Citat:
Ursprungligen postat av
Leliana
Hur struntade man "helt" i Internet när SvP köpte en reklambanner exempelvis på Flashback? Hur stoppade partiet folk att sluta vara aktiva på nätet, när många faktiskt självmant valde att sluta att vara aktiva just på Flashback på grund av personliga påhopp? Partiet var tvungen att lägga ner Realisten för det fanns inte nog med folk som engagerade sig och hjälpte till med arbetsbelastningen, dvs de stängde inte ner det bara för att. Det är rätt uppenbart för alla att så var fallet.
Den "effekten man hoppades på" är inte heller direkt översatt till "ingen effekt". Vad hoppades du på; att partiet skulle bli en parti som enbart existerade på Internet? Att vinna förtoende och röster kräver ett arbete utanför hemmet. I den moderna tiden ja visst, då ska arbetet både fördrivas på Internet och i den fysiska världen. Men jag finner inte att nätaktivismen brast på det sättet som du beskriver det på.
Jag förstår att man inte kan trolla fram folk för att sköta t.ex. realisten. Men man gav i praktiken giftradion ett carte blanche att föra ut sin sinnessjuka judeo-kristna propaganda när realisten la ner. Giftradion blev partiets enda riktiga kommunikationsväg utåt. Med detta var svp:s partiledning helt nöjda sett till deras agerande.
Man hade också kunnat välja annorlunda än att ge den våldsfixerade psykopaten Skillt sitt stöd i hans konflikt med martin ekedahl som utförde mycket av arbetet på realisten, som jag förstått det.
Dessa enorma misstag och mycket annat vilar tungt på partiledningen axlar. Förstår att det är mycket som inte blir gjort när det handlar om att arbeta med mycket begränsade medel och mestadels utan ersättning. Men varför ska man ens ha ett parti när man inte vill eller orkar agera när det behövs som mest?