2015-05-13, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Den är samkörd med olika register, bla Picatus och LOs och SAPs medlemsregister.

o när planerar dom att använda sig av den?
Citera
2015-06-04, 10:19
Medlem
Gyrks avatar
Mattias Wåg berättar om RG:s metoder och nämner bl a Flashback. Gå INTE in och kommentera artikeln. Det är ju det han vill.

http://www.dagensarena.se/magasinetarena/trollen-gar-ut-i-solen/
Citera
2015-06-04, 19:46
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrk
Mattias Wåg berättar om RG:s metoder och nämner bl a Flashback. Gå INTE in och kommentera artikeln. Det är ju det han vill.

Det dröjde tills jag läst 2/3 av artikeln innan det framkom att det var Stas... jag menar Expo som låg bakom artikeln och då kommer allt i ett nytt ljus, Wåg berättar först hur det spanas och kartläggs och sedan lipar han när hans motståndare gör liknande Och så klart kör han det uttjatade "offerkoftor", slätar över vänsterextremisternas våld och angrepp och inte minst Schweinfeldts uttalande om att det är rätt att ge sig på och misshandla företrädare för SD
Citera
2015-06-08, 22:26
Medlem
Gyrks avatar
Yttrandefrihet enligt vänstern:

Citat:
Yonna Waltersson - 6 juni, 2015
Efter flera kommentarer som inte har varit förenliga med reglerna för Dagens Arenas kommentarfält har redaktionen valt att stänga av kommentarsfunktionen.

Jag följde kommentarerna tills det var ungefär 60 st, ungefär hälften kritiska, då fick dom nog. Samt de har nog passat på att kolla upp avsändarnas mailadresser. Så nu kan man snart påvisa lite mer näthat som berättigar RG:s existens.
Citera
2015-06-11, 22:11
Medlem
Gyrks avatar
Herr Wåg skriver kapitel två:

http://www.dagensarena.se/innehall/avpixlatanhangare-fortsatter-planera-for-sverigevanlig-folkrorelse/

Vem är hatare egentligen?? Wåg eller SD?
Citera
2015-06-11, 22:27
Medlem
CyberPolices avatar
Citat:
Herr Wåg skriver kapitel två:

http://www.dagensarena.se/innehall/avpixlatanhangare-fortsatter-planera-for-sverigevanlig-folkrorelse/

Vem är hatare egentligen?? Wåg eller SD?
En hatare eller nätttroll är enligt deras definition någon som kritiserar den förda invandringspolitiken eller den som kritiserar feminazism.
Citera
2015-06-11, 23:06
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Yttrandefrihet enligt vänstern:

Jag följde kommentarerna tills det var ungefär 60 st, ungefär hälften kritiska, då fick dom nog. Samt de har nog passat på att kolla upp avsändarnas mailadresser. Så nu kan man snart påvisa lite mer näthat som berättigar RG:s existens.
Intressant artikel. Det jag frågar mig är hur RG samlar info om dem som skrivit på Avpixlat via disques konto.

I texten framgår det att RG fått fram att 4av 5 är män, de har inkomster strax under medel och de flesta kommer från södra Sverige.

Ljuger de ?....hur kan RG få fram de här uppgifterna via Disques?...och mailkonton?.

Jag vet att de har möjlighet att koppla mailkonton till ev om de har använts på andra sätt. Bonniers, bokklubbar, myndigheter..

Har glömt, men blev de, RG,stämda av Disques?

OT: Angående feminazisterna så har en kvinna av utländsk påbrå fört fram frågan varför inte Fi ger sig på de manliga grupperingar i förorterna som förespråkar medeltida regler för kvinnor.

Hos Fi blev det syntax error. Inslaget på radio idag runt 1745-1815, tror det var P1.
Senast redigerad av zorze 2015-06-11 kl. 23:12.
Citera
2015-06-14, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberPolice
En hatare eller nätttroll är enligt deras definition någon som kritiserar den förda invandringspolitiken eller den som kritiserar feminazism.

Nej en näthatare är någon som ägnar sig åt hotelser och trakasserier anonymt på nätet.

Jag tror inte Researchgruppen har något intresse att avslöja folk enbart på grund av
kritik mot någon invandringspolitik.
Citera
2015-06-14, 03:57
Medlem
CyberPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GO-SOCCER
Nej en näthatare är någon som ägnar sig åt hotelser och trakasserier anonymt på nätet.
Ja, enligt allmänhetens uppfattning. Dock inte enligt Aschberg/Expo/Researchgruppen. För dem är invandringskritiker att benämna som "nättroll".
Citat:
Jag tror inte Researchgruppen har något intresse att avslöja folk enbart på grund av
Researchgruppen (tidigare AFA Dokumentation) har endast ett intresse - och det är att kartlägga (åsiktsregistrera) och bevaka (kontinuerlig samkörning mot Piscatus) invandringsmotståndare.
Citera
2015-06-14, 12:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Jag tror att du har missat något fundamentalt. Researchgruppen är en vänsterextrem politisk organisation och deras politiska mål är bland annat att bekämpa just de som är emot dagens invandringspolitik och emot feminism. Sedan är det ju så att det är lättare att hänga ut personer som uttrycker sig grovt än de som uttrycker sig på ett ej klandervärt sätt. Däremot vet vi sedan Avpixlat-historien att de lade ut information offentligt om alla som skrivit på Avpixlat mm (som de hade något på) oavsett vad de hade skrivit. Så de har inga hämningar här. Kvällsmedia kan dock, av naturliga skäl, bara välja ut de värsta. Men Researchgruppen kan välja ut alla.

Att Researchgruppen enbart skulle vara ute efter de som hatar på nätet har ju de själva erkänt att det inte stämmer:

Citat:
Kommer ni att göra samma research på militanta vänsterpersoner, om de uttalat sig hatiskt eller slagit ner folk?

– Det är kanske inte vår uppgift att göra de granskningarna, säger Mathias Wåg.

http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/granskare-som-inte-tal-en-granskning-14461

En person med vänsteråsikter som hatar och beter sig illa på nätet, eller i verkligheten, är inget som de hänger ut. Med andra ord så är deras kartläggning enbart politisk.
Citera
2015-06-14, 14:46
Medlem
Att Expo-nätverket där RG ingår enbart jagar de som står till "höger" är gammal skåpmat. Under sken av att jaga nazister och fascister så hackar de allt och alla. - Vi kan alla föreställa oss alla vänsterpartister, Expo-folk, LO-folk mm som skrivit "hat" och hyllat ex Stalin på nätet vilket RG glatt silar.

Så Expo/RG är definitivt ingen opartisk/neutral organisation.
Citera
2015-06-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Att Expo-nätverket där RG ingår enbart jagar de som står till "höger" är gammal skåpmat. Under sken av att jaga nazister och fascister så hackar de allt och alla. - Vi kan alla föreställa oss alla vänsterpartister, Expo-folk, LO-folk mm som skrivit "hat" och hyllat ex Stalin på nätet vilket RG glatt silar.

Så Expo/RG är definitivt ingen opartisk/neutral organisation.

Men Avpixlat är desto mer opartisk och neutral menar du?

Ni jagar ju i princip alla som inte delar Sverigedemokraternas åsikter,
och hänger ut dessa på hatsajter.

Det var väl inte länge sedan ni även hängde ut oskyldiga minderåriga på Avpixlat
och hotade dessa med våldtäkter.

Jag har inte sett Researchgruppen avslöja folk som enbart kritiserat invandringspolitiken.

De som blivit granskade har skrivit betydligt värre och grövre saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in