2015-05-17, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Försökt sluta med lyrican men blir så konstig i kroppen, och deprimerad(läs gråtfärdig) hjälper inte ens att jag dagligen tar elefantdoser benso. Är det utsättnings besvär eller abstinens?

Vet inte vilka doser du kört på men trappa ner med 100mg per tre dagar så ska du se det kommer gå bra.
Senast redigerad av genlyr 2015-05-17 kl. 19:19.
Citera
2015-05-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genlyr
Trappa ner med att snäka din dos med 100mg per 3 dagar år gången så ska du se det kommer gå bra.
Så om jag ligger på 4000mg så tar det en månad tills jag avvänjs helt? Det är alltså uttsättnings symptom, ingen avtändning?
Känns liknade som när jag slutade tvärt med venlafaxin.
Citera
2015-05-17, 19:18
Medlem
wtfhappends avatar
Citat:
Försökt sluta med lyrican men blir så konstig i kroppen, och deprimerad(läs gråtfärdig) hjälper inte ens att jag dagligen tar elefantdoser benso. Är det utsättnings besvär eller abstinens?

Har tyvärr ingen aning hur man slutar med lyrica om man taigt det dagligen och är beroende.
Försöker du sluta tvärt med lyrica eller trapper ner sakta?
Citera
2015-05-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfhappend
Har tyvärr ingen aning hur man slutar med lyrica om man taigt det dagligen och är beroende.
Försöker du sluta tvärt med lyrica eller trapper ner sakta?
Försökte tvärt, men fick sen bråttom till apoteket.
Citera
2015-05-17, 20:01
Medlem
Not-Sures avatar
Citat:

Läste i någon äldre tråd om någon som försökte sluta och legat som mest på upp emot 9 gram dagligen. Hans recept på räddning var att använda Kratom. Hur man får tag på det idag, eller om det ens finns fortfarande kan jag inte svara på.

Förstår att det högst troligen är ganska individuellt men hur länge, och i villka mängder, måste man inmundiga Lyrica innan abstinensen blir alldeles för outhärdlig utan andra preparat?

Som jag skrivit tidigare är jag färsking på Lyrica, som det är nu har jag tagit ungefär ett gram vid varje tillfälle med en veckas mellanrum. Känner inget psykiskt men jag undrar om det kan vara fysiska besvär jag upplever då jag tycker att jag börjat svettas lite onormalt mycket utan egentlig anledning.
Citera
2015-05-17, 20:31
Medlem
Hur lång tid har ni som läser detta gått på lyrica?
Citera
2015-05-17, 21:00
Medlem
Pocketpussys avatar
Citat:

Du fick tips om Kratom, jag kan även tipsa om Opiater! Typ Tramadol/Oxycontin. Hjälpt mig enormt när jag måste sluta/trappa ner. Om du ligger på 4gram om dagen måste du nog börja inse att du inte kan sluta över en natt - det måste krävas enorm kraft av dig om du ska klara det. Varför inte ta imorgon max 3,5gram? Se om du verkligen känner av den nedgången. Du ligger inte på bra dagsdoseringar! Du kan räkna med en längre avtändning, men ju fortare du börjar desto snabbare är du där!
Citera
2015-05-17, 21:41
Medlem
Citat:
Så om jag ligger på 4000mg så tar det en månad tills jag avvänjs helt? Det är alltså uttsättnings symptom, ingen avtändning?
Känns liknade som när jag slutade tvärt med venlafaxin.

Har du kört de doserna så hade jag satsat med och minska med 200mg i tre dagar åt gången iaf.
Citera
2015-05-17, 21:48
Medlem
wtfhappends avatar
Citat:

Som andra sagt, minska 100-200 mg per dag, och uppdatera gärna hur det går, vi kommer stötta dig här.
Citera
2015-05-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocketpussy
Du fick tips om Kratom, jag kan även tipsa om Opiater! Typ Tramadol/Oxycontin. Hjälpt mig enormt när jag måste sluta/trappa ner. Om du ligger på 4gram om dagen måste du nog börja inse att du inte kan sluta över en natt - det måste krävas enorm kraft av dig om du ska klara det. Varför inte ta imorgon max 3,5gram? Se om du verkligen känner av den nedgången. Du ligger inte på bra dagsdoseringar! Du kan räkna med en längre avtändning, men ju fortare du börjar desto snabbare är du där!
Jag tar redan tramadol och Treo comp och Cocillana, plus xanor, stesolid, och lite rc-benso utöver lyrica aå blir det en hel del hembränt också. Känns som man sålt själen till satan själv. Det handlande om att njuta, nu är jag slav
Senast redigerad av Grismongis 2015-05-17 kl. 23:41.
Citera
2015-05-18, 10:10
Medlem
boredomss avatar
Aboww tog 400 mg för första gången igår och tänkte ha lite kul, sen stoppade jag i mig 2mg xanor då det ska boosta ruset. Däckade i princip två timmar efter intag och hade helt bisarra drömmar och när jag vaknade blev jag riktigt överraskad då jag trodde att jag hade varit vaken hela tiden när jag drömde. Sen nu 13 timmar senare har jag feber och förkylning, segt. Får väl testa igen fast utan benson, för jag kände inte av något rus överhuvudtaget.
Hur länge bör jag vänta för att få bort den lilla toleransen jag har? Har hört att man måste dubbla dosen om man kör igen dagen efter.
Citera
2015-05-19, 18:11
Medlem
När man är härinne och läser är man glad att det var över 1 år sedan man tog sista dosen.
Den avtändningen var inte kalaskul.

Tips till alla livsnjutare därute, trappa ned på lyrican
Det är riktigt värt att leva utan
mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här