Citat:
Ursprungligen postat av
mainstreaminfluent
Snälla, om kvinnan arbetar har hon rätt till dagisplats. Gör hon det inte så kan du själv räkna besparingen som görs av att barnet inte vistas på dagis. Vet du vad en dagisplats kostar? Utöver det tycks inte unga arbetslösa utan äldre med ordnade ekonomier var dem som väljer insemination. Alla barn kostar och även de med absolut minst behov får samma grundpengar för barnets livsföring. Barn som dessutom är ekonomiskt goda investeringar, fast du kanske föredrar skyhög invandring istället.
Är det som någon sorts gärning till den svenska staten som dessa kvinnor skaffar barn?
Jag har för övrigt inget emot insemination, men kalaset ska betalas ur egen ficka.
Citat:
Ursprungligen postat av
mainstreaminfluent
Det är ni som klagar, jag skulle själv tvärtom finna det bra att ha en fader till mitt barn så länge barnet inte tvingades flytta runt sina första år. (är inte positiv till att små barn är på fler platser än ett de första åren.) Men jag har ingen lust att dras med en självisk karl för resten av mitt liv. Ett barn ska inte betyda två.
Hur definierar du en självisk karl? Är det en karl som inte finner sig i alla dina beslut? En karl med egen vilja?
Jag skulle definiera en självisk karl (i sammanhanget) som en karl som i samförstånd med kvinnan skaffar ett barn, men sen skiter i barnet och kvinnan.
En karl som inte vill ha ett barn men som blir påtvingad ett barn av kvinnan, är i mina ögon inte en självisk karl. Här anser jag kvinnan vara självisk.
Citat:
Ursprungligen postat av
mainstreaminfluent
Min invändning är att klagande mäns argument faller, finns ingen kvinna som behöver bli gravid mot en mans vilja och har snart fulla rättigheter till allt som berör hennes kropp, inkluderar att skaffa barn som singel utan man. Därav tillfaller det nu männen att ansvara över sina egna kroppar, preventivmedel, sterilisering eller stå ert kast. När befruktning skett är det inte er kropp att styra över.
Vilket argument faller menar du?
Att ett beslut som kvinnan tar ska kvinnan ansvara över, inte mannen?