Citat:
Ursprungligen postat av
Limning
Nu är det ju som så att om hon får socialbidrag för att hon saknar försörjningsförmåga så saknar hon försörjningsförmåga. Då kan du inte hänvisa till att hon får väl börja försörja sig och barnet.
Faktum kvarstår att då får "någon annan" överta ansvaret för barnet. Varför ska detta ansvar dumpas på "någon annan" och inte av fadern som faktiskt har gjort barnet.
Jag skulle faktiskt väldigt gärna vilja förstå detta så du får gärna förklara varför kyrkan ska ge hans barn mat men inte han.
Det är du som snackar om socialbidrag inte jag, hon kan gott ta ett städ jobb.
Detta ansvar dumpas inte på någon annan mer än på modern som inte tar ansvar nog och gör en abort om hon är så utsatt.
Varför skall han betala för ett barn som han "aborterat" bort har du samma åsikter när det gäller adoption? Att det är någon annan som betalar för barn man satt till världen?
Men okej vi tar av kvinnan hennes barn eftersom hon uppenbarligen är för dum för att tänka på barnets bästa och gör en abort, sedan tvångssteriliserar vi henne bra lösning va?
Nej du vill inte förstå för du kommer hela tiden med trams inlägg, Besvära dig icke att svara mig för jag orkar inte sitta upprepa mig som en upp hakad grammofonskiva.