Citat:
Ursprungligen postat av
William Haines
Man måste ändå skratta åt Bards svar:
Att hon sedan försöker trivialisera detta med ett par smileys visar ju att hon inte kan svara riktigt. Hon vet nog att han har rätt.
Ja, där fick hon så att hon teg. Nu är ju Bard inte rädd av sig, så han struntar nog högaktningsfullt i om Sundman går till TV4 med hans bristande värdegrund.
Jag ska kanske förtydliga att jag inte vet om Bards avhopp från Idol har något att göra med den här historien. Men att Sundman kommer med ett förtäckt hot är uppenbart. Varför skulle hon annars blanda in TV4 i sin tweet? Folk som till skillnad från Bard inte har dra åt helvete-kapital kan nog bli ganska rädda av en sådan grej. Särskilt om de skriver anonymt och RG hotar att avslöja dem och skvallra för arbetsgivaren.
Det är ju det här som är kärnan i RG:s tveksamma agerande. De har kartlagt stora delar av folket med skumma metoder. Sedan försöker de tysta även helt legitim religionskritik liksom allt ifrågasättande av den förda invandringspolitiken med sina hot. Likaså all kritik av media och dryga journalister. Researchgruppens arbete handlar ju inte om "näthatare" och nazister egentligen. Det är vanligt folk som i skydd av anonymiteten uttrycker åsikter utanför den tillåtna korridoren som de vill åt.
Som en liten anekdot kan jag berätta att jag skrev ett inlägg här på Flashback om konversationen mellan Sundman och Bard. Jag kallade Sundman "häxa". OK, det var inte snällt, men jag tyckte faktiskt att hon förtjänade det. Hur som helst dröjde det inte länge innan posten dök upp i Sundmans twitterflöde som ett exempel på näthat.
På sätt och vis ganska underhållande, men det visar verkligen hur sjuka de är. (Oops, där blev det visst lite mer näthat. Låt stå!)