2015-05-14, 20:44
Medlem
Jodkulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är tack vare människor som Jan Helin att nazismen inte får starkare fäste i vårt land.
Vilket kvalificerat skitsnack! "Vi måste begå det här odemokratiska övergreppet för att inte nazisterna ska få makten" Samma trötta och lögnaktiga argument som stalinister använde och som fortfarande används av Putin. Det där tror du ju inte ens på själv.

Helin visar med all önskvärd tydlighet att han som makthavare anser sig ha rätt att behandla andra människor på ett sätt han inte accepterar själv. Hans makt ger honom rätt att forma ett samhälle som han själv väljer att inte leva i. Det är alltså makten som ger rätten. "makt är rätt". En klassisk fascistisk idé.

Det är inga påhittade "nazister" vi ska vara rädda för. Det är verkliga livs levande fascister. Som Jan Helin.
Citera
2015-05-14, 20:45
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Jag sympatiserar med dem, de står på skandinavernas sida. Jag är skandinav så de försvarar min sort. Det uppskattas. Jag tar dem på deras ord och bortser från PK-medias etiketter och stämplar. För min del ser jag det som att man antingen är svenskvänlig eller svenskfientlig och sedan spelar det inte så stor roll vilket parti eller organisation man svär sig till. Jag stödjer all svenskvänlig verksamhet.

Jag är dock inte ungdom och inte tillräckligt insatt i Nordisk Ungdoms förehavanden för att tala för dem.

Den här sidan beskriver organisationen på ett mer sansat sätt än ordinarie Wikipedia:
http://sv.metapedia.org/wiki/Nordisk_Ungdom
Hur ser du på förintelseförnekande och Hitler vurm? och antisemitism?

Dina värderingar är lite uppblåsta tycker jag...om vi inte ska göra skillnad på organisationer att sympatisera med...nazister som SMR ska vi klappa om ryggen för att dom är hängivna i det dom gör..vill avskaffa demokrati bla...
Citera
2015-05-14, 20:48
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Rasister knackar på hemma hos honom, Jan väljer att inte svara på några frågor. Finns inget hyckleri i det. De som dår hembesök av Expressen eller Aftonbladet kan också göra de valet.
Citera
2015-05-14, 20:52
Medlem
Admiral Krags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Jo jag fruktar ocksa att det kommer bli SD hat och spott efterat. Lite darfor man blev irriterad nar man sag idioterna som gjorde detta. Att de ens namnde Jimmie Akesson under sin "aktion" gjorde mig arg...
Det blir väl inget efteråt...eftersom det ännu inte blivit en jävla notis, tycker du att jag är orealistisk som ser möjligheten att få ut en artikel dagen efter?
Citera
2015-05-14, 21:02
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Kollade upp fanskapet på ratsit en gång bara för att se om hans fanns där, det gjorde han men undrar varför han dolt den nu, det krävs ganska tunga skäl för att dölja, inte ens Reinfeldt har/hade dold adress.

Han finns inte med på ratsit för att han och hans familj har skyddad identitet. Jag avråder starkt alla från att skriva ut adressen här på Flashback. Även om filmen röjer adressen så är det inte i forumets intresse att hjälpa till att sprida sådan information i textform, och troligen skulle ett sådant tilltag leda till en åtgärd via regel 1.04

Detta skriver jag som användare, eftersom jag inte modererar denna forumdel.

Edit: Det är alltså enligt svensk lag förbjudet att sprida uppgifter om skyddade identiteter.
Senast redigerad av WirelessGkit2 2015-05-14 kl. 21:06.
Citera
2015-05-14, 21:04
Medlem
CyberPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Han finns inte med på ratsit för att han och hans familj har skyddad identitet. Jag avråder starkt alla från att skriva ut adressen här på Flashback. Även om filmen röjer adressen så är det inte i forumets intresse att hjälpa till att sprida sådan information i textform, och troligen skulle ett sådant tilltag leda till en åtgärd via regel 1.04

Detta skriver jag som användare, eftersom jag inte modererar denna forumdel.
Känns som om det är meningslöst att uppmana till sådant: https://www.nordfront.se/nordisk-ungdom-gick-hem-till-jan-helin.smr

Jag ser inga problem med att adressen skrivs ut på Flashback. Jan Helin är en offentlig person och en framträdande makthavare. Att skriva ut var han bor är inte märkvärdigare än att skriva ut var tex ett statsråd eller näringslivstopp bor.
Citera
2015-05-14, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Men ge dig for fan. Du fattar vall att han har fru och barn va? Och att man inte ska stora nagons hemfrid pga deras asikter. Sluta las Aftonbladet istallet om du inte gillar det han sager

Vem fan bryr sig? Orka bli kränkt åt någon annan. Inte ens Janne själv har ju lipat om detta.
Citera
2015-05-14, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Det är ju precis så journalisterna själva jobbar, trakasserar folk i hemmet på alla möjliga tider.

och du anser att om en grupp människor beter sig på ett degenererat sätt så innebär det automatiskt att det legitimerar andra, mer intelligenta individer, att bete sig på samma sätt?

Citat:
Vill han inte ha såna besök får han avgå från sin post, avsäga sig all kontakt med journalister och reportrar och bara hålla käften.

Det samma gäller alla som röstar på SD, skriver på Flashback samt läser Avpixlat. Vill de inte ha hembesök av Expo så får de helt enkelt bara avstå från att rösta på SD, skriva på Flashback samt läsa Avpixlat.

Citat:
Ont ska med ont förgås och han förtjänar allt ont som kan tänkas komma i hans väg.

Du tänker alltså på samma sätt som våra terrorister till antirasister.
Det var illa!

Det bådar inte gott för det samhälle du kommer få från den uppfattningen.

Redo att förlora ditt jobb över saker du skriver här t ex?
Om inte, ändra dina basåsikter omgående!

Citat:
Vill inte ledaren för Aftonbladet ha besök av livsfarliga massmördare, pedofiler, våldtäktsmän, arga rödingar, felbehandlade sjuksköterskor, elaka nazister eller vad fan som helst, får han helt enkelt sluta vara det äckliga kräk han är!

Återigen, vill inte äckliga rasister ha besök av journalister mitt i natten så får de helt enkelt bara ta och rösta på något annat än SD i nästa val.

Personligen så hatar jag både Aftonbladet och Dig. Aftonbladet hatar jag för att de ljuger och är propagandistiska, och dig hatar jag för att du tycker att tidningshorornas metoder är både acceptabla och adopterbara.

Aftonbladet är horor, men du försvarar ju torskbeteende så... Ni är båda horor, på varsin sida om myntet!
Citera
2015-05-14, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Njor
Var Jimmie Åkesson på arbetstid när de försökte fråga honom i hans hem?

Vad har det med saken att göra?

Menar du på fullt allvar att Nordisk Ungdom inte har högre moral, uppförandekoder och rättframhet än tafatta horjournalister som jobbar för tabloidtidningar?

Om så är fallet så bör ju Nordisk Ungdom brinna i samma ugn som Aftonbladet vid tidens ände.
Citera
2015-05-14, 21:20
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Hur ser du på förintelseförnekande och Hitler vurm? och antisemitism?

Dina värderingar är lite uppblåsta tycker jag...om vi inte ska göra skillnad på organisationer att sympatisera med...nazister som SMR ska vi klappa om ryggen för att dom är hängivna i det dom gör..vill avskaffa demokrati bla...
Att ifrågasätta förintelsehistorien är sunt. Det är ett tecken på självständigt tänkande och intellektuellt mod. Hitlervurm är jag inte mycket för men jag förstår att det mesta som sagts om honom har varit demoniseringspropaganda. Vi har bara fått ena sidan av historien från svensk media och skola. Enligt judar är jag säkerligen antisemit eftersom jag inte drar mig för att påpeka judars förehavanden.

Det viktiga är att folk blir medvetna om världsläget och propagandan och att folk drar åt någorlunda samma håll. Att tidsandan förändras. Så länge diverse grupperingar vill svenskarna väl och motsätter sig den rådande PK-hegemonin så förtjänar de stöd (från mig).
Senast redigerad av Germangestalt 2015-05-14 kl. 22:01.
Citera
2015-05-14, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
När de trakasserade Åkesson så ansåg jag att de gjorde fel att de åker hem till honom även om jag inte sympatiserar med SD, även andra Sd´are beklagade sig i tråden över hur jävligt dåligt det är att gå hem till någon och trakassera på det viset.
Nu ser man sdare och högern här i tråden säga hur jävla grymt det är att de minsann gick till Helin och trakasserade honom i hans hem.

Precis, Hyckleriet i den här tråden är så slående att jag börjar anse att gaskammare behövs för både aftonhoran samt den intellektuella reserv som hyllar detta.

Antingen tycker man tidningarna gör fel och går med på att inte göra som de, eller också tycker man att de gör rätt och kan fritt adoptera deras metoder bäst man vill.

Citat:
Ens hem skall vara ens borg och folk skall bli lämnade i fred.

Instämmer.

Citat:
Jag kan bara dra slutsats att om det var Helin som var trakasserad först istället för Åkesson så hade ni tyckt annorlunda än vad ni gjorde. Hycklare hela bunten.

Precis.

Citat:
Kan tillägga att aftonbladet kan dra åt helvete med deras journalistik.

Indeed.
Citera
2015-05-14, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pedalas
Ger man sig in i leken får man leken tåla, jävligt enkelt. Hata aftonhoran!

Fast nu när Nordisk Ungdom gett sig in i leken så får de ju även tåla att andra nu kommer besöka dem i DERAS hem utanför arbetstid, för att göra samma sak.

Det är det svåra i den här leken, att acceptera att man får precis det man ger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in