2015-05-08, 17:13
Medlem
Lawlines avatar
Minsta kravet måste vara att dom har en försäkring som täcker allt vid olyckor. Krockar dom så är det deras försäkring som ska täcka det och inte våra pengar. Troligen så är dom flesta fordon avställda eller falskskyltade/stulna och har ingen försäkring som täcker ev skador.
Citera
2015-05-09, 07:31
Medlem
Nomis2000s avatar
Vi hade påhälsning av taktvättare igår. De svinen började rigga upp för tvätt av vårt tak utan att ha pratat med oss. Lyckligtvis har vi vakna grannar som avstyrde skiten.
Tidigare har två äldre grannar blivit lurade av packet.

Min känsla är att det rör sig om ett gäng uppdelat i två grupper. Den första gruppen genomför tvättar där det faktiskt finns någon form av avtal. Under tiden de tvättar så rekar de ägarnärvaro i övriga hus inför nästa grupp som kommer och gör tvättar utan avtal och kräver betalt under hot.

Jag baserar mina antaganden på att det var väldigt viktigt att tvättningen av vårt hus genomfördes på förmiddagen. Vi är alltid på jobbet då vilket ju är lägligt för dem och inget man vet om man inte har studerat grannskapet ett tag. Det första gänget har hängt i kvarteren en dryg vecka medan det här andra gänget är nytt för dagen så att det sker en informationsöverföring låter troligt i min lilla värld.
Det andra gänget hade även en svenskreggad bil med företagslogga på vilket givetvis gör att folk tänker att det är nog lugnt och att grannen valt att anlita en lokal hantverkare för jobbet.

Detta upplägg för med sig att det första gänget kan hålla på med sina tvättar utan att dra polisens uppmärksamhets på sig i någon större utsträckning. Gäng nummer två kommer och gör sina blåsningar under en eller två dagar utan att kunna kopplas samman med gäng 2. Maximal utdelning och relativt liten risk tack vare att man haft gott om tid att reka.

PS. Nu står det 90cm 45x45 regel i hallgarderoben.... just in case.... DS.
Citera
2015-05-09, 22:02
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
Det gör vi ju också, det är därför som de börjat med utpressning. Betalar inte farmor Agda så river vi ditt tak!

Och användaren BobbySands har lärt sej Klockren Svenska på bara några dagar, imponerande må jag säga.

OnT:

Grannsamverkan är vad som gäller, i de fall det funkar - kanske inte till någon större hjälp för en åldrig änka vars närmaste granne bor 2 km bort . Vi har inte direkt "mys-pys" varje fredag tillsammans, jag och mina grannar. Vi håller oss mest för oss själva, men har med tiden blivit bättre på att samarbeta. T.ex tala om att "jag har hyrt in hantverkare för att göra ditt eller datt". Om det ändå dyker upp "oväntade" hantverkare så ringer man någon annan och åker dit tillsammans. Pratar vänligt med dem och frågar vad de ska göra - verkar "intresserad..".

Oftast är det falsklarm - grannen glömde bort att berätta att han hade beställt installation av en värmeväxlare (t.ex). Men andra gånger lyser alla varningsljus - "Pratar ingen/tafflig svenska, med engelsk accent. Utlandsregistrerade fordon från GB. Hotfulla".

Då blir det ett samtal till farbror blå, och innan man ens har hunnit trycka på "den gröna knappen" efter 11414 så kommer de (tattarna) plötsligt på att de har ett annat mycket brådskande jobb att göra i närheten och sticker. Så lätt kan det faktiskt vara att bli av med dem, om man bara går på direkt och inte viker sig. Man behöver inte börja boxas (antagligen förlorar man, jag var "krallig" förut men har nu ett kontorsjobb ), men visar att man inte backar en enda jävla tum och att man inte låter sig skrämmas av dem eller ge upp. Budskapet blir att - "Vi ser vad ni gör. Avbryt, annars kommer vi att bekämpa er". Citatet kommer från förre ÖB Owe Wiktorin och är hämtat från "Dokument Inifrån - Vad hände med försvaret?".

OT: "BobbySands"? Vem bryr sig om henne? Någon sorts märkligt troll, men jag har ännu inte listat ut vad fan hon håller på med. Hyfsad (ibland riktigt bra!) engelska, men med väldigt många misstag som är "o-engelska" och snarare "svengelska". Gift med en pikey? I lumpen fick jag lära mig att känna av dialekter, tonfall, ordspråk, ordval etc för att kunna avslöja bedragare.. Fokus var naturligtvis på ryska, men det var alldeles för lätt - "en ryss är en ryss" liksom. Engelska var väldigt mycket svårare, även om det var mitt andra språk. Paradoxalt? Språk förändras hela tiden, och även skickliga högt utbildade bedragare skulle avslöjas.

Nu ska jag försöka avsluta innan det blir alldeles för "OT" - de klarade det inte. De ryska infiltratörerna låg flera år bakom.. "Vad gillar du för musik, vad är ditt favoritband?". De försökte verkligen ("A" for effort!). "Hot Chocolate - You Sexy Thing"!!! HERREGUD?!?!? Good try... Jag vill och får inte skriva mer detaljerat än så. Men det var så jävla patetiskt.. Kanske en dubbel maskirovka? Jag gillade verkligen min "kontakt" men han var man och jag är strikt hetero. Och jag var tydligen "too low level" för att förtjäna en riktigt "honey trap". Vi hade mest skoj, för vi visste vad spelet gick ut på - riktigt sjyst kille, med glimten i ögat. Jag "avlönades" av CSN och FM, han av KGB/GRU. Jag meddelade mina befäl samma dag som jag träffade honom (kanske han som "råkade träffa mig?" på en krog i Uppsala - "standard procedure"). De kissade inte på sig direkt.. "Avslöja inte något hemligt, håll oss underrättade". Tolkskolans elever var "open prey" då.
Citera
2015-05-13, 12:55
Medlem
Asfaltsläggarna kastade sten på fotograf och reporter från Norrköpings Tidningar. Nu har irländarna polisanmälts och polisen räknar med ett gripande idag.
http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/ett-hot-mot-demokratin-11032474.aspx
Citera
2015-05-13, 17:12
Medlem
Tattarsvin gör jobb i närheten av mina föräldrar på Ekerö utanför Stockholm.

Så en varning till boende på Ekerö. Tacka nej till deras tjänster, krånglar tattarna, ring snuten.
Citera
2015-05-13, 18:30
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrIda
Asfaltsläggarna kastade sten på fotograf och reporter från Norrköpings Tidningar. Nu har irländarna polisanmälts och polisen räknar med ett gripande idag.
http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/ett-hot-mot-demokratin-11032474.aspx

Tidningen kallar dom för "campare". Jävla löjl, alla vet vad det handlar om.
Citera
2015-05-13, 23:22
Medlem
spoilers avatar
"När kvinnan i måndags kom hem till sitt hus upptäckte hon att tre hantverkare stod och målade hennes hus och höll på att knacka bort puts.

Kvinnan hade inte beställt jobbet och blev mycket upprörd när hon såg vad som höll på att hända. De tre arbetarna var helt oförstående, och när kvinnan kontaktade deras chef hävdade han att det var ett missförstånd, men att de kunde fixa till huset till ett rabatterat pris."

http://www.ystadsallehanda.se/ystad/bluffbyggare-tvingar-till-sig-jobb/
Citera
2015-05-14, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
OnT:

Grannsamverkan är vad som gäller, i de fall det funkar - kanske inte till någon större hjälp för en åldrig änka vars närmaste granne bor 2 km bort . Vi har inte direkt "mys-pys" varje fredag tillsammans, jag och mina grannar. Vi håller oss mest för oss själva, men har med tiden blivit bättre på att samarbeta. T.ex tala om att "jag har hyrt in hantverkare för att göra ditt eller datt". Om det ändå dyker upp "oväntade" hantverkare så ringer man någon annan och åker dit tillsammans. Pratar vänligt med dem och frågar vad de ska göra - verkar "intresserad..".

Oftast är det falsklarm - grannen glömde bort att berätta att han hade beställt installation av en värmeväxlare (t.ex). Men andra gånger lyser alla varningsljus - "Pratar ingen/tafflig svenska, med engelsk accent. Utlandsregistrerade fordon från GB. Hotfulla".

Då blir det ett samtal till farbror blå, och innan man ens har hunnit trycka på "den gröna knappen" efter 11414 så kommer de (tattarna) plötsligt på att de har ett annat mycket brådskande jobb att göra i närheten och sticker. Så lätt kan det faktiskt vara att bli av med dem, om man bara går på direkt och inte viker sig. Man behöver inte börja boxas (antagligen förlorar man, jag var "krallig" förut men har nu ett kontorsjobb ), men visar att man inte backar en enda jävla tum och att man inte låter sig skrämmas av dem eller ge upp. Budskapet blir att - "Vi ser vad ni gör. Avbryt, annars kommer vi att bekämpa er". Citatet kommer från förre ÖB Owe Wiktorin och är hämtat från "Dokument Inifrån - Vad hände med försvaret?".

OT: "BobbySands"? Vem bryr sig om henne? Någon sorts märkligt troll, men jag har ännu inte listat ut vad fan hon håller på med. Hyfsad (ibland riktigt bra!) engelska, men med väldigt många misstag som är "o-engelska" och snarare "svengelska". Gift med en pikey? I lumpen fick jag lära mig att känna av dialekter, tonfall, ordspråk, ordval etc för att kunna avslöja bedragare.. Fokus var naturligtvis på ryska, men det var alldeles för lätt - "en ryss är en ryss" liksom. Engelska var väldigt mycket svårare, även om det var mitt andra språk. Paradoxalt? Språk förändras hela tiden, och även skickliga högt utbildade bedragare skulle avslöjas.

Nu ska jag försöka avsluta innan det blir alldeles för "OT" - de klarade det inte. De ryska infiltratörerna låg flera år bakom.. "Vad gillar du för musik, vad är ditt favoritband?". De försökte verkligen ("A" for effort!). "Hot Chocolate - You Sexy Thing"!!! HERREGUD?!?!? Good try... Jag vill och får inte skriva mer detaljerat än så. Men det var så jävla patetiskt.. Kanske en dubbel maskirovka? Jag gillade verkligen min "kontakt" men han var man och jag är strikt hetero. Och jag var tydligen "too low level" för att förtjäna en riktigt "honey trap". Vi hade mest skoj, för vi visste vad spelet gick ut på - riktigt sjyst kille, med glimten i ögat. Jag "avlönades" av CSN och FM, han av KGB/GRU. Jag meddelade mina befäl samma dag som jag träffade honom (kanske han som "råkade träffa mig?" på en krog i Uppsala - "standard procedure"). De kissade inte på sig direkt.. "Avslöja inte något hemligt, håll oss underrättade". Tolkskolans elever var "open prey" då.

Excuse me but what has this do with Irish Travellers are you suggesting we are in bed with the Russians to take over Sweden??
Citera
2015-05-14, 15:16
Medlem
Vet att detta varit uppe tidigare, åker de runt i andra länder också?
Citera
2015-05-14, 21:37
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=Bt1CghUasn8
Citera
2015-05-15, 15:29
Medlem
På engelska kallas de ofta irish gypsies, dvs irländska zigenare och är enligt källor inte samma folkgrupp som romska zigenare.

De har ju dessutom oftast ett nordeuropeiskt/brittiskt utseende, dvs bleka/rödhåriga osv.

Hur ser ni rasister på dem? Står dessa vita zigenare med nordeuropeisk härkomst högre på er skala än romska zigenare?
Citera
2015-05-15, 16:28
Medlem
PeterNosters avatar
Har alltid hört att det skulle vara ättlingar till danskarna som regerade i england på 1000-talet. Nu fick jag det delvis bekräftat med DNA-test:

Citat:
Population genetics
A genetic analysis of Irish Travellers found evidence to support the hypotheses of:
(1) Irish ancestry;
(2) several distinct subpopulations; and
(3) the distinctiveness of the midland counties due to Viking influence.[46]

Punkt (3) är danskättlingar. De blev utstötta ur samhället när danelagen upphörde. De representerade ju makten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Irish_Travellers

Så Irish Travellers är egentligen danskdjävlar ;-)

Danelagen, den sista danska staden, York, (Norvik) föll år 954.:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Danelagen
Senast redigerad av PeterNoster 2015-05-15 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in