2015-05-13, 22:30
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Någon som provat fryst Deluxe-hummer som finns nästa vecka? 375 g för 69,90 kr helt okej pris om den är god. Har snöat in mig på lobster rolls nämligen.

Tycker personligen att hummer är en ruskigt tråkig "grönsak" från havet som kostar mer än det smakar som regel, men om man hittar den för 70 kr/kg så är det bara att köra på.

Har aldrig smakat fryst hummer och har aldrig betalat för färsk hummer. Har bara smakat det på restauranger där jag har jobbat. Jag har problem med all svindyr mat jag har smakat. Visst är det gott, men det borde inte betinga det priset. Vill bara säga att färsk hummer, (varken svensk eller amerikansk) är himmelriket. Börjar inte torskrygg hamna i samma prissegment snart? Vem blev till sig i trasorna över torsk på 80-talet?

Edit: Sill, strömming och öl kommer aldrig någonsin att betinga sitt rätta pris. Tänk er själva... om det endast funnits en dussinlager som Pripps Blå, och den hade släppts i ett begränsat parti en gång per år. Vi hade sprungit benen av oss. Vi är bortskämda. En liten burk matjesill borde kosta 200 kr och en Norrlands Guld detsamma.
Senast redigerad av JoeDevola 2015-05-13 kl. 22:48.
Citera
2015-05-13, 23:39
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Ser oftast likadant ut när jag besöker någon av "mina" Lidl, är det någon som hängt på låset en torsdag (det är väl då dylika grejer släpps?) och sett vad för sorts klientel som slänger sig över fynden?
Min förutfattade mening säger mig att det är mycket invällare!

Det är överlag mycket invandrare på Lidl. De är förmodligen inte lika inkörda på svenska butikskedjor som många svenskar är. Det var otroligt mycket gnäll på Lidl när deras butiker började öppna och med jämna mellanrum känns det som att ICAs och Coops PR-apparater startar ett drev om ett eller annat. Det är rätt mycket äldre och studenter på "min" Lidl också, har sett att de rätt ofta är intresserade av den hyllan. Det kan jag i och för sig tänka mig, jag köpte själv lite träningskläder, strumpor och liknande på Lidl när jag inte hade några pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Det finns väldigt få exemplar av veckans non food-varor. Om det är t ex skor så kanske det finns ett eller två par av varje storlek, that's it. Hela veckans kampanj ryms på någon enstaka pall.

Det låter rimligt, det kan inte vara några jättemängder med tanke på hur snabbt de ryker. Det är lite surt bara, ibland har jag sett saker jag verkligen skulle vilja ha, men jag hinner i princip aldrig med. Det är enklare med mat-erbjudandena, men där går jag också bet hyggligt ofta. Där undrar jag om "min" Lidl tar in allt dock, en del grejer verkar aldrig ha funnits...
Citera
2015-05-13, 23:41
Medlem
Jag vet inte hur det fungerar på just Lidl men i butik där jag har arbetat så har de varit så att varje enskild butik får lägga beställning på saker som kommer in och ibland finns det inget tak för hur mycket man får klicka hem så det kanske är så att en butik snor åt sig mer än någon annan.
Citera
2015-05-14, 18:55
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Brukar glida förbi en gång i månaden när jag är på rätt sida av byn.

500:-

Då plockar jag korgen full med allt möjligt i matväg. Såg att det var Spanien/Portugal tema - i med ostar, korv och annat. Blev tre färska bröd med, Rågbrödet är helt outstanding. I med skiten i frysen, brukar äta upp allt direkt nästan när jag väl sätter igång.

Lite dryck och något fryst åker också med. Någon chocklad. En påse chips.

Föresten, gällande bröd har jag sett att man från lidl kopierat samtliga Pågens brödsorter till priset av 2-3 spänn mindre. Korvbrödet kostar nästan 9 spänn mindre än motsvarande.

Kan väl kanske inte löna sig för Pågen - eller är det bara från lidls sida för att kunna erbjuda något svenskt?
Citera
2015-05-14, 23:33
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Brukar glida förbi en gång i månaden när jag är på rätt sida av byn.

500:-

Då plockar jag korgen full med allt möjligt i matväg. Såg att det var Spanien/Portugal tema - i med ostar, korv och annat. Blev tre färska bröd med, Rågbrödet är helt outstanding. I med skiten i frysen, brukar äta upp allt direkt nästan när jag väl sätter igång.

Lite dryck och något fryst åker också med. Någon chocklad. En påse chips.

Föresten, gällande bröd har jag sett att man från lidl kopierat samtliga Pågens brödsorter till priset av 2-3 spänn mindre. Korvbrödet kostar nästan 9 spänn mindre än motsvarande.

Kan väl kanske inte löna sig för Pågen - eller är det bara från lidls sida för att kunna erbjuda något svenskt?

Rågbrödet är smått fantastiskt, jag köper det oftare och oftare numera. Det är jävligt gott, och när det börjar bli torrt och trist så antingen rostar man det eller gör varma mackor på det, det är nästan ännu godare. En höjdare!
Citera
2015-05-15, 01:47
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Rågbrödet är smått fantastiskt, jag köper det oftare och oftare numera. Det är jävligt gott, och när det börjar bli torrt och trist så antingen rostar man det eller gör varma mackor på det, det är nästan ännu godare. En höjdare!

Skriver under på det!
Citera
2015-05-15, 06:20
Medlem
Benziinas avatar
Citat:

Exakt. Jag har förlorat mitt hjärta också för butiksbakade Lingonbröd. Fattar inte hur det kan smaka så fantastisk

Köpte också power pack för Iphone/iPad. Det kostade ingenting. Typ 129kr eller nått. Väldigt fiffigt att ha i väskan i fall batteriet tar slut. Jag hade spanat ett modell från Clas Olsson men den var dyrare & hade mindre kapacitet och då dök detta upp som tillfällig erbjudande. Det var bulls eye!
Citera
2015-05-15, 12:04
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Köpte också power pack för Iphone/iPad. Det kostade ingenting. Typ 129kr eller nått. Väldigt fiffigt att ha i väskan i fall batteriet tar slut. Jag hade spanat ett modell från Clas Olsson men den var dyrare & hade mindre kapacitet och då dök detta upp som tillfällig erbjudande. Det var bulls eye!

Enda nackdelen när dom har sånna grejjer är att dom ofta bara har för iPhone men inget för oss med normala microUSB lurar.
Citera
2015-05-15, 15:02
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Exakt. Jag har förlorat mitt hjärta också för butiksbakade Lingonbröd. Fattar inte hur det kan smaka så fantastisk

Jag har aldrig testat deras lingonbröd, men sånt brukar vara gott. Jag brukar baka ett lingonbröd hemma ibland som blir fantastiskt saftigt och trevligt. Jag skulle handla rostbröd på Lidl i dag tänkte jag, men de hade slut på min favorit (McEnnedys stora rostbröd, väldigt frasigt och fint) så jag köpte en råglimpa istället Det funkar liksom alltid.
Citera
2015-05-16, 08:37
Medlem
Benziinas avatar
Citat:
Jag har aldrig testat deras lingonbröd, men sånt brukar vara gott.

Testa!
Jag gillar deras rågbröd med, men efter att ha köpt lingonlimpan så så är det mitt favvo nr 1. Smaksak förstås.

Citera
2015-05-16, 14:09
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Testa!
Jag gillar deras rågbröd med, men efter att ha köpt lingonlimpan så så är det mitt favvo nr 1. Smaksak förstås.

Ska ta den nästa gång, det är bara bra att ha lite omväxling Förutom rostbröd och butiksbakat handlar jag rätt sällan bröd på Lidl. Utbudet är okej, men inte fantastiskt, billigt dock. Jag skulle önska att de hade lite roligare hamburgerbröd. Ska man göra egna burgare är deras billiga köttfärs ett bra köp, men hamburgerbröden är tråkigt vitt fluff.
Citera
2015-05-17, 02:00
Medlem
LilithSkovdes avatar
Jag rekommenderar de goda pannkakorna, det där pulvret som man häller mjölk i, som finns på Lidl. Det är det enda jag handlar där och jag tycker att pannkakorna blir skitgoda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in