Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Jag handlar aldrig allt på Lidl, jag går dit då och då och handlar det jag vet att de är bra på. Mer komplementhandling alltså, det är lite synd att det inte känns som att Lidl har tillräckligt komplett utbud för att funka varje dag, men å andra sidan är de bra på mycket och jag har många butiker nära där jag bor så det är inte som att Lidl är enda alternativet.
Jag handlar aldrig allt på ICA, jag går dit då och då och handlar det jag vet att de är bra på. Mer komplementhandling alltså. På Lidl köper jag alla basvaror, kött, mjölk, ägg, fisk, bröd, frukt och grönt, juicer, smör, kvarg, konserver, korv, ost och pålägg.
Allt handlar om vad man har för inställning till vilken butik som är 'bas' för en själv, det man förväntar sig ska finnas. Jag utgår från Lidl då de har bäst kvalitet, att det sen också är billigast är en bonus. Ica har höga priser och svajjig kvalitet, men bredare (och dyrare) utbud. Jag anpassar min handling efter Lidls utbud, precis som någon som föredrar ICA/COOP anpassar sina inköp efter vad de vet finns där.