Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Men äru skön eller? Så bara för att de står i lagen så är det rätt och riktigt, vad säger du om lagen i Saudiarabien?
Du är rättslös som man när kvinnan blivit gravid sen skiter jag i vad du din paragrafryttare säger om lagen.
Enligt lag så får inte pappan delad vårdnad med modern heller om modern motsätter sig detta, men helt klart lagen är så jävla felfri
Nej det är inte Sverige som skulle tvinga barnen att leva i misär, det är kvinnorna som föder dessa barn som tvingar dem att leva i misär förstår du? Det är inte landet Sverige som föder barn, det är inte landet Sverige som behåller barnet mot faderns vilja.
Extremt avlägsen? Känns inte allt för avlägset innan männen kan få göra juridisk abort.
Att förbjuda abort för kvinnor är inget jag lobbar för iafall, däremot juridisk aborträtt för män.
Det som står i lagen är svensk "rätt" ja.
"Rättslös" är ett begrepp som handlar om lagar. Annars pratar vi om orättvisa ex.
och jepp det är orättvist att män inte kan göra abort, när kvinnor kan det, men det är inte rättslöst.
Och det har sina fullt skäliga anledningar som jag och andra nu tröskat i 3000 inlägg.
Ger du män juridisk abort så innebär du att du gör 3:e part just rättslöst.
Eftersom vi har lagar som säger att barn har rätt till samt kunskap om sina biologiska föräldrar.
Sen tycker jag kanske du ska kolla upp vad lagarna faktiskt säger kring dessa saker, du verkar ha rätt mycket om bakfoten. Googla föräldrabalken.
Att en mor blir direkt vårdnadshavare till barn är inte konstigt eftersom hon lätt kan bevisas vara mor eller hur? Fäder är däremot knivigare att veta, och den enda person som vet detta något mer bestämt är faktiskt….mamman. Så vem tycker du samhället bör fråga? Grannen?