2015-05-13, 21:37
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Felet du gör (enligt mig) är att du fokuserar på barnet. Istället bör man fokusera på brottslingen, kvinnan.
Det är hennes beteende som måsta ändras, inte det ofödda barnets. Det är för henne som brott inte skall löna sig.
I fall du fokuserar på barnet och är konsekvent, så skulla föräldrar komma undan med vilka brott som helst. Rån, mord, precis vad som helst. Det är ju inte barnets fel...
Resonemanget fungerar helt enkelt inte. Ett barn med kriminell mamma (eller pappa) blir eventuellt lidande. Så är det. Vad man kan göra, är att ta bort de värst drabbade barnen från sina föräldrar och placera om dem.

Att fokusera på barnet är för min del enbart ett medel. Målet är att kunna minska skattetrycket, eller i alla fall undvika att behöva öka det. Om barn som de facto fötts blir kriminella så kommer kostnader att falla på allmänheten eftersom brottslighet helt enkelt fungerar så. Därför är det viktigt att göra vad som går för att minska sannolikheten att de blir kriminella.

Kostnaderna för dessa förebyggande åtgärder skall naturligtvis så långt det är möjligt falla på de parter som skapat situationen till att börja med, dvs i första hand barnets föräldrar. Eftersom ensamstående mammor tenderar att bli låginkomsttagare så följer att det är nödvändigt att ta pengar även från den ovillige fadern, för att så långt det är möjligt förhindra att kostnader faller på sådana som aldrig överhuvudtaget träffat tjejen ifråga, än mindre haft sex med henne.
Citera
2015-05-13, 21:38
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Håller absolut med om det där fetade. Vill inte kvinnor bli behandlade som traditionella kvinnor är alternativet helt enkelt...
Det är dags för kvinnor att bli behandlade som män då de pratar om jämställdhet. Men de vill de aldrig då det kommer till kritan. Sluta upp och dadda med kvinnor.

Jag skulle gärna bli behandlad som män, istället för att de bara kan prata med om hur ens rumpa ser ut i jeans
Citera
2015-05-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Jag förespråkar inte alls att morfar skall ta en så liten del som möjligt. Nu är det du som gör rejält fantasifulla tolkningar.

Det enda jag förespråkar är att så länge som den ovillige fadern är känd och har tillgångar så skall en del av dessa tillgångar också gå till att lindra låginkomsttagandet och dess sannolika framkallande av brottslighet hos barnen.

Den främsta anledningen till att det i stort sett är ett ickeproblem är naturligtvis att juridisk abort inte är lagligt. Du kanske tror att det är oundvikligt att det kommer att bli lagligt, men då råder jag dig att betänka att äldre och höginkomsttagare röstar i större utsträckning än yngre och låginkomsttagare. Jag kan inte riktigt kalla mig själv så särskilt gammal, men som höginkomsttagare så är det naturligtvis så att jag aldrig skulle rösta på någon som föreslår att införa juridisk abort, av de skäl som jag redovisat här i tråden. Mitt stalltips är att äldre och höginkomsttagare generellt håller med mig, i dagsläget såväl som under överskådlig framtid.

Visst. Så är det. Som jag skrivit tidigare så är detta ett system som hängt kvar och hankat sig fram. Och det hänger ihop med äldre generationer för vilka andra omständigheter rådde.

Vad vi vet så finns det kriminalitet risk med frånvarande far och fattigt boende. Hela det upplägget är möjligt tack vare detta system. Som du försvarar.

Vad du faktiskt förespråkar är ju ensamstående morsa i ett dåligt område. Detta i stället för alternativen. Alternativ som blir tydligare när nuvarande system rensas bort.

Titta på USA. Var är kriminaliteten som högst? Där det du förespråkar är norm.

Självmål.
Citera
2015-05-13, 21:41
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ofta. Men det kan dröja.

Mest logiskt och effektivt blir naturligtvis att ändra. Eftersom samhället förändras.

Jämför med kriminalpolitiken som på många sätt funkar som om de vore tidigt 60-tal och Kalle Kanon och Pelle Pistol stod för den lilla brottslighet som fanns.

Men feminismen vill inte att män ska ha rätt att göra abort va?
Och vill detaljstyra människors liv och bestämma hur familjer ska dela upp sina arbetsuppgifter
Samt att de hatar män
Då är det ju inte konstigt att män inte får bestämma om en kvinna ska behålla fostret eller inte.
Citera
2015-05-13, 21:47
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Och vill detaljstyra människors liv och bestämma hur familjer ska dela upp sina arbetsuppgifter
Samt att de hatar män
Då är det ju inte konstigt att män inte får bestämma om en kvinna ska behålla fostret eller inte.

Det feminister och övriga idioter inte fattar utan kontrar med att mannen ska använda kondom eller sterilisera sig... Kvinnor har ett alternativ att faktiskt göra en abort det har inte männen:/ och man kan ju inte tvinga en människa till något den inte vill, så att ge männen juridisk aborträtt är det enda rätta om man säger sig vilja kämpa för riktigt jämställdhet vilket inte feministerna vill.
Citera
2015-05-13, 21:53
Medlem
Citat:
Nej nej nej.

Detta handlar inte om någon före detta svärson.
Nähä, vem handlar det om då? Och varför skulle morfar vilja värna dennes ekonomi före sin egen?
Citera
2015-05-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Samt att de hatar män

Jag förstår inte ditt inlägg.

Det är fler än feminister som kramar nuvarande system. Det ser du i tråden.
Citera
2015-05-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Nähä, vem handlar det om då? Och varför skulle morfar vilja värna dennes ekonomi före sin egen?

Det handlar om någon som blivit gravid. Inte om en skilsmässa.

För fjärde (?) gången nu. Vad morfar vill är irrelevant.
Citera
2015-05-13, 22:05
Medlem
Citat:

Det allra vanligaste när man blir gravid är att man blir det med sin partner. Om partnern vill inte betala för nåt barn utan gör "juridisk abort" så ska ju enligt dig då morfar betala.

Varför är det relevant vad barnets pappa vill men inte relevant vad barnets morfar eller mammans nya pojkvän vill?
Citera
2015-05-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Att fokusera på barnet är för min del enbart ett medel. Målet är att kunna minska skattetrycket, eller i alla fall undvika att behöva öka det. Om barn som de facto fötts blir kriminella så kommer kostnader att falla på allmänheten eftersom brottslighet helt enkelt fungerar så. Därför är det viktigt att göra vad som går för att minska sannolikheten att de blir kriminella.

Varför skulle brottslighet kosta samhället i din värld. Du vill ju inte hjälpa offret när det är en ofrivillig pappa, så varför bry som andra offer?
Den misshandlade kan betala sin sjukvård själv osv. ( )
Citera
2015-05-13, 22:11
Medlem
Citat:

Det allra vanligaste när man blir gravid är att man blir det med sin partner. Om partnern vill inte betala för nåt barn utan gör "juridisk abort" så ska ju enligt dig då morfar betala.

Varför är det relevant vad barnets pappa vill men inte relevant vad barnets morfar eller mammans nya pojkvän vill? Ska man bara ta hänsyn till fäder som inte vill betala för sina barn, men nya pojkvänner och morfäder som inte heller vill betala för hans barn ska man inte ta nån hänsyn till?
Citera
2015-05-13, 22:13
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Förresten så kommer ensamstående kvinnor få möjlighet även de till insemination från och med juli, i år. Så kvinnor som "lurar" män bara för att bli gravida lär likaväl kunna gå till en mottagning. Googlade nyss, insemination kostar omkring 300. Snart är mannen snarare överflödig än något annat.

Har aldrig "lurat" någon karl men nice att redan i sommar helt kunna välja bort dessa gnälliga kärringar med vanföreställningar om kvinnor, vad de gör och ju de fungerar. Vi behöver er inte längre, så sterilisera er istället för att klaga när barn blir till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in