Citat:
Ursprungligen postat av
Terugflits
Det gör vi ju också, det är därför som de börjat med utpressning. Betalar inte farmor Agda så river vi ditt tak!
Och användaren BobbySands har lärt sej Klockren Svenska på bara några dagar, imponerande må jag säga.
OnT:
Grannsamverkan är vad som gäller, i de fall det funkar - kanske inte till någon större hjälp för en åldrig änka vars närmaste granne bor 2 km bort

. Vi har inte direkt "mys-pys" varje fredag tillsammans, jag och mina grannar. Vi håller oss mest för oss själva, men har med tiden blivit bättre på att samarbeta. T.ex tala om att "jag har hyrt in hantverkare för att göra ditt eller datt". Om det ändå dyker upp "oväntade" hantverkare så ringer man någon annan och åker dit tillsammans. Pratar vänligt med dem och frågar vad de ska göra - verkar "intresserad..".
Oftast är det falsklarm - grannen glömde bort att berätta att han hade beställt installation av en värmeväxlare (t.ex). Men andra gånger lyser alla varningsljus - "Pratar ingen/tafflig svenska, med engelsk accent. Utlandsregistrerade fordon från GB. Hotfulla".
Då blir det ett samtal till farbror blå, och innan man ens har hunnit trycka på "den gröna knappen" efter 11414 så kommer de (tattarna) plötsligt på att de har ett annat mycket brådskande jobb att göra i närheten och sticker. Så lätt kan det faktiskt vara att bli av med dem, om man bara går på direkt och inte viker sig. Man behöver inte börja boxas (antagligen förlorar man, jag var "krallig" förut men har nu ett kontorsjobb

), men visar att man inte backar en enda jävla tum och att man inte låter sig skrämmas av dem eller ge upp. Budskapet blir att - "Vi ser vad ni gör. Avbryt, annars kommer vi att bekämpa er". Citatet kommer från förre ÖB Owe Wiktorin och är hämtat från "
Dokument Inifrån - Vad hände med försvaret?".
OT: "BobbySands"? Vem bryr sig om henne? Någon sorts märkligt troll, men jag har ännu inte listat ut vad fan hon håller på med. Hyfsad (ibland riktigt bra!) engelska, men med väldigt många misstag som är "o-engelska" och snarare "svengelska". Gift med en pikey? I lumpen fick jag lära mig att känna av dialekter, tonfall, ordspråk, ordval etc för att kunna avslöja bedragare.. Fokus var naturligtvis på ryska, men det var alldeles för lätt - "en ryss är en ryss" liksom. Engelska var väldigt mycket svårare, även om det var mitt andra språk. Paradoxalt? Språk förändras hela tiden, och även skickliga högt utbildade bedragare skulle avslöjas.
Nu ska jag försöka avsluta innan det blir alldeles för "OT" - de klarade det inte. De ryska infiltratörerna låg flera år bakom.. "Vad gillar du för musik, vad är ditt favoritband?". De försökte verkligen ("A" for effort!). "Hot Chocolate - You Sexy Thing"!!! HERREGUD?!?!? Good try...

Jag vill och får inte skriva mer detaljerat än så. Men det var så jävla patetiskt.. Kanske en dubbel maskirovka? Jag gillade verkligen min "kontakt" men han var man och jag är strikt hetero. Och jag var tydligen "too low level" för att förtjäna en riktigt "honey trap".

Vi hade mest skoj, för vi visste vad spelet gick ut på - riktigt sjyst kille, med glimten i ögat. Jag "avlönades" av CSN och FM, han av KGB/GRU. Jag meddelade mina befäl samma dag som jag träffade honom (kanske han som "råkade träffa mig?" på en krog i Uppsala - "standard procedure"). De kissade inte på sig direkt.. "Avslöja inte något hemligt, håll oss underrättade". Tolkskolans elever var "open prey" då.