Så jävla underbart! Nu är jag iofs Milanista men om jag inte minns fel innebär denna finalplatsen att Serie-A går förbi Premier League i rankingen inför 2016/17
Skönt med Juve i final, det hade blivit sådan enorm Messi vs Ronaldo hype så man hade spytt om Real gått vidare. Risken är väl dock överhängande att Barcas fronttrio kommer springa cirklar runt Chiellini & co.
Så jävla underbart! Nu är jag iofs Milanista men om jag inte minns fel innebär denna finalplatsen att Serie-A går förbi Premier League i rankingen inför 2016/17
Fel. På nästa års ranking är Serie A runt tre poäng ifrån PL.
Fel. På nästa års ranking är Serie A runt tre poäng ifrån PL.
Rankingen sätts två säsonger efter, dvs att vad Juventus gör i CL och de andra i Europa League påverkar 16/17. Om serie-a är tre pinnar efter PL inför nästa säsong innebär det att man är förbi 16/17.
Nu inväntar jag oddsen för att Barcelona ska plocka hem bucklan. Kommer lägga ett tungt spel där på fyra eller fem rödingar (femhundralappar).
Juventus kommer aaaaldrig, aldrig, aldrig klara av att försvara sig lika lätt mot Barcelona som man gjort mot Dortmund, Monaco och ett oorganiserat och fantasilöst Real Madrid.
Faktum är att jag tror att Barcelona kan köra över Juventus med 3-0 eller mer om man har en bra dag.
Detta kommer från en Real Madrid supporter.
Som sagt, jag kommer tjäna väldigt enkla pengar på Finalen, skäms nästan över hur lätt jag kommer vinna. Frågan är dock vad oddset kommer ligga på? Skulle jag sätta ett odds på vilket lag som tar CL-bucklan så hade jag lagt oddset för Barcelona på 1,35 någonstans, och 4,5 eller till och med 5.0 på Juventus.
Rankingen sätts två säsonger efter, dvs att vad Juventus gör i CL och de andra i Europa League påverkar 16/17. Om serie-a är tre pinnar efter PL inför nästa säsong innebär det att man är förbi 16/17.
När jag sa tidigare i veckan och idag att matchen skulle sluta kryss och att Madrid skulle åka ut så blev jag anklagad för att försöka bedriva häxkonst. Jag kan mitt Real Madrid bättre än dom kan sig själva, jag i princip aldrig fel när det kommer till stormatcher Real Madrid spelar. Man bara kände på sig genom diverse uttalanden, ageranden, videos, nyheter och rykten att Madrid skulle åka ut. Vi som kan vårt Real såg detta komma långt innan kvällens match.
Stort grattis till Juventus och välkommen till den största av scener, jag är en som verkligen saknat Juventus i finrummet, det känns så mycket mer rätt än när Chelsea, PSG, City och diverse annat löst pack befinner sig där.
Serie A är en fin liga som folk kan fortsätta försöka pissa på men det kommer alltid sluta med att vinden kommer blöta ner er.
Det kunde inte bli mer tydligt, laget var ur balans och dom viktigaste spelarna var helt frånvarande mentalt. Man vinner inga CL titlar med halvkasst självförtroende.