2015-03-09, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Disciplina är verkligen en fars. Det enda som inte är en tragedi med dig är att du insett att föräldraskapet inte passar dig. Sjukdomsinsikt. Hela du är en ordtirad av kejsarens nya kläder. Lycka till i tornet autisten.

Diciplina bidrar med sitt intellekt, sin analytiska förmåga och klarar bjuda på rejält motstånd byggt på kvalitet.
Det enda du lyckas med är att bjuda alla på konstant skit, pajkastning och personliga påhopp. Enda du klarar servera
Senast redigerad av ScottWalter 2015-03-09 kl. 13:00.
2015-03-14, 15:21
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Diciplina bidrar med sitt intellekt, sin analytiska förmåga och klarar bjuda på rejält motstånd byggt på kvalitet.
Det enda du lyckas med är att bjuda alla på konstant skit, pajkastning och personliga påhopp. Enda du klarar servera
Hon är smart, men har väldigt starka psykologiska låsningar mot att dra slutstser som går emot ideologin. Sedan är hennes huvudsakliga tillvägagångssätt att hitta ursäkter för att inte ta till sig de faktiska argumentet, till förmån för vem som säger något och hur det sägs (en jävla massa gnäll på andras låga intellekt, dåliga attityd mot kvinnor osv)
2015-03-14, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Hon är smart, men har väldigt starka psykologiska låsningar mot att dra slutstser som går emot ideologin. Sedan är hennes huvudsakliga tillvägagångssätt att hitta ursäkter för att inte ta till sig de faktiska argumentet, till förmån för vem som säger något och hur det sägs (en jävla massa gnäll på andras låga intellekt, dåliga attityd mot kvinnor osv)

Äsch Roi, hon är inte värre eller har större problem än average surkart till antifeminist på detta forum.
Spana in Lillskrutten, Aboristen, Babianen och resten av gänget här som sitter och vräker ur sig illvilligt sunk mot kvinnor dagarna i ände. Är det några som HAR uppenbara problem med psyket (och intellektet) så är det dessa.

Diciplina är "vass" och hon är inte intresserad av att gulla med folk. Är helt hennes rätt faktiskt.
Så är uppenbart att spyorna mot henne handlar om hennes åsikter och att "nån" fått smäll på fingrarna.
Hade hon varit på antifeminsiternas sida och hetat Diciplinus så hade ni dyrkat hen.

Forumet behöver fler av hennes sort inte färre.
2015-03-14, 16:00
Medlem
Rois avatar
Citat:
Äsch Roi, hon är inte värre eller har större problem än average surkart till antifeminist på detta forum.
Spana in Lillskrutten, Aboristen, Babianen och resten av gänget här som sitter och vräker ur sig illvilligt sunk mot kvinnor dagarna i ände. Är det några som HAR uppenbara problem med psyket (och intellektet) så är det dessa.

Diciplina är "vass" och hon är inte intresserad av att gulla med folk. Är helt hennes rätt faktiskt.
Så är uppenbart att spyorna mot henne handlar om hennes åsikter och att "nån" fått smäll på fingrarna.
Hade hon varit på antifeminsiternas sida och hetat Diciplinus så hade ni dyrkat hen.

Forumet behöver fler av hennes sort inte färre.
Jag ignorerar mest de sämre debattörerna i "mitt" läger, men Disciplina tycka vara tillräckligt intelligent för att stå över dessa.
2015-03-14, 16:43
Medlem
Citat:
Nu har jag ju tydliggjort ett antal gånger på detta forum att jag inte alls är ideologiskt lagd, såvida du inte vill hävda att "att inte hata kvinnor" har blivit en ideologi.

Inte heller har jag använt mina beskyllningar som ursäkter för att inte ta till mig av vad någon har att säga (om du inte räknar när personens totala avsaknad av kapacitet får mig att tröttna på samtalet helt och hållet), utan jag är alltid noga med att underbygga mina ställningstaganden, till skillnad från vissa andra.

Eftersom vi nu befinner oss i tråden där vi förväntas underbygga våra åsikter om de andra skribenterna, kanske du har lust att hitta ett enda exempel på att jag någonsin skulle ha använt era undermåliga intellektuella förmågor som en förevändning för att inte ta till mig era s.k. argument. För inte är väl det här ännu ett exempel på antifeministernas totalt ounderbyggda nedlåtande attityd mot kvinnor som yttrar åsikter?
2015-03-14, 18:29
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Nu har jag ju tydliggjort ett antal gånger på detta forum att jag inte alls är ideologiskt lagd, såvida du inte vill hävda att "att inte hata kvinnor" har blivit en ideologi.

Inte heller har jag använt mina beskyllningar som ursäkter för att inte ta till mig av vad någon har att säga (om du inte räknar när personens totala avsaknad av kapacitet får mig att tröttna på samtalet helt och hållet), utan jag är alltid noga med att underbygga mina ställningstaganden, till skillnad från vissa andra.

Eftersom vi nu befinner oss i tråden där vi förväntas underbygga våra åsikter om de andra skribenterna, kanske du har lust att hitta ett enda exempel på att jag någonsin skulle ha använt era undermåliga intellektuella förmågor som en förevändning för att inte ta till mig era s.k. argument. För inte är väl det här ännu ett exempel på antifeministernas totalt ounderbyggda nedlåtande attityd mot kvinnor som yttrar åsikter?
Ja, kan ta fel, men det blir ofta tröttsamt att sortera bort anklagelserna från argumenten när man läser din a poster. Att du pratar om "oss" kvinnohatare (när jag knappt skrivit på forumet det senaste året) är vad jag syftar på med att du är ideologisk, dvs faller in i supporter-tänket. Som Scottwalter säger finns det många andra som är värre, men jag tror du är en av de få "feministlägret" som jag faktiskt skulle ha något utbyte av.

Edit: Mer om vad jag syftar på med "ideologiskt tänk" http://rytger.blogspot.se/2014/03/skapandet-av-identitet.html

Om du utgår från att jag hatar din grupp för att jag ställer fel frågor eller liknande så kommer jag anta att du är högst ideologiskt driven.
Senast redigerad av Roi 2015-03-14 kl. 18:38.
2015-03-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ja, kan ta fel, men det blir ofta tröttsamt att sortera bort anklagelserna från argumenten när man läser din a poster. Att du pratar om "oss" kvinnohatare (när jag knappt skrivit på forumet det senaste året) är vad jag syftar på med att du är ideologiskt, dvs faller in i supporter-tänket. Som Scottwalter säger finns det många andra som är värre, men jag tror du är en av de få "feministlägret" som jag faktiskt skulle ha något utbyte av.
Och så var det visst med den saken, tur att jag inte hyser några förväntningar på dig. Hur ofta du skriver är inte särskilt relevant (faktiskt har vi skrivit ungefär lika många inlägg under det gångna året), du kommer hit och håller på med ditt jävla gamergatande och länkar till dina jävla kvinnohatarbloggar, vilket är helt tillräckligt för att jag ska kunna dra slutsatser om vilken typ av åsikter du har. Det gör mig inte till ideolog.
2015-03-14, 18:45
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Och så var det visst med den saken, tur att jag inte hyser några förväntningar på dig. Hur ofta du skriver är inte särskilt relevant (faktiskt har vi skrivit ungefär lika många inlägg under det gångna året), du kommer hit och håller på med ditt jävla gamergatande och länkar till dina jävla kvinnohatarbloggar, vilket är helt tillräckligt för att jag ska kunna dra slutsatser om vilken typ av åsikter du har. Det gör mig inte till ideolog.
Det gör dig inte till "ideolog" i någon intellektuell mening. Däremot gör det dig till en lagsupporter.

Skönt att veta att du definitivt hatar mig iaf.
2015-03-14, 18:49
Medlem
Citat:
Det gör dig inte till "ideolog" i någon intellektuell mening. Däremot gör det dig till en lagsupporter.

Skönt att veta att du definitivt hatar mig iaf.
Nej Roi, hur mycket du än vill att det ska vara sant för att det ska stämma överens med dina hemmasnickrade teorier, så blir jag inte en "lagsupporter" bara för att jag föraktar dina åsikter.
2015-03-15, 18:05
Medlem
Citat:
Om du utgår från att jag hatar din grupp för att jag ställer fel frågor eller liknande så kommer jag anta att du är högst ideologiskt driven.

Allt dessa feminister anklagar män för är egentligen en form av egna projektioner.

När du förstått detta inser du sanningen om dem.
2015-03-15, 20:11
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuria
Jag håller verkligen med om det. Manliga debattörer som låtsas vara tokfeminister, som Genushexan, Bullfetta, Visarfettanicam osv. gör dock god PR för feminismen bara genom den undermåliga gestaltningen och kvaliteten på deras inlägg.
Jag är kanske naiv, men jag har faktiskt tagit exempelvis billfettas inlägg bokstavligt, så det ju är ungefär så som det låter när man pratar med genusvetare...
2015-03-16, 10:12
Medlem
Citat:
Diciplina är "vass" och hon är inte intresserad av att gulla med folk.

Ja, vi fick precis ett till exempel på vad du menar med vass. Efter att Roi försöker närma sig ett hövligt utbyte av tankar, bemöts han av svordomar. Gullig är hon inte. Det stämmer!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in