Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Det klassiska? Kan du peka på att det varit så tidigare år? Annars kan du ju inte kalla det klassiskt.
Ta lottningen Barcelona fått kontra den Real fått så kanske du stillar dig en aning
Barcelona: City, PSG, Bayern, Real/Juve
Real: Schalke, Atletico, Juve, Barcelona/Bayern
Vilken lottning tycker du spontant ser svårast ut?
Håller Atletico över City och PSG alla dagar i veckan först och främst. Sen är detta Bayern som Barca skall möta knappast något att hänga i julgranen, säger väldigt mycket när Xabi Alonso är den man förlitar sig på till denna drabbning. Atletico går även för nuvarande Bayern i svårighetsskalan, det står jag för.
Seriöst, ni kan inte bara titta på namnen lagen har, ni måste ju för fan titta på vad det är för lag Barca möter, formsvaga och starkt skadedrabbade lag. Missförstå mig inte, Barca är och var favoriter i alla dessa möten. Det jag försöker lyfta fram är att man inte bara skall tita på lagens namn, utan även titta på svårighetsgraden varje lag erbjuder.
Jag hade Bayern som favoriter innan Robben och Lewandowski blev skadade, nu blir det överkörning för Barca's del, en överkörning som kommer överhypas trots att man 11 mot 11 möter ett lag som är flera nivåer under kvalitetsmässigt.