2015-05-18, 07:28
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
På vilket skulle han ha blivit lurad? Jag började med p-piller för att jag hade problem med min mens. Jag trodde alla visste att inget skydd är 100 % säkert? Vet du själv varför man äter p-piller? Jag tycker att han kunde ha tagit sitt ansvar men istället skyller han allt på mig. Han har aldrig träffat sin dotter och aldrig betalat något underhåll. Huruvida mitt beslut var genomtänkt eller inte är inte upp till dig att avgöra.

Jo jag vet varför man äter p-piller och jag vet bara 2 anledningar. Problem med mensen och att man inte vill bli gravid. I ditt fall problem med din mens.
Inget skydd är 100% säkert, det är riktigt.

Om en kvinna säger att hon tar p-piller så säger man indirekt att man inte vill bli gravid eller kan bli gravid när tabletterna tas. Hade du velat bli gravid så hade du slutat med p-piller tillfälligt eller hur? Nu gjorde du inte detta. Du blev gravid och du förväntade dig uppenbarligen att han skulle ta sitt ansvar över ett beslut som han uppenbarligen inte hade något att säga till om när du beslöt att behålla barnet.

Att du blev gravid var en olyckshändelse eftersom du åt P-piller som skulle förhindra att detta skedde. Om han nu inte ville ha barnet varför skulle han betala underhåll eller ens träffa barnet? Klart han skyller allt på dig. Du tog beslutet helt ensam.
Citera
2015-05-18, 07:57
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Nu pratar vi om en människa som har socialbidrag inte kan försörja sig själv, rememeber? Att hon ska skaffa sig ett jobb och försörja sig själv är alltså ingen lösning eftersom problemet är att hon inte kan skaffa sig ett jobb och försörja sig själv. Alltså är "någon annan" tvungen att betala om hennes barn inte ska svälta. För att citera Experten10: "de lilla extrapengar det handlar om kan någon annan skjuta till".

Denna någon annan ska enligt förslag i tråden vara morfar, mammans nya pojkvän, andra föräldrar, kyrkan eller socialen.

Socialen betalar precis som jag sa bara när mamman och pappan inte har några egna pengar att betala

Nej du pratar om det, som sagt det finns alltid jobb att få om man kan ta vilket jobb som helst, så ditt problem är ett icke problem, och vi pratade om samhället som du kanske kommer ihåg, och kyrkan sponsras inte samhället.

Föder hon fram ett barn med denna vetskap är hon antagligen dum i huvudet och bör tappa vårdnaden om barnet.

Men orkar inte fortsätta denna diskussion med dig då du uppenbarligen inte vill förstå och fortsätter att tramsa på.
Citera
2015-05-18, 08:05
Bannlyst
mannen ska givetvis inte ha rätt att tvinga kvinnan till abort, däremot ska mannen ha rätt att avsäga sig faderskapet i god tid innan barnet har kommit till världen, det blir således kvinnans eget beslut om hon vill fostra barnet på egen hand eller göra abort.
Citera
2015-05-18, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej du pratar om det, som sagt det finns alltid jobb att få om man kan ta vilket jobb som helst, så ditt problem är ett icke problem, och vi pratade om samhället som du kanske kommer ihåg, och kyrkan sponsras inte samhället.

Föder hon fram ett barn med denna vetskap är hon antagligen dum i huvudet och bör tappa vårdnaden om barnet.

Men orkar inte fortsätta denna diskussion med dig då du uppenbarligen inte vill förstå och fortsätter att tramsa på.
Nu är det ju som så att om hon får socialbidrag för att hon saknar försörjningsförmåga så saknar hon försörjningsförmåga. Då kan du inte hänvisa till att hon får väl börja försörja sig och barnet.

Faktum kvarstår att då får "någon annan" överta ansvaret för barnet. Varför ska detta ansvar dumpas på "någon annan" och inte av fadern som faktiskt har gjort barnet.

Jag skulle faktiskt väldigt gärna vilja förstå detta så du får gärna förklara varför kyrkan ska ge hans barn mat men inte han.
Citera
2015-05-18, 08:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nu är det ju som så att om hon får socialbidrag för att hon saknar försörjningsförmåga så saknar hon försörjningsförmåga. Då kan du inte hänvisa till att hon får väl börja försörja sig och barnet.

Faktum kvarstår att då får "någon annan" överta ansvaret för barnet. Varför ska detta ansvar dumpas på "någon annan" och inte av fadern som faktiskt har gjort barnet.

Jag skulle faktiskt väldigt gärna vilja förstå detta så du får gärna förklara varför kyrkan ska ge hans barn mat men inte han.

Det är du som snackar om socialbidrag inte jag, hon kan gott ta ett städ jobb.

Detta ansvar dumpas inte på någon annan mer än på modern som inte tar ansvar nog och gör en abort om hon är så utsatt.

Varför skall han betala för ett barn som han "aborterat" bort har du samma åsikter när det gäller adoption? Att det är någon annan som betalar för barn man satt till världen?

Men okej vi tar av kvinnan hennes barn eftersom hon uppenbarligen är för dum för att tänka på barnets bästa och gör en abort, sedan tvångssteriliserar vi henne bra lösning va?

Nej du vill inte förstå för du kommer hela tiden med trams inlägg, Besvära dig icke att svara mig för jag orkar inte sitta upprepa mig som en upp hakad grammofonskiva.
Citera
2015-05-18, 08:43
Medlem
Citat:
Det är du som snackar om socialbidrag inte jag, hon kan gott ta ett städ jobb.

Detta ansvar dumpas inte på någon annan mer än på modern som inte tar ansvar nog och gör en abort om hon är så utsatt.

Varför skall han betala för ett barn som han "aborterat" bort har du samma åsikter när det gäller adoption? Att det är någon annan som betalar för barn man satt till världen?

Men okej vi tar av kvinnan hennes barn eftersom hon uppenbarligen är för dum för att tänka på barnets bästa och gör en abort, sedan tvångssteriliserar vi henne bra lösning va?

Nej du vill inte förstå för du kommer hela tiden med trams inlägg, Besvära dig icke att svara mig för jag orkar inte sitta upprepa mig som en upp hakad grammofonskiva.
Du kan alltså inte ge något vettigt svar på varför kyrkan ska stå för maten till hans barn istället för att han betalar den själv. Nej, jag trodde väl det.

Om fadern inte vill betala för barn så ska alltså modern utsättas för tvångasabort och sen tvångssterilisering tänker du. Och dessa åtgärder ska naturligtvis ombesörjas och betalas av fadern då antar jag?

Eller ska "någon annan" även ta ansvaret för att detta sker så att fadern slipper några besvär för att han gjorde kvinnan med barn.

Du kanske kan svara på hur du har tänkt dig istället för att komma med tramsbeskyllningar.
Citera
2015-05-18, 09:13
Medlem
Citat:
Du kan alltså inte ge något vettigt svar på varför kyrkan ska stå för maten till hans barn istället för att han betalar den själv. Nej, jag trodde väl det.

Om fadern inte vill betala för barn så ska alltså modern utsättas för tvångasabort och sen tvångssterilisering tänker du. Och dessa åtgärder ska naturligtvis ombesörjas och betalas av fadern då antar jag?

Eller ska "någon annan" även ta ansvaret för att detta sker så att fadern slipper några besvär för att han gjorde kvinnan med barn.

Du kanske kan svara på hur du har tänkt dig istället för att komma med tramsbeskyllningar.

"någon annan" kanske borde tvångssterlisera alla kvinnor direkt så alla nousernameneededar där ute ska vara helt säkra att de slipper konsekvensen av att betala underhåll då risken med livet och sex infaller.

Vore ju en bra lösning
Citera
2015-05-18, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
"någon annan" kanske borde tvångssterlisera alla kvinnor direkt så alla nousernameneededar där ute ska vara helt säkra att de slipper konsekvensen av att betala underhåll då risken med livet och sex infaller.

Vore ju en bra lösning
Ja, alternativet vore ju annars att nousername själv fick ta lite ansvar för att det inte blir några av honom oönskade barn men det kan man ju inte begära. Det får den här "någon annan" se till.
Citera
2015-05-18, 09:22
Medlem
Citat:
Socialen betalar precis som jag sa bara när mamman och pappan inte har några egna pengar att betala med.

Ja. Precis. Och det var ju vad "Rosita" inte hade.

Hela Ahmed -övningen du gett dig in på är meningslös.
Citera
2015-05-18, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ja. Precis. Och det var ju vad "Rosita" inte hade.

Hela Ahmed -övningen du gett dig in på är meningslös.
Om mamman inte har pengar så får pappan fortfarande betala det han kan innan något bidrag blir aktuellt. Socialen betalar inte för att han vill spara sina pengar istället. Varför skulle de?
Citera
2015-05-18, 09:50
Medlem
Citat:
Nej men ta fram då där en man med sladdis barn velat göra juridisk abort/abort, annars är din fråga ett icke problem som du hittar på för att det ska passa dig.

Du kan inte bara hitta på ett scenario som inte finns...

Men ja om vi leker att det nu inträffar så tycker jag det är moderns problem om hon föder barnet när fadern redan gjort klart att han tänker göra en juridisk abort.

"Som inte finns"?

Du tror alltså seriöst att scenariot att en gift man inte vill ha barn nr 1,2,3 eller 4. inte finns på kartan?

http://www.familjeliv.se/forum/thread/71284555-oplanerat-gravid-tredje-barnet-min-man-vill-inte-ha-barnet

där har du ett ex.

Fast i realiteten så blir det ju inte moderns problem utan barnets…fattar du?
Är barnet som får en helt annan behandling ekonomiskt, ansvarsmässigt och socialt för att han har en farsa som avskrivit honom på ett papper.
Är ju denna faders handling och fasen inte morsans fel.

Så hur ska denna sits lösas? eller ska vi verkligen ha en lag som bygger in fel av denna sort direkt i systemet. Så vi får en hord av bittra sladdisar?
(kan ju bara ana den kriminalitet och våldsbrott som kommer i det gängets eftersläp)
Citera
2015-05-18, 10:02
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
"Som inte finns"?

Du tror alltså seriöst att scenariot att en gift man inte vill ha barn nr 1,2,3 eller 4. inte finns på kartan?

http://www.familjeliv.se/forum/thread/71284555-oplanerat-gravid-tredje-barnet-min-man-vill-inte-ha-barnet

där har du ett ex.

Fast i realiteten så blir det ju inte moderns problem utan barnets…fattar du?
Är barnet som får en helt annan behandling ekonomiskt, ansvarsmässigt och socialt för att han har en farsa som avskrivit honom på ett papper.
Är ju denna faders handling och fasen inte morsans fel.

Så hur ska denna sits lösas? eller ska vi verkligen ha en lag som bygger in fel av denna sort direkt i systemet. Så vi får en hord av bittra sladdisar?
(kan ju bara ana den kriminalitet och våldsbrott som kommer i det gängets eftersläp)

Ok

Vems fel är det då? Modern vet om spelets regler, och väljer ändå att föda barnet, det är modern som är egoistisk här som väljer att föda barnet för sin egna egoistiska skull inte pappan.

Att sedan spela offer rollen för barnet som ni verkar vara väldigt bra på, är direkt löjligt och patetiskt då kvinna uppenbarligen skiter i barnets välbefinnande när hon väljer att föda det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in