2015-05-11, 12:16
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApaOnCrack
Jag vet dock att det inte räcker med att vapnet är cold, elemental på vapen är helt kosmetisk förutom vid %damage då scalar physical bättre.

Jag kan inte säga emot dig då jag inte kan bevisa det på något sätt.
Men jag har fattat det tvärtom, sålänge du har i detta fall, Cold Avarage Dmg roll på vapnet så ska det räcka, den skill du använder behöver inte vara cold.

DaModz tog upp detta bland annat i PTR före season 1 eller om det var season 2 då han gjorde förklarade sin build han använde som munk då han körde GR100 med en 200k profil dps munk solo
DMGen baserades då på att vapen hade cold-roll som proccade Frostburn-handskar som i sin tur proccade Rimeheart, som sen Blizzard nerfade sönder efter den videon

Men, överlag så har blizzard nerfat mycket grejer verkar det som nu efter season 2 fram till season 3 så.
Citera
2015-05-11, 17:49
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Rank 170 Wizard hc

Ska pusha till top 100 nu

Blev rank 102 idag
Citera
2015-05-11, 18:14
Medlem
ApaOnCracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Blev rank 102 idag
102 är inte top 100

Citera
2015-05-11, 21:07
Medlem
Yamals avatar
Äntligen hände det! Fick min andra Witching Hour sen release av Diablo 3! http://i.solidfiles.net/efabc9ad79.png

Har precis börjat spela igen efter långt break, så dubbelkollar innan jag fuckar nåt, antar att jag ska ändra life per sec till Dex, right?

EDIT: ändrade life per hit, 3 souls använda & fick 498 Dex, GG!
Senast redigerad av Yamal 2015-05-11 kl. 21:42.
Citera
2015-05-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApaOnCrack
102 är inte top 100

Det är ju det som är hela grejen. Att köra en GRift45 på SC är ju lika intressant som att glo på färg som torkar. Kör man HC så måste man spela bra. Alltid. Därför är det också utmanande, eftersom man märker när man fuckar upp totalt.
Citera
2015-05-11, 23:18
Medlem
Snabbaste sättet att farma legendaries?

Börjar bli less på att pusha GR's och bara ta den loot jag får, känner att jag vill trycka ut så mycket loot jag bara kan på kortast möjliga tid då det börjar bli tjatigt nu.

Kör WW babbe och skulle kunna speeda upp till GR30 med BK+6wastes delar+2IK, samt t6 rifts, försöker komma åt ancient delar men med endast 1(boots) drop på 210 paragon levlar är det segt.

Tack
Citera
2015-05-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poofie

Börjar bli less på att pusha GR's och bara ta den loot jag får, känner att jag vill trycka ut så mycket loot jag bara kan på kortast möjliga tid då det börjar bli tjatigt nu.

Kör WW babbe och skulle kunna speeda upp till GR30 med BK+6wastes delar+2IK, samt t6 rifts, försöker komma åt ancient delar men med endast 1(boots) drop på 210 paragon levlar är det segt.

Tack

speedgrifts i grupp på lvl 40-45. Är du para 210? Isåfall har du en long road kvar tills du har full ancients, om du inte har extrem tur. Jag är para 727 babbe nu på season och har fortf. inga ancient boots.

PS: Skippa IK när du kör Waste + BK, antingen kör man 6p waste + BK eller 6p waste/4p ik.
Citera
2015-05-12, 08:20
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poofie

Tack

Som Kebaben säger, tar tid att få perfekta saker eller ens Ancient.
En Ancient är ju inte alltid bättre än en "vanlig" item.

Mina första Shoulders till Waste som jag fick som Ancient kom efter paragon 720..
Men dom är sämre än 4 andra "vanliga" shoulders jag har.
Så stirra dig inte blind på guld-ramen, den är "bara" bra då det kommer till vapen.
Citera
2015-05-12, 09:00
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless

DaModz tog upp detta bland annat i PTR före season 1 eller om det var season 2 då han gjorde förklarade sin build han använde som munk då han körde GR100 med en 200k profil dps munk solo
DMGen baserades då på att vapen hade cold-roll som proccade Frostburn-handskar som i sin tur proccade Rimeheart, som sen Blizzard nerfade sönder efter den videon
.

Synd på den nerfen, jäkla coolt annars!
Citera
2015-05-12, 20:32
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Synd på den nerfen, jäkla coolt annars!

Var inte ens frostburn, utan bara Palm och Rimeheart i videon, sen ser man i slutet då han kollar Leaderboard med att dom var endel på GR100
https://www.youtube.com/watch?v=l1f1Q_AJzr4

Coolt?
Ja, men för OP
Citera
2015-05-13, 23:04
Medlem
tältpinnes avatar
Någon poäng i att slänga in en request invite till flashback-klanen? eller är det bara trötta tjockisar utan ambitioner som afkar där?
Citera
2015-05-15, 15:36
Medlem
SynXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Någon poäng i att slänga in en request invite till flashback-klanen? eller är det bara trötta tjockisar utan ambitioner som afkar där?

Har haft min request uppe i x antal dagar, utan att någon invitat. Verkar vara ganska hopplöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in