2015-05-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Det kan hon inte.

Vad du menar är att det är ok att ljuga om preventivmedel och ändå inkassera underhållsbidrag? Tala klarspråk.

Som tur är har vi inte så höga underhållsbidrag som i USA där en fullkomligt pervers situation råder.
Citera
2015-05-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Fast värre än en våldtäkt vet jag inte om jag håller med om.

Jo, eftersom en kvinna kan göra abort efter en våldtäkt. Mannen lyckas inte att göra henne till ofrivillig förälder med våldtäkt. Kvinnan som luras lyckas med sin list. Det var det geniala i kommentaren.
Citera
2015-05-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Väx upp istället och ta ansvar själv över din reproduktion. Vill du knulla, se till att använd kådis så slipper du och tjejen ställas inför detta.

Är det där något du står för? Jag tror inte det.
Citera
2015-05-18, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jaså - det säger du. Källa på att de kan dra tiotusentals kronor av honom? Jag tror att du fabulerar. Och oavsett vad så är det ju ändå socialen som betalar.

Jag förstår inte vart du vill komma. Som sagt, du krumbuktar och krumbuktar för att försöka få ihop något som håller. På alla möjliga sätt. Det går inte.
Vaddå dra tiotusentals kronor? Han är skyldig att tillsammans med modern ge sitt barn nödvändig försörjning. Det får han göra vare sig han vill eller inte. Försäkringskassan räknar ut hur mycket han ska betala och drar på hans lön.
Citera
2015-05-18, 17:02
Medlem
Citat:
Jo tydligen hon kan ju tvinga in honom i föräldraskapet.

Nej jag har inget emot det om, fadern kan få till juridisk abort och slippa bli tvingad in till något som han själv inte vill! det som kvinnan idag kan göra.
Nej, det kan hon inte. Föräldraskapet regleras i föräldrabalken och där har kvinnan inget att säga till om.

Om du som sagt inte menar rätten att föda utan faderns tillåtelse.
Citera
2015-05-18, 17:06
Medlem
Citat:
Vaddå dra tiotusentals kronor? Han är skyldig att tillsammans med modern ge sitt barn nödvändig försörjning. Det får han göra vare sig han vill eller inte. Försäkringskassan räknar ut hur mycket han ska betala och drar på hans lön.

En abort kostar inte mycket. Finns ingen anledning att pappan skulle behöva betala mer än hälften av det, ifall han inte vill ha barn, och det förutsätter att man delar på ansvaret att hon blir gravid. Det tycker jag inte heller att man skall göra. Det är liksom hennes kropp.
Senast redigerad av ManManne 2015-05-18 kl. 17:08.
Citera
2015-05-18, 17:08
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nej, det kan hon inte. Föräldraskapet regleras i föräldrabalken och där har kvinnan inget att säga till om.

Om du som sagt inte menar rätten att föda utan faderns tillåtelse.

I och med att kvinnan föder barnet mot mannens vilja gör hon honom till förälder mot hans vilja så jo.

Sen skiter jag i vad det står i den där föräldrabalken, då hon med sitt beslut gjort honom till en pappa, som står där med tvång att betala varje månad i 18-21års tid.
Citera
2015-05-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
En abort kostar inte mycket. Finns ingen anledning att pappan skulle behöva betala mer än hälften av det, ifall han inte vill ha barn, och det förutsätter att man delar på ansvaret att hon blir gravid. Det tycket jag inte heller att man skall göra. Det är liksom hennes kropp.
Jo, om man inte vill att barnet ska vara tvunget att svälta eller att skattebetalarna ska få stå för kalaset, som Experten10, så finns det anledning.

Annars finns det inte det.
Citera
2015-05-18, 17:12
Medlem
Citat:
I och med att kvinnan föder barnet mot mannens vilja gör hon honom till förälder mot hans vilja så jo.

Sen skiter jag i vad det står i den där föräldrabalken, då hon med sitt beslut gjort honom till en pappa, som står där med tvång att betala varje månad i 18-21års tid.
Du vill alltså förbjuda kvinnor att föda barn utan faderns tillåtelse?
Citera
2015-05-18, 17:14
Medlem
Citat:
Jo, om man inte vill att barnet ska vara tvunget att svälta eller att skattebetalarna ska få stå för kalaset, som Experten10, så finns det anledning.

Annars finns det inte det.

Det finns inget barn när kvinnan blir gravid. Upp till henne om det skall bli ett barn, och därmed även hennes ansvar.
Citera
2015-05-18, 17:15
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Du vill alltså förbjuda kvinnor att föda barn utan faderns tillåtelse?

Nej? Jag vill att det tar 100% ekonomiskt ansvar och uppfostran av barnet om de väljer att föda det mot faderns vilja, när han sagt till henne att han inte vill ha barnet.
Citera
2015-05-18, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det finns inget barn när kvinnan blir gravid. Upp till henne om det skall bli ett barn, och därmed även hennes ansvar.
Men nu pratar vi alltså om att jag försökte förklara för Experten10 att socialen inte betalar ut några pengar för pappans räkning utan att det är i första hand mamman och pappan som ska stå för mat och kläder till barnet.

Socialen betalar inga bidrag bara för att pappan hellre vill spara till en ny bil för sina pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in