Citat:
Ursprungligen postat av
Dalesmale
Nej det haglade sannerligen inte målchanser i den matchen men av någon märklig anledning är det ändå den parkerade bussen som står för de flesta och hetaste chanserna som faktiskt kom. Hade du nöjt dig med att skriva att vi spelade defensivt i andra hade du inte fått något mothugg från mig men när du kallar det där för en bussparkering så har du antingen en märklig definition av hur man parkerar en buss eller en korrumperad minnesbild från matchen som jag när det gäller målchanser.
Givetvis menade jag andra halvlek, vad skulle jag annars mena? Första halvlek kunde det lika gärna stått 3-0 till MFF. Och ja, det var en bussparkering/handbollsuppställning utan dess like som Malmö bjöd på och som ni lyckades bra med. Det är ju det som var poängen med mitt inlägg också. Skulle fler lag ha det defensiva spelarmaterialet Malmö har med de mittbackarna skulle er taktik den sista halvan av andra varit nyckeln för att slå oss, något som ingen annan varit nära. Var väl till och med Rosenberg som sa på radiosporten att vi [MFF] kan spela alla spelsätt till fullo, offensivt, defensivt och parkera vid mål som i andra i den här matchen om det behövs.
Att parkera bussen är inte desamma som en statisk matchplan enligt mig om det nu var din definition på begreppet. Det kan vara något man går ut med att göra från början, eller något man gör utifrån vad klockan är och vad det står i matchen. Helt enkelt en defensiv uppställning med syfte att förhindra mål vid ledning när motståndarna trycker på. Trots att vi knappt hade ett enda skott på mål den matchen var vi offensivt bra i sista av sista ända fram till den himmelsblå "väggen" stod i vägen. Tja, om man nu kan kalla det offensivt bra egentligen, jag menar offensivt som i framåt i det här sammanhanget.