2015-05-13, 19:23
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Om OW någonsin vill bli betraktad som oskyldig och kunna slappna av så bör han vilja få sperman analyserad mer än någon annan. För att bevisa sin oskuld.

Sanningen kommer ju till 100% sannorlikhet att komma fram. Snart

Risken är liten att SKL skulle testa provet bara för att den tidigare åtalade vill det.
Citera
2015-05-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, jag är inte säker på att DNA skulle matcha, men de som påstår att han har medgivit att han har köpt sex av Malin verkar vara säkra. Jag tror inte åklagaren bryr sig om vad någon påstår här.

Vad folk tror är väl ganska irrelevant va!?

Visar sig DNA matcha så spelar nog tidigare påståenden om sexköp som dessutom bara var påhitt föga roll.

Låt oss istället vänta på sanningen som alltid kommer fram.
Citera
2015-05-13, 19:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Vad folk tror är väl ganska irrelevant va!?

Visar sig DNA matcha så spelar nog tidigare påståenden om sexköp som dessutom bara var påhitt föga roll.

Låt oss istället vänta på sanningen som alltid kommer fram.
God idé. Låt oss låta bli att anklaga någon tills vi vet.
Citera
2015-05-13, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Risken är liten att SKL skulle testa provet bara för att den tidigare åtalade vill det.

Om MGM visar sig vara oskyldig så bör väl denne kunna inkassera stora belopp, bla pga förtal från ett visst tv program tex. Bara där skulle jag göra allt för att få ett slut på spekulationerna.

Ja även innan det blev presskat skulle jag kännt så.

Kan inte vara kul att i folkets ögon vara oskyldig dömd..
Citera
2015-05-13, 19:34
Medlem
Citat:
God idé. Låt oss låta bli att anklaga någon tills vi vet.

Absolut, därför kommer inte jag yttra mig mera, innan och OM något nytt kommer fram.
Citera
2015-05-13, 19:36
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Om MGM visar sig vara oskyldig så bör väl denne kunna inkassera stora belopp, bla pga förtal från ett visst tv program tex. Bara där skulle jag göra allt för att få ett slut på spekulationerna.

Ja även innan det blev presskat skulle jag kännt så.

Kan inte vara kul att i folkets ögon vara oskyldig dömd..

Skulle han kräva att provet testat i nutid kan det användas emot honom. Fläcken är liten och analysen kan förstöra provet om en profil inte säkras.
Citera
2015-05-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Skulle han kräva att provet testat i nutid kan det användas emot honom. Fläcken är liten och analysen kan förstöra provet om en profil inte säkras.

Då visar han iallafall lite förståelse, bära eller brista föräldrarna börjar bli till åren. Och någon annan att matcha mot finns väl inte.

*edit

Sen har väl redan ow lämnat dna tidigt i utredningen, finns det kvar eller måste nytt tas om det skulle bli aktuellt med analys?
Senast redigerad av flashbackar 2015-05-13 kl. 19:54.
Citera
2015-05-13, 22:46
Medlem
olovpalmes avatar
Tänker OW stämma tv4?
Tänker OW stämma GW Persson

Det går inte betrakta OW som oskyldig.När det finns så mycket som tyder på hans skuld.Dessutom finns inga alternativa GM.
Fiber, tejp mm.Hur mycket mer behövs?
Citera
2015-05-13, 22:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Tänker OW stämma tv4?
Tänker OW stämma GW Persson

Det går inte betrakta OW som oskyldig.När det finns så mycket som tyder på hans skuld.Dessutom finns inga alternativa GM.
Fiber, tejp mm.Hur mycket mer behövs?
Mannen som anhölls först, men avfördes. Vi har ingen förklaring till det. En ensam kvinna vilse på en okänd ort kan möta vilken alternativ gärningsman som helst. Det räcker inte med allmänt förekommande tejp och fiber, det behövs bevis. Ändrade vittnen sina uppgifter i hovrätten?
Citera
2015-05-13, 23:12
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Mannen som anhölls först, men avfördes. Vi har ingen förklaring till det. En ensam kvinna vilse på en okänd ort kan möta vilken alternativ gärningsman som helst. Det räcker inte med allmänt förekommande tejp och fiber, det behövs bevis. Ändrade vittnen sina uppgifter i hovrätten?
En god ide vore om du satte dig in fallet och läser på mer.
Om du läser på mer om fallet blir du säkert övertygad om OWs skuld.

Vilken är din egen uppfattning?Är OW oskyldig till 100%.Finns ingen möjlighet att OW träffade Malin?
Vad talar för att det är en annan GM?
Citera
2015-05-13, 23:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
En god ide vore om du satte dig in fallet och läser på mer.
Om du läser på mer om fallet blir du säkert övertygad om OWs skuld.

Vilken är din egen uppfattning?Är OW oskyldig till 100%.Finns ingen möjlighet att OW träffade Malin?
Vad talar för att det är en annan GM?
Nu ska vi inte vända på bevisbördan. Givetvis finns möjligheten att OW träffade Malin, och det finns inget som talar för annan GM, såvitt jag vet. Men det måste bevisas att OW träffade Malin, och andra GM måste uteslutas. Ändrade vittnen sina uppgifter i hovrätten?
Citera
2015-05-13, 23:32
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Nu ska vi inte vända på bevisbördan. Givetvis finns möjligheten att OW träffade Malin, och det finns inget som talar för annan GM, såvitt jag vet. Men det måste bevisas att OW träffade Malin, och andra GM måste uteslutas. Ändrade vittnen sina uppgifter i hovrätten?
Vilka andra GM ska uteslutas?Finns ingen nämnd såvitt jag vet.
Spermafläcken lär bevisa att OW har träffat Malin.
Sen tycker jag du ska ta reda på svaret på din fråga du ställer upprepade gånger medans du läser på om fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in