff Dahmer?
Citera
2015-07-27, 00:08
Medlem
FJLGs avatar
Då var det dags igen! LD skriver om sin övervikt.

Snälla smala jävla människor: var vänlig sluta komma ut som tjock, fläbbig, fläskig, osv. Det är inte modigt. Det är hånfullt.

Dels så är det hånfullt mot oss som faktiskt är tjocka på riktigt och som förtrycks och diskrimineras pga det.

Och dels så bidrar det tvärtom bara till en skevare syn på kroppen.

Smala som modigt ska bekänna att de känner sig tjocka. Tjock är fan ingen känsla. Det är en fysisk form som bidrar till förtryck.

Som tjock mår jag otroligt dåligt av sådana självbekännelser. Det dessa smala säger är att de mår dåligt av tanken att se ut som jag.

Hur ska jag förhålla mig till det? Hur ska jag förhålla mig till det faktum att smala kvinnor mår dåligt av tanken att se ut som jag?
Citera
2015-07-27, 16:46
Medlem
NoTruces avatar
Jag jag jag! Finns ingen mer narcissistisk människa än Natashja Blomberg. Vad är tjock då? Exakt var går gränsen? 90 kg? 100 kg?

Hon försitter aldrig ett tillfälle att vrida varje situation till sin fördel. Vad det än handlar om är det ALLTID någon annans fel, och ALLTID någon annan som ska ändra på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in