2015-06-06, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Men Liverpool var inte regerande mästare i EPL då.

Rekord och rekord, är mest en imponerande bedrift.

jaha, fattade det helt fel. trodde du menade att dom slagit ut 4 lag som vunnit CL tidigare fast ja, möjligt att det inte har hänt sedan tiderna när endast mästare deltog. det är ju endast ett tiotal säsonger som kan utmana ifall man endast kollar till direkta utslagsmatcher då det var tvåstegs-slutspel före det i ett tag. står dock fast vid att alla dessa nya "rekord" och unika "bedrifter" har blivit lite väl uttjatat. höjer inte precis på ögonbrynen när man startar datorn och ser att ronaldo är den första spelaren att göra 7 mål på bortamatcher i mars månad längre precis.

Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Enda laget med två tripplar också. Det är väl rekordet att snacka om.

det kan jag hålla med om.
Citera
2015-06-06, 23:58
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Men Liverpool var inte regerande mästare i EPL då.

Rekord och rekord, är mest en imponerande bedrift.
Citera
2015-06-06, 23:59
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
antagligen för att ingen brydde sig om liknande långsökta "rekord" som folk överflödar alla forums, tidningsartiklar m.m med senaste åren, får väl garanterat se den på aftonbladet imorgon. på rak arm så vann milan 2007 efter ha slagit ut liverpool, united, bayern och celtic. finns säkert fler

Det finns mycket sånt som är löjligt, men detta tycker jag är anmärkningsvärt. De har verkligen visat att de är Europas bästa lag i år.
Citera
2015-06-07, 00:06
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jaha, fattade det helt fel. trodde du menade att dom slagit ut 4 lag som vunnit CL tidigare fast ja, möjligt att det inte har hänt sedan tiderna när endast mästare deltog. det är ju endast ett tiotal säsonger som kan utmana ifall man endast kollar till direkta utslagsmatcher då det var tvåstegs-slutspel före det i ett tag. står dock fast vid att alla dessa nya "rekord" och unika "bedrifter" har blivit lite väl uttjatat. höjer inte precis på ögonbrynen när man startar datorn och ser att ronaldo är den första spelaren att göra 7 mål på bortamatcher i mars månad längre precis.

det kan jag hålla med om.

Haha aja. Detta behöver inte vara nånting som man ska haka upp sig så mycket på, men man måste väl ändå hålla med om att det är en imponerande bedrift att möta och slå ut regerande mästarna från de största ligorna på vägen till titeln. Svåraste motståndet gång på gång liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore

Citera
2015-06-07, 00:18
Medlem
MentosFruitcores avatar
Ett annat rekord slogs av Patric Evra. Han har förlorat 4 CL-finaler, mer än någon annan spelare

Edit: Om man nu ska gotta ner sig i lite rolig statistik: Rakitics mål var det första målet i öppet spel utan assist från någon av MSN sedan 28:de Februari.
Citera
2015-06-07, 00:39
Medlem
Hade förväntat mig en mer ensidig final, men Juventus spelade djärvare än jag trodde och fyllde på med en del folk i kontringarna. Stundtals hög press nere i Barca's straffområde också. Inte la de sig platt, inte. Synd bara att Tevez inte kunde komma upp i maximal nivå. Fick inga riktigt 100%-iga lägen, men på en bra dag hade han mycket väl kunnat knorra dit något skott.

Sen är det ju verkligen en snackis om huruvida Juve skulle haft straff när Pogba (?) föll strax innan Suarez mål. Exempelvis var det klart mycket mer straff än den som Neymar fick i VM mot Kroatien, i en hyfsat lik situation.

Oh well, det bästa laget vann. Men fan, det var nära...

För övrigt har de tre senaste finalerna har ändå varit ganska lika, både på förhand och i slutändan. Tre ungefär lika stora underdogs (Dortmund, Atléti, Juve), samtliga ligavinnare, har förlorat en tät match som avgjorts relativt sent.
Citera
2015-06-07, 00:43
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det finns mycket sånt som är löjligt, men detta tycker jag är anmärkningsvärt. De har verkligen visat att de är Europas bästa lag i år.
Är väl ingen skillnad på att slå ut ett regerande mästarlag än ett lag som tidigare slagit ut ett regerande mästarlag men som själva inte är regerande mästare. Få får ju ens chansen att möta mästarlag hela vägen. Manchester City är väl ett typexempel på varför "regerande mästare" inte är någon vidare kvalitetsstämpel. Vinner man tävlingen är man bäst, det räcker så.
Citera
2015-06-07, 00:56
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Hade förväntat mig en mer ensidig final, men Juventus spelade djärvare än jag trodde och fyllde på med en del folk i kontringarna. Stundtals hög press nere i Barca's straffområde också. Inte la de sig platt, inte. Synd bara att Tevez inte kunde komma upp i maximal nivå. Fick inga riktigt 100%-iga lägen, men på en bra dag hade han mycket väl kunnat knorra dit något skott.

Sen är det ju verkligen en snackis om huruvida Juve skulle haft straff när Pogba (?) föll strax innan Suarez mål. Exempelvis var det klart mycket mer straff än den som Neymar fick i VM mot Kroatien, i en hyfsat lik situation.

Oh well, det bästa laget vann. Men fan, det var nära...

För övrigt har de tre senaste finalerna har ändå varit ganska lika, både på förhand och i slutändan. Tre ungefär lika stora underdogs (Dortmund, Atléti, Juve), samtliga ligavinnare, har förlorat en tät match som avgjorts relativt sent.
Hade också varit intressant att se Juve med Chiellini, som är deras försvarsgeneral.

Frågan är om det var Barcelona som inte kom upp i sin toppnivå, eller om det var Juve som gjorde att dom inte kunde komma upp dit?

ABs Simon Bank förresten: "Ett felaktigt bortdömt Neymar-mål spelade till slut ingen roll: han fick göra mål igen"
Trodde det var korrekt bortdömt mål? Är herr Bank dåligt informerad?
Citera
2015-06-07, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
ABs Simon Bank förresten: "Ett felaktigt bortdömt Neymar-mål spelade till slut ingen roll: han fick göra mål igen"
Trodde det var korrekt bortdömt mål? Är herr Bank dåligt informerad?
Ja, solklar hands på det målet. Men av Aftonbladet och dess skribenter kan man inte förvänta sig annat än trams.

Juventus stod upp bra och det bästa laget vann välförtjänt.

PS. Gud vad jag hatar att kolla på fotboll med oinsatta. "Jaså, han Suárez spelar i Barca nu"
Citera
2015-06-07, 01:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ja, solklar hands på det målet. Men av Aftonbladet och dess skribenter kan man inte förvänta sig annat än trams.

Juventus stod upp bra och det bästa laget vann välförtjänt.

PS. Gud vad jag hatar att kolla på fotboll med oinsatta. "Jaså, han Suárez spelar i Barca nu"

Slår inte dom jag såg med dock:
"Buffon...*försöker låta franskt* byufååån.. är han från frankrike ällehhh" ?
Citera
2015-06-07, 01:14
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Era polare verkar iaf kolla på matchen, mina ser 5 minuter sedan gör de något annat, en gång gick de på bio istället när vi skulle se på champions league, det var för tråkigt med fotboll... Jag måste skaffa bättre vänner!
Citera
2015-06-07, 01:16
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Era polare verkar iaf kolla på matchen, mina ser 5 minuter sedan gör de något annat, en gång gick de på bio istället när vi skulle se på champions league, det var för tråkigt med fotboll... Jag måste skaffa bättre vänner!

Fotboll ses bäst själv eller med familjen. Fullt fokus på matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in