2015-04-29, 13:30
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vi skulle ha fått det tufft med ordinarie manskap mot dagens Barcelona nu känns det omöjligt utan Robben Ribéry Lewandowski Badstuber samt framförallt Alaba.

Så 1.72 för Barca att gå till final är mer än spelbart enligt dig?
Citera
2015-04-29, 13:33
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Så 1.72 för Barca att gå till final är mer än spelbart enligt dig?
Gå all in.
Citera
2015-04-29, 14:53
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det klassiska? Kan du peka på att det varit så tidigare år? Annars kan du ju inte kalla det klassiskt.

Ta lottningen Barcelona fått kontra den Real fått så kanske du stillar dig en aning

Barcelona: City, PSG, Bayern, Real/Juve
Real: Schalke, Atletico, Juve, Barcelona/Bayern

Vilken lottning tycker du spontant ser svårast ut?

Håller Atletico över City och PSG alla dagar i veckan först och främst. Sen är detta Bayern som Barca skall möta knappast något att hänga i julgranen, säger väldigt mycket när Xabi Alonso är den man förlitar sig på till denna drabbning. Atletico går även för nuvarande Bayern i svårighetsskalan, det står jag för.

Seriöst, ni kan inte bara titta på namnen lagen har, ni måste ju för fan titta på vad det är för lag Barca möter, formsvaga och starkt skadedrabbade lag. Missförstå mig inte, Barca är och var favoriter i alla dessa möten. Det jag försöker lyfta fram är att man inte bara skall tita på lagens namn, utan även titta på svårighetsgraden varje lag erbjuder.

Jag hade Bayern som favoriter innan Robben och Lewandowski blev skadade, nu blir det överkörning för Barca's del, en överkörning som kommer överhypas trots att man 11 mot 11 möter ett lag som är flera nivåer under kvalitetsmässigt.
Citera
2015-04-29, 15:18
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Håller Atletico över City och PSG alla dagar i veckan först och främst. Sen är detta Bayern som Barca skall möta knappast något att hänga i julgranen, säger väldigt mycket när Xabi Alonso är den man förlitar sig på till denna drabbning. Atletico går även för nuvarande Bayern i svårighetsskalan, det står jag för.

Seriöst, ni kan inte bara titta på namnen lagen har, ni måste ju för fan titta på vad det är för lag Barca möter, formsvaga och starkt skadedrabbade lag. Missförstå mig inte, Barca är och var favoriter i alla dessa möten. Det jag försöker lyfta fram är att man inte bara skall tita på lagens namn, utan även titta på svårighetsgraden varje lag erbjuder.

Jag hade Bayern som favoriter innan Robben och Lewandowski blev skadade, nu blir det överkörning för Barca's del, en överkörning som kommer överhypas trots att man 11 mot 11 möter ett lag som är flera nivåer under kvalitetsmässigt.

Man tror nästan du sitter och gråter bakom din datorskärm.

Real har glidit in på en räkmacka hela vägen till semifinal och väl där så fick de lättast motstånd.
Citera
2015-04-29, 15:43
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Man tror nästan du sitter och gråter bakom din datorskärm.

Real har glidit in på en räkmacka hela vägen till semifinal och väl där så fick de lättast motstånd.

Nej det berör mig inte speciellt mycket, både Real och Barca supportrarna vet att det blir en El Clasico final där bäste lag vinner. Det är ett forum där man kan ta upp tankar och åsikter, det betyder inte att man sitter och gråter bakom skärmen.

Jag är väl medveten om vad för lottning Real fått, jag är även glad att vi slog ut Atletico då en eventuell CL titel inte hade smakat lika gott om man mött ett lag 8 gånger utan framgång.

Hade jag hållit på Barca så hade jag inte klagat och det ska man inte heller göra, jag föredrar dock att få se två bra lag mäta sig på lika villkor. I varje möte hittills har Barca haft enorm fördel redan innan matchen sätter igång.

Det är inte att Barca går vidare jag har problem med, det är att matcherna blir avslagna och extremt tråkiga när Barca kommer in helt överlägsna mot ett skadeskjutet lag.
Citera
2015-04-29, 16:00
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vi skulle ha fått det tufft med ordinarie manskap mot dagens Barcelona nu känns det omöjligt utan Robben Ribéry Lewandowski Badstuber samt framförallt Alaba.

Det är inte omöjligt för Bayern men skadorna har verkligen ställt till det.
Citera
2015-04-29, 17:27
Medlem
G-spottornados avatar
Nästan komiskt hur skadeläget sett ut för Bayern denna säsongen. Saknar de två bästa målskyttarna(Robben, Lewa) nu mot Barcelona, och dessutom en av de viktigaste spelarna(Alaba) för dynamiken i kantspelet. Müller eller Götze lär ersätta Lewandowski, tror jag. Hade gärna sett Pizza men han får inte så mycket speltid.

Hur som helst kan man ändå ställa upp ett bra lag som kan hitta på vad som helst, t.ex:
4-3-1-2
Neuer; Lahm, Boateng, Benatia, Bernat; Schweini, Xabi, Martinez; Thiago; Müller, Götze

Men troligare är väl ett 4-3-3 eller 3-4-3. Säkert med Lahm på mittfältet och CP-Rafinha till höger...

Skrev i vintras att det var korkat att sälja Shaqiri(eller åtminstone att inte ersätta honom med en kantspelare av hög klass).

Hoppas på Bayern, men det blir jävligt svårt utan Robbery, Lewa och Alaba. :/

Edit: fan vad jag gillade min uppställning! Riktigt bra backlinje, kreativ men väldigt defensivt centralt mittfält - hade absolut kunnat stoppa vilket anfall som helst en bra dag.

Sen tre mer offensiva högst upp som kan hitta på vad som helst, mot vilket försvar som helst. Kör på detta för fan, Pep! Annars är vi körda... fittcpjävla flumdoktor Müller-Wolfhart(måste skylla på någon).
Senast redigerad av G-spottornado 2015-04-29 kl. 17:33.
Citera
2015-04-29, 18:13
Medlem
Smerchs avatar
Jag har sett Bayern alldeles för lite i år egentligen, var t.ex. första gången jag såg Weiser igår (han såg bra ut)

Men naturligtvis kommer Robben saknas, det är Bayerns enda svar på MSN - någon som kan avgöra för sitt lag på egen hand hur spelet än ser ut. Lewandowski är en personlig favorit, kommer han inte komma till spel innebär det en försvagning. Samtidigt kan Müller göra det han gör, vilket ger plats för någon annan att komma in och göra något annat, kanske en sån som Rode t.ex kommer in med uppgift att hålla koll på Messis eller Busquets ytor?

Bayerns skadeproblem har varit svåra, men i det enskilda dubbelmötet mot Barelona tror jag inte det kommer spela överdrivet stor roll. Jag tror att Pep oavsett skulle experimentera ganska ordentligt, han har ju trots alla skador många bra spelare tillgängliga, och jag tror han kommer ge dem strikta roller för att kunna kontrollera matcherna.
Citera
2015-04-29, 18:16
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag har sett Bayern alldeles för lite i år egentligen, var t.ex. första gången jag såg Weiser igår (han såg bra ut)

Men naturligtvis kommer Robben saknas, det är Bayerns enda svar på MSN - någon som kan avgöra för sitt lag på egen hand hur spelet än ser ut. Lewandowski är en personlig favorit, kommer han inte komma till spel innebär det en försvagning. Samtidigt kan Müller göra det han gör, vilket ger plats för någon annan att komma in och göra något annat, kanske en sån som Rode t.ex kommer in med uppgift att hålla koll på Messis eller Busquets ytor?

Bayerns skadeproblem har varit svåra, men i det enskilda dubbelmötet mot Barelona tror jag inte det kommer spela överdrivet stor roll. Jag tror att Pep oavsett skulle experimentera ganska ordentligt, han har ju trots alla skador många bra spelare tillgängliga, och jag tror han kommer ge dem strikta roller för att kunna kontrollera matcherna.

Jo, det kommer faktiskt spela en enorm roll. Ponera istället att Messi, Suarez, Alba, Pique var borta i dubbelmötet, hade du fortfarande ansett att det inte skulle spela någon överdrivet stor roll? Det spelar självklart en stor roll, sen att Bayern kan vara konkurrenskraftiga trots dom spelarna borta säger mer om Bayern än något annat.
Citera
2015-04-29, 18:22
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Jo, det kommer faktiskt spela en enorm roll. Ponera istället att Messi, Suarez, Alba, Pique var borta i dubbelmötet, hade du fortfarande ansett att det inte skulle spela någon överdrivet stor roll? Det spelar självklart en stor roll, sen att Bayern kan vara konkurrenskraftiga trots dom spelarna borta säger mer om Bayern än något annat.

För Barcelona hade det spelat större roll, eftersom de sen Pep lämnade är mer beroende av de där individuella prestationerna. Barcelona hade under Pep lika svåra skadeproblem vissa gånger, men presterade nästan bättre i de matcherna.
Citera
2015-04-29, 18:54
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Fast Barcelona är i alla fall ganska bra. Eller?
Bananskalet, Zog, Bananskalet hela vägen. Schalke och Atletico skulle enkelt kunna slå Barca.
Citera
2015-04-30, 07:25
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Jag minns att jag helt enkelt struntade i att se den finalen. Det finns drömfinaler men det finns också mardrömsfinaler. Porto mot Monaco var en mardrömsfinal.
2004 var ett speciellt skrällår..Grekland vann EM..och Porto vann CL mot Monaco i finalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in