2015-03-20, 07:38
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrk
Såpass! RG har lyckats ta sig ända in i finrummet. My Vingren har tydligen blivit praktikant på SR.

Mobilvänlig sida - för 21 timmar sedan - My Vingren @myvingren Praktikant på Ekot, Sveriges Radio WTF pic.twitter.com/ UEJ2qpg3ES.

Makalöst hur effektivt entrismen fungerar. Vem på SR har tagit in henne som praktikant? Och vad ska hon göra där? Vilket program kommer hon att vara med i?

Det KAN vara tvärtom. My är där som objekt. Helt gratis som praktikant. Allt hon gör på datorerna där sparas.
Citera
2015-03-20, 08:18
Medlem
Journalistkopians avatar
Citat:
Såpass! RG har lyckats ta sig ända in i finrimmet. My Vingren har tydligen blivit praktikant på SR.

Mobilvänlig sida - för 21 timmar sedan - My Vingren @myvingren Praktikant på Ekot, Sveriges Radio WTF pic.twitter.com/ UEJ2qpg3ES.

Makalöst hur effektivt entrismen fungerar. Vem på SR har tagit in henne som praktikant? Och vad ska hon göra där? Vilket program kommer hon att vara med i?

Vem är egentligen förvånad över att My fick praktik och senare också anställning, förmodar jag, inom statlig verksamhet? Hon kommer sysselsätta sig med att granska rasismen och näthatet på www. Kanske gör hon något inslag om feminism. Det är väntat.
Citera
2015-03-30, 22:22
Medlem
Så var det då dags igen för Expressen att samarbeta med RG. Visserligen inte direkt oväntat, men i alla fall.
Tittade i alla fall på ett av inslagen som handlade om kvinnan som är nämndeman i förvaltningsrätten i Göteborg. Där hänvisades till kommentarer hon skrivit "förra vintern". Som jag känner till det så tätade väl Disqus hålet i sitt nätverk ganska snart efter det blev känt vad RG lyckats med. Sedan beror det ju naturligtvis på hur man definierar "förra vintern", men nog brukar jag benämna det så när det handlar om efter nyår, men inte före nyår. Så för mig börjar alltså "förra vintern" 1/1-14, alltså efter Disqus rimligtvis borde ha täppt till hålen. Jag har inte heller lyckats googla fram citaten som de presenteras i videoklippet på Expressen. Så frågan är ju i så fall vart de kommer ifrån. Om nu inte Expressen menar att "förra vintern" sträcker så långt tillbaka som till hösten 2013, eller tidigare.
Citera
2015-03-31, 09:51
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc158214952
Så var det då dags igen för Expressen att samarbeta med RG. Visserligen inte direkt oväntat, men i alla fall.
Tittade i alla fall på ett av inslagen som handlade om kvinnan som är nämndeman i förvaltningsrätten i Göteborg. Där hänvisades till kommentarer hon skrivit "förra vintern". Som jag känner till det så tätade väl Disqus hålet i sitt nätverk ganska snart efter det blev känt vad RG lyckats med. Sedan beror det ju naturligtvis på hur man definierar "förra vintern", men nog brukar jag benämna det så när det handlar om efter nyår, men inte före nyår. Så för mig börjar alltså "förra vintern" 1/1-14, alltså efter Disqus rimligtvis borde ha täppt till hålen. Jag har inte heller lyckats googla fram citaten som de presenteras i videoklippet på Expressen. Så frågan är ju i så fall vart de kommer ifrån. Om nu inte Expressen menar att "förra vintern" sträcker så långt tillbaka som till hösten 2013, eller tidigare.
Rör sig bara om hatpropaganda mot SD nu när opinonen går uppåt igen.
Att någon fortfarande erkänner något Expressen kommer med är för mig obegripligt?
Låt expressen lägga fram bevisen så att deras sökvägar kommer fram.
Citera
2015-04-13, 14:58
Medlem
Gyrks avatar
Lysande av Marika Formgren om RG bl.a:

http://iloapp.marikaformgren.se/blog/www?

"Mentala lägervakter"
Citera
2015-04-13, 15:53
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Lysande av Marika Formgren om RG bl.a:

http://iloapp.marikaformgren.se/blog/www?

"Mentala lägervakter"

Verkligen, obligatorisk läsning för alla här på M&J.
Citera
2015-05-06, 00:27
Bannlyst
Har varit rätt tyst nu ett tag på RS-fronten.
Citera
2015-05-06, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Njor
Har varit rätt tyst nu ett tag på RS-fronten.
Det omgrupperar efter fiaskot med Flashback-hacket?
Citera
2015-05-06, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eva.smoking.skinn
Det omgrupperar efter fiaskot med Flashback-hacket?

Känns sannolikt, det var det största fiaskot vi någonsin skådat.
Citera
2015-05-08, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Intressant att så många journalister kritiserade Lexbase och påstod att det var ett hot mot den personliga integriteten. Samtidigt hittar man abbonnenter från samtliga etablerade medier som medlemmar.

Vanligt folk skulle kalla det dubbelmoral. Vet dock inte vad det kallas i Sverige.
Citera
2015-05-12, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Njor
Känns sannolikt, det var det största fiaskot vi någonsin skådat.

ja vad hände egentligen med den där databasen och alla de 40.000 (?) användare de påstod ha identifierat?
Citera
2015-05-13, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
ja vad hände egentligen med den där databasen och alla de 40.000 (?) användare de påstod ha identifierat?

Den är samkörd med olika register, bla Picatus och LOs och SAPs medlemsregister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in