2015-05-17, 10:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Endian
Man gör delforumet bättre genom att våga dela med sig mer av sina egna erfarenheter fast man kanske blir utskrattad. Att diskutera biologi eller prostatacancer drar inte tilll sig så mycket uppmärksamhet av Satan, men så snart du försöker skriva något av värde blir du anfallen så in i helvete, inifrån och/eller av andra.

Har Satan blivit en faktor att ta hänsyn till i FBs regelverk/policy?
Citera
2015-05-17, 13:42
Medlem
Xploits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mediteramera123
Det verkar ändå finnas ett relativt stort intresse för subforum bland debattörerna. Är det moderatorerna som styr det? Hur tar man bäst upp det med dem?
Det slutgiltiga beslutet ligger nog på högre nivå än moderatorerna (men det kan ha ändrats), men dessa måste vi användare ändå gå genom. Eftersom det kan vara så att moderatorerna har missat exempelvis Regulus förslag vore det lämpligaste i detta fall möjligtvis ett PM till valfri moderator här i Religion.
Citera
2015-05-17, 14:01
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xploit
Det slutgiltiga beslutet ligger nog på högre nivå än moderatorerna (men det kan ha ändrats), men dessa måste vi användare ändå gå genom. Eftersom det kan vara så att moderatorerna har missat exempelvis Regulus förslag vore det lämpligaste i detta fall möjligtvis ett PM till valfri moderator här i Religion.

Förfarandet är detsamma som när du modererad, jag ska ta upp detta i Outlaw så får vi se vad responsen blir.
Citera
2015-05-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Förfarandet är detsamma som när du modererad, jag ska ta upp detta i Outlaw så får vi se vad responsen blir.

Tack för snabb respons. Håller tummarna för subforum.
Citera
2015-05-17, 18:53
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Frågan har ju varit uppe förut i modsforumet.
Problemet med indelningar är det som uppstår vid drogforumet (har modorerat där), det går åt en massa tid för moderatorer att flytta trådar fram och tillbaka. En del medlemmar tycks vara oförmögna att placera rätt frågeställning i rätt forum ändå.
En annan variant är att man ha ett specifikt forum för varje religion, men då blir det ett heltidsjobb för moderatorer att sitta och flytta alla tidigare trådar till rätt forum, något man troligen måste göra även vid två forum (det går ju inte ha en massa gamla felplacerade trådar hängades i fel forum, sökfunktionen haverar efter gamla trådar etc)
Njea bättre att behålla det i nuvarande skick. Uppdelningar löser inte problematiken.
Citera
2015-05-17, 18:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Frågan har ju varit uppe förut i modsforumet.
Problemet med indelningar är det som uppstår vid drogforumet (har modorerat där), det går åt en massa tid för moderatorer att flytta trådar fram och tillbaka. En del medlemmar tycks vara oförmögna att placera rätt frågeställning i rätt forum ändå.
En annan variant är att man ha ett specifikt forum för varje religion, men då blir det ett heltidsjobb för moderatorer att sitta och flytta alla tidigare trådar till rätt forum, något man troligen måste göra även vid två forum (det går ju inte ha en massa gamla felplacerade trådar hängades i fel forum, sökfunktionen haverar efter gamla trådar etc)
Njea bättre att behålla det i nuvarande skick. Uppdelningar löser inte problematiken.
Jag kan tycka då att det är brister i informationen hur det skall se ut i trådarna eller har jag fel?
Det kanske behövs ÖVERTYDLIGHET.
Citera
2015-05-17, 19:07
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag kan tycka då att det är brister i informationen hur det skall se ut i trådarna eller har jag fel?
Det kanske behövs ÖVERTYDLIGHET.
Möjligt, men jag tror likväl att en delning kan skapa nya problem. Exempelvis en ny börda på redan fullbelagda moderatorer..
Citera
2015-05-17, 19:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Möjligt, men jag tror likväl att en delning kan skapa nya problem. Exempelvis en ny börda på redan fullbelagda moderatorer..
Ja antagligen men jag tror att om man ser över grundproblemet och hittar bristerna så kanske den tunga arbetsbördan slätar ut sig så att säga.
Citera
2015-05-17, 19:11
Medlem
Det är så jävla mycket trams och personangrepp i alla trådar, vilka båda egentligen är OffT, vilket drar ner nivån på hela religionsforumet. Det känns som om de flesta forumdeltagare använder fb mer som en privat soptunna för sina privata neuroser än att faktiskt debattera på ett sakligt sätt. Synd.
Citera
2015-05-17, 19:13
Medlem
Citat:

Ett annat förslag är annars är hårdare moderering och tuffare borttagning av OffT-inlägg och avstängning för återfallsförbrytare Men jag antar att det också skulle öka på arbetsbördan för moderatorerna. Men då skulle de åtminstone slippa redigera och flytta allt från tidernas begynnelse. Är det inte möjligt att rekrytera fler moderatorer?
Senast redigerad av mediteramera123 2015-05-17 kl. 19:15.
Citera
2015-05-17, 19:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det är så jävla mycket trams och personangrepp i alla trådar, vilka båda egentligen är OffT, vilket drar ner nivån på hela religionsforumet. Det känns som om de flesta forumdeltagare använder fb mer som en privat soptunna för sina privata neuroser än att faktiskt debattera på ett sakligt sätt. Synd.
Så känner jag det också. Tar mer energi att behöva tala om vem man är eller inte, istället för att reflektera utifrån det någon skriver.
Jag kan tycka att reglerna också bör bli mer övertydliga. Jag hade jättesvårt i början att ens förstå vad trams och ot betydde. Trams tog jag först som att man inte fick ha humor med i sina texter. Alltså ej skämta till det.
Har fortfarande lite svårt att veta vad ot är eftersom det ser ut som att nästan alla är ot i mina ögon.
Det är något som fattas i förklaringar och regelverk.
Och de som sitter i detta Outlaw eller vad Anjoh sa, de måste väl ha en slags loggbok eller statistik över bristerna vi användare ger dem att jobba med.
Citera
2015-05-17, 19:40
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ett annat förslag är annars är hårdare moderering och tuffare borttagning av OffT-inlägg och avstängning för återfallsförbrytare Men jag antar att det också skulle öka på arbetsbördan för moderatorerna. Men då skulle de åtminstone slippa redigera och flytta allt från tidernas begynnelse. Är det inte möjligt att rekrytera fler moderatorer?
Men det där sker i även i symbios med användarna, ökad anmälning av inlägg hjälper också modsen att hitta skräp. (man har ju inte tid att sitta och lusläsa varje tråd)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in