2015-05-13, 23:44
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Så om du aldrig har lurat någon karl och inte heller har för avsikt att göra det. Vad är ditt problem? Att klaga på ett bedrägeri som varar livet ut, kallar du att gnälla! Snacka om brist på empati. Du verkar helt vidrig som människa.
Du kan kallt räkna med att alla ofrivilliga pappor har råkar ut för bedrägeri. De få fall som faktiskt inte beror på kvinnans egoism och där det verkligen handlar om att preventiv-medlet inte fungerade löses alltid av abort. Enda undantaget torde vara en del religiösa fanatiker, men de är på utdöende tack och lov.

Det viktiga är att ett barn har båda föräldrarna. De flesta män blir redo för familj med tiden. Bara till att välja någon av dem och vid rätt mognad. Så väldigt svårt är det inte.
Därför att ni män inte har rätt att styra, jag har hört om få fall där preventivmedel inte fungerar (då är jag själv er av dem men valde abort, mot killens önskan) Jag har knappt hört om några fall med ofrivilliga fädrar men desto oftare om män som försöker få kvinnan att behålla. Att strunta i att dra sig ur är också något jag själv funnit suspekt plötsligt uppträdande från någon karls sida. (ja p-piller funger trots allt inte på mig.) Vad mitt problem i sammanhanget är ska du fullständigt skita i, som svar på din fråga. En idiot till karl som inte använder preventivmedel har ingen talan, och ska sådan aldrig få heller. Är man gammal nog att knulla får man bittert bita i det sura äpplet om man är för lågt intelligent tilldelad för att skydda sig.

Empatilös kan du vara själv, männen har faktiskt valt från början, till skillnad från barnen. Vilka tror du det är mest synd om?
Citera
2015-05-13, 23:48
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Ta och anamma mäns levnadsvillkor. Börja med att ta anställning som något typiskt mansyrken, snickare, betongarbetare, slaktare eller inom verkstadsindustrin.
Slit som ett djur för att få status, makt, pengar, inflytande.
Gift dig, skilj dig och bli av med det viktigaste i livet, dina barn.
Bli deprimerad, kanske alkoholiserad.
Dö.

...inte en jävel kommer att nämna din rumpa, ingen kanske ens kommer att se dig.

My point... finns värre saker i livet än att få sin vackra rumpa tittad på!

otur mannen otur.

Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag förstår inte ditt inlägg.

Det är fler än feminister som kramar nuvarande system. Det ser du i tråden.

Men jag förstår ditt.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det feminister och övriga idioter inte fattar utan kontrar med att mannen ska använda kondom eller sterilisera sig... Kvinnor har ett alternativ att faktiskt göra en abort det har inte männen:/ och man kan ju inte tvinga en människa till något den inte vill, så att ge männen juridisk aborträtt är det enda rätta om man säger sig vilja kämpa för riktigt jämställdhet vilket inte feministerna vill.

Jo de borde ha aborträtt om de blivit lurade men inte om de råkat göra barn och ändrat sig eller om det blev till av misstag. Är helt med dig mannen.
Citera
2015-05-13, 23:48
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Folk ljuger inget konstigt med det, även om man önskar att den som står en närmast inte skulle ljuga om något sådant.

Problemet ligger i att kvinnor har laglig möjlighet att med hjälp av dessa lögner tvinga män till faderskap, likväl kan de förneka män faderskap om de så önskar.

Män är synnerligen rättslösa i detta.

Ja, det är sjukt, och jag känner mig som en "medbrottsling", även om jag aldrig ens varit gravid,
som jag skrivit tidigare, varför behåller man en unge med en karl som tycker att man är pest?
Citera
2015-05-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Du kan inte svara på frågan om varför det är irrelevant om morfar och mammans nya pojkvän inte vill försörja barnet men relevant om pappan inte vill det alltså.

Du bara tycker att morfar eller mammans pojkvän ska göra det ändå oavsett om de vill eller inte.

Nej. Det handlar inte alls om det. Bor hon ihop med pojkvännen så är han med och försörjer. Varför? För att de bor ihop. Fakta. Inget tyckande.

Morfar ligger nära till hands. Varför? För att det är hans barnbarn.
Citera
2015-05-13, 23:50
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
otur mannen otur.

Men jag förstår ditt.

Jo de borde ha aborträtt om de blivit lurade men inte om de råkat göra barn och ändrat sig eller om det blev till av misstag. Är helt med dig mannen.

Men om en karl inte ska kunna grina sen, så BÖR han använda kondom, det finns ju dumjävlar som sprutar i bruden, "hoppsansa, nu är hon gravid, och nu vill hon behålla barnet, jag är inte med på det tåget". Tänka efter före verkar jävligt många ha oerhört svårt för, både kvinnor och män.
Har man däremot skyddat sig, och någon kom med den klassiska lögnen att kondomen sprack, då ska inte mannen hållas ansvarig, då en kondom har varit i bruk.

Usch för äckel till brudar som ljuger om preventivmedel.
Citera
2015-05-13, 23:51
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Time out. Dags för lite faktisk information, uppbackad av riktiga källor. Inte så fasligt svårt att hitta - den här artikeln är en bra punkt att börja (under rubriken "Riskfaktorer i ett svenskt perspektiv").

Att dra slutsatsen att barn till ensamstående mammor, där barnets far via juridisk abort undgått att betala underhållsbidrag, blir brottsliga är således väl underbyggt under specifikt svenska förhållanden.

Men att många svarta barn i USA inte har en närvarande far beror ju i stor utsträckning på att många svarta män sitter i fängelse i USA. Vidare är det långt ifrån uppenbart att processen du beskriver är reversibel. Du behöver visa på ett konkret exempel där man dragit in bidragssystem och där barnafödandet hos ensamstående kvinnor därefter minskat för att ha någon poäng överhuvudtaget i det här diskussionsspåret.
Fast nu blandar du olika fenomen hejvilt. Med din logik så skulle vi se ett linjärt samband där världens fattigaste land har högsta brottsligheten och världens rikaste land har den lägsta och med övriga länder placera däremellan efter ekonomi. Vi vet båda två att detta inte stämmer.

Om ditt resonemang skulle stämma skulle också alla ekonomiskt svaga grupper i samma ålderskategori vara lika brottsbenägna. Någonting som vi också vet inte stämmer. Det kan ju istället vara så att det är andra faktorer som gör att vissa grupper är mer brottsbenägna än andra. Låg intelligens. Dålig uppfostran. En förälder som själv visar prov på dåligt omdöme (som att bli ensamstående förälder) etc.

Det finns ingen som förnekar att ekonomiskt svaga är överrepresenterade i brottslighet, det finns däremot ingenting som säger att det är av nödvändighet som brottsligheten uppstår, speciellt eftersom brottslighet normalt sett har extremt låg ROI. Och en god ROI borde givetvis vara extra viktigt för fattiga.

Du missar också att barnets/moderns ekonomi inte skulle påverkas nämnvärt med mitt förslag eftersom staten skulle ersätta faderns tidigare åtaganden.

Din slutgiltiga poäng stämmer, vi skulle behöva genomföra ett massivt socialt experiment för att mer exakt kunna bedöma människors preferenser. Men samtidigt har vi i land efter land sett hur framväxten av ett välfärdssystem och barn som föds utom äktenskapet går hand i hand. Du förnekar också ett ganska grundläggande ekonomiskt antagande, nämligen att människor svarar på incitament.

Men för att fråga dig - vad tror du själv? Har framväxten av välfärdssamhället något som helst samband med kvinnors större vilja att föda barn utom äktenskapet? Eller är det bara en tillfällighet? Som sagt, vad tror du själv?
Senast redigerad av hakro807 2015-05-13 kl. 23:53.
Citera
2015-05-13, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Jämställdhet. Jag tror ni missar det. Enligt dig är alltså en ensamstående kvinna mindervärdig jämfört med ett par som inte kan få barn och därav slipper pröjsa allt ur egen ficka? Utan partner är kvinnan...

Har man inte råd att skaffa barn, skaffa inte barn.

Jämställdhet är när alla får dela lika, inte när en får tillgångar av staten medan andra måste arbeta ihop sina tillgångar.

Citat:
Nej jag definerar vår tids egocentriska föreställningar av ansvarslöshet, som själviskhet. Om karlns beteende och resonemang är likt ett barns, blir det två barn, inte ett att vara förälder till. Dessutom ligger det i tiden att män inte vill framstå som sådana att lägga ner mer tid för eventuell familjebildning med. Jag fyller 33, jag har inte tid för att tramsa runt som någon snorunge med någon velig karl som vill veta vart gräset är grönast. (och jag har iaf en som ibland insinuerar familjebildning men där är jag mindre intresserad, hos mig finns o har aldrig funnits tvång även om några sagt att just jag är den de kan tänka sig som moder till deras barn. Du utgår ifrån att män inte vill ha barn, du har fel.)

Vår tids egocentriska föreställningar tar sig uttryck i form av feminism.
Du behöver inte bevisa något för mig, jag har aldrig trott att du är en sån kvinna som skulle tvinga en man att bli far, fast jag hoppas att du förstår att det finns kvinnor som gör det.

Alla män och kvinnor för den delen, vill inte ha barn.

Citat:
Ja det är ju en feministisk grej att kvinnans liv inte ska sättas i mäns händer att råda över. Fri abort har vi fått för att inte tvingas leva med män som gjort oss gravida, detsamma gäller fattiga kvinnor. Även om en man gör henne gravid behöver hon inte tvingas leva som mannens livegen fram till sin död som sexmaskin eller avelskossa. Det är därav skammen över oönskad graviditet har lyfts bort från kvinnors axlar. Vi får leva själva utan att män styr våra liv och utan kontroll över kvinnokroppen annat än med kvinnans samtycke. Nu när även ensamstående kommer få rätten till insemination har mannens sista makt försvunnit. Att få rätt att kräva abort kommer aldrig ske, att män skiter i ansvaret över barn sker redan.

Men att tvinga män att leva med lögnaktiga och egoistiska kvinnor har du inga problem med?
Jag tror inte att någon har förespråkat att män ska ha rätt att kräva att kvinnor utför abort, det talas om juridisk abort alltså att frånsäga sig det juridiska faderskapet.

Citat:
Valet ligger nu på mannen som har all rätt att sterilisera sig om han inte önskar barn och inte förstår preventivmedlets funktion. Och jag anser att män ska kräva p-piller åt män om de nu vägrar kondom. Kvinnans kropp är kvinnans (även om barn till kvinnor som vanvårdar, misshandlar o.d givetvis oftare bör bli av med vårdnaden än vad som sker) Mannens kropp är mannens. Och barn äger ingen även om det biologiska ofta kan göra det lämpligare att modern ansvarar för barnets första levnadstid om fadern inte sammanbor med modern.

Varför ska mannen sterilisera sig? Mannen kan inte ens bli gravid och heller inte föda några barn.
En kvinna i dagens Sverige föder ett barn om hon vill föda ett barn, alltså har hon tagit ett beslut att föda ett barn. Det beslutet kan inte och bör inte män har någon som helst rätt över, men då ska de heller inte ha något ansvar för det.
Citera
2015-05-13, 23:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle

Absolut håller med dig om att om man ändrar sig så skall man inte ha någon slags ångerrätt på detta, men om man slarvar? Det kan ju faktiskt alla människor göra

Skönt att de är fler vettiga kvinnor i denna tråd high five kompis
Citera
2015-05-13, 23:53
Medlem
Citat:
Är man gammal nog att knulla får man bittert bita i det sura äpplet om man är för lågt intelligent tilldelad för att skydda sig.

Som sagt. Du har talat om tidsandan och det du skriver är totalt otidsenligt.

Men du vill bara att det gäller för ett kön. Det spelar ingen roll. Det är fortfarande lika otidsenligt och en kvarleva från en annan tid.

Det kommer såklart att ändras men troligen aldrig påverka dig.
Citera
2015-05-13, 23:55
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Varför ska mannen sterilisera sig? Mannen kan inte ens bli gravid och heller inte föda några barn.
En kvinna i dagens Sverige föder ett barn om hon vill föda ett barn, alltså har hon tagit ett beslut att föda ett barn. Det beslutet kan inte och bör inte män har någon som helst rätt över, men då ska de heller inte ha något ansvar för det.
Detta är egentligen vad hela frågan kokar ner till. Eller med en slogan från landet på andra sidan pölen - No taxation without representation.
Citera
2015-05-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Ja, det är sjukt, och jag känner mig som en "medbrottsling", även om jag aldrig ens varit gravid,
som jag skrivit tidigare, varför behåller man en unge med en karl som tycker att man är pest?

Ja jag förstår det då inte.
Vill man det bästa för sitt barn bör man rimligen skaffa barnet i samförstånd med en man.

Känn dig inte skyldig för vad andra människor gör.
Citera
2015-05-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Detta är egentligen vad hela frågan kokar ner till. Eller med en slogan från landet på andra sidan pölen - No taxation without representation.

Jag brukar köra med "inga rättigheter, inga skyldigheter" vilket jag tror härstammar från andra sidan pölen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in