2015-05-12, 19:58
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Har den någonsin varit för jämställdhet???
Jag tvivlar starkt på att ens suffragetterna var för jämställdhet.

Feminister döljer alltid det fakta att män generellt inte hade allmän rösträtt, back in the days.
Män fick bara rösta ca. fyra eller åtta år före, "för att de var män".

Då kan man gissningsvis tänka sig att männen som ej fick rösta tidigare...ej tänktes nå vidare högt om, även bland suffragetter. Bara spekulering från mitt håll

Feminismen i sin vagga var väl mer för att kvinnor skulle få samma rättigheter som män? Efter att ha fått åtnjutit dessa rättigheter så tycker jag att feminismen har spelat ut sin roll, och den har helt ändrat linje till att bli rent och skärt manshat.

Dock är inte alla som kallar sig feminister manshatare, men de som syns och hörs mest och som sitter på någon real makt är det definitivt.
2015-05-12, 20:11
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Feminismen i sin vagga var väl mer för att kvinnor skulle få samma rättigheter som män? Efter att ha fått åtnjutit dessa rättigheter så tycker jag att feminismen har spelat ut sin roll, och den har helt ändrat linje till att bli rent och skärt manshat.

Dock är inte alla som kallar sig feminister manshatare, men de som syns och hörs mest och som sitter på någon real makt är det definitivt.

Alla feminister som konfronteras med vad deras doktrin säger/innebär. Hävdar det.

Jag kan tänka mig att de flesta wermacht och SS-gubbarna under andra världskriget var trevliga prickar... Men det gör det ej inte riktigt rätt, ändå.
2015-05-12, 20:17
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Alla feminister som konfronteras med vad deras doktrin säger/innebär. Hävdar det.

Jag kan tänka mig att de flesta wermacht och SS-gubbarna under andra världskriget var trevliga prickar... Men det gör det ej inte riktigt rätt, ändå.

Mm men så ser man också vilka som är det och vilka som inte är det.

Att jämföra wermacht med feminismen är väl ändå ett inte riktigt samma sak? man blev tvingad in i armén, ingen som tvingar dig att bli feminist precis.
2015-05-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Va? Det var inget rätt att döma alla män, bara en fakta som jag tog fram som var relevant för diskussionen, men synnerligen vill inte antifeminister höra på fakta när det går emot eran agenda, vilket är tråkigt, som det finns statistiskt underlag för. Skulle föredra om du kunde vara lite mer saklig och sluta gå till personangrepp emot mig.

Eftersom jag är en vuxen individ och kvinna så behöver jag inte dig att säga åt mig vad som är sant och inte, efter vad som gynnar dig. Man blir nästan förvånad över dumheten när nazister o liknande pack säger åt en att "tänka själva" eftersom de delar ut åsikter o uppfattningar som ska gälla, tänka själva betyder självklart inte att man kommer fram till samma saker som du eller okritiskt hålla med om allt du säger utan invändningar o egna tankar.
Det är ju männen som manipulerar, eller vill det, inte feminismen
Menar inte alla om inte det framgår, men det gör det säkert, men du hittar säkert något annat du kan anmärka fel

Du är väldigt naiv Milford det märks på ditt sätt att skriva. (Ta det inte som ett personpåhopp utan det är vad jag ser när jag läser dina inlägg, lägger ingen värdering i det direkt gillar naiva kvinnor mycket)

Får jag fråga dig en personlig fråga vad exakt är det som får dig att bli feminist och ha feministiska åsikter? Hur är din politiska karta uppbyggd och hur tänker du kring den?

Utifall du hade velat svara på detta hade jag blivit jätteglad, då kan vi ha en diskussion om det sen, om du vill.
2015-05-12, 20:31
Medlem
Citat:
Mm men så ser man också vilka som är det och vilka som inte är det.

Att jämföra wermacht med feminismen är väl ändå ett inte riktigt samma sak? man blev tvingad in i armén, ingen som tvingar dig att bli feminist precis.

Jo, social press tvingar in många personer i feminismen, vare sig dom är medvetna om det eller inte. Så var det med nazismen med, samma koncept.
2015-05-12, 20:35
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministiskman
Jo, social press tvingar in många personer i feminismen, vare sig dom är medvetna om det eller inte. Så var det med nazismen med, samma koncept.

Öh blanda inte ihop den tyska krigsmakten Wehrmacht med nazisterna då många i Wehrmacht var långt ifrån nazister, utan de blev mer eller mindre tvingad in i krigsmakten.

Vilken socialpress tänker du på nu? Känner inte en enda som benämner sig själv som feminist.
2015-05-13, 05:53
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Exakt därför är jag emot feminismen då den gått från att vara för jämställdhet till rent och skärt manshat! Sen vet jag att det finns många tjejer som kallar sig feminister, men som inte anammar detta manshat men det gör inte denna ideologi mer rumsren nu.

Men håller helt och hållet med dig att du och andra kvinnor är mina jämlikar och lika mkt värda om inte mer värda ur ett biologiskt perspektiv!

Håller med om en del av feminismen, en del inte..
2015-05-13, 06:56
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Håller med om en del av feminismen, en del inte..

Ahh precis så har jag uppfattat dig, att du har båda fötterna på jorden, och inte skriker ut allt negativt om män som andra debattörer gör här på forumet.
2015-05-13, 10:35
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministiskman

Får jag fråga dig en personlig fråga vad exakt är det som får dig att bli feminist och ha feministiska åsikter? Hur är din politiska karta uppbyggd och hur tänker du kring den?

Utifall du hade velat svara på detta hade jag blivit jätteglad, då kan vi ha en diskussion om det sen, om du vill.

varför jag är det. för att jag vill inte stå i köket hela livet för att behaga någon äcklig man som tvingar mig till det och tror han är bättre än mig.
jag har inte blivit "feminist" för att jag blivit hjärntvättad eller av påtryckningar utan har alltid varit sån, dom flesta av er som tar illa upp är riktigt otrevliga själv så orkar knappt bry mig
ni är jättekonstiga som tycker jag ska redovisa saker och ni ska typ hålla koll på mig för att ni är män
vad vill jag ha då? bli respekterad som en vanlig människa. att inte alla hittar på skit om mig som inte stämmer när dom inte känner mig.
hade också viljat slippa bli kallad för psykiskt sjuk för att jag inte ville göra dom sakerna som någon bad mig om och slippa bli kallad psykiskt sjuk för att jag började äta hälsosammare mat. liksom denhär rätten att kommentera på allt kvinnor gör som att vi bara finns för att tillfredsställa

Citat:
Ahh precis så har jag uppfattat dig, att du har båda fötterna på jorden, och inte skriker ut allt negativt om män som andra debattörer gör här på forumet.

nej det stämmer hatar inte män bara vissa, och dåliga människor kan likaväl vara kvinnor
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-05-13 kl. 10:48.
2015-05-13, 11:05
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
varför jag är det. för att jag vill inte stå i köket hela livet för att behaga någon äcklig man som tvingar mig till det och tror han är bättre än mig.
jag har inte blivit "feminist" för att jag blivit hjärntvättad eller av påtryckningar utan har alltid varit sån, dom flesta av er som tar illa upp är riktigt otrevliga själv så orkar knappt bry mig
ni är jättekonstiga som tycker jag ska redovisa saker och ni ska typ hålla koll på mig för att ni är män
vad vill jag ha då? bli respekterad som en vanlig människa. att inte alla hittar på skit om mig som inte stämmer när dom inte känner mig.
hade också viljat slippa bli kallad för psykiskt sjuk för att jag inte ville göra dom sakerna som någon bad mig om och slippa bli kallad psykiskt sjuk för att jag började äta hälsosammare mat. liksom denhär rätten att kommentera på allt kvinnor gör som att vi bara finns för att tillfredsställa

nej det stämmer hatar inte män bara vissa, och dåliga människor kan likaväl vara kvinnor

Då har jag förstått dig rätt då med andra ord, visst kan det vara så finns ju som sagt idioter av båda könen och av alla människosorter.
2015-05-18, 08:51
Medlem
Till nousernameneeded

(FB) Mannens rätt att inte bli pappa mot sin vilja

Standard svar från dig har jag märkt, när du har ränt runt ex. ologiska varv och drämt pannan i botten och inte kan svara längre utan inser att du framstår exakt så korkad som ditt resonemang är så säger du tack och hej då med en radda obligatoriska personpåhopp som "ursäkt"

Vilket intressant beteende, värdigt en hel skock antropologer, eller nej en hel skock dagispersonal mer kanske.
2015-05-18, 09:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Till nousernameneeded

(FB) Mannens rätt att inte bli pappa mot sin vilja

Standard svar från dig har jag märkt, när du har ränt runt ex. ologiska varv och drämt pannan i botten och inte kan svara längre utan inser att du framstår exakt så korkad som ditt resonemang är så säger du tack och hej då med en radda obligatoriska personpåhopp som "ursäkt"

Vilket intressant beteende, värdigt en hel skock antropologer, eller nej en hel skock dagispersonal mer kanske.

Nej men standard svar från dig och övriga feminister upprepar samma sak hela tiden blir lite tjatigt att svara samma sak hela tiden, man tycker ju att det borde gå fram någon gång.

Men du och Limning verkar ha svårt att få in i era tröga huvuden, och ställer samma fråga 10 inlägg på raken

Det är du som kommer med ologiska resonemang och framstår som mer en lovligt dum i huvudet faktiskt, som tycker det är helt okej att tvinga in någon i föräldraskapet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in