2015-05-08, 03:00
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Finns inga bra lag i SE Asia bortsett från Team Malaysia, de har dessutom ett par välkända och bra spelare. Att inte bjuda in dem skulle betyda att de inte bjöd in något lag från den regionen, vilket skulle vara konstigt.

VP var väl enda frågetecknet men de kändes ändå solklara framför resten av lagen. Inget vettigt i Americas eller China.

Förstår inte varför så många vill att Rave skulle fått invite, tycker inte de presterat speciellt bra. Men som du säger, motståndet i SE Asia är extremt dåligt, så de kommer hur som helst ta sig vidare om de verkligen är värda det.
RAVE har performat bättre än TM och existerat längre. Det är det Valve har uttryckt sig gilla - lag som håller samman och performar hyfsat bra.

Det var jättemånga som reagera på att RAVE inte blev inbjudna medan TM blev. TM's enda achivement är i princip att ha vunnit över Secret.

Stort tvek på att VP skulle bli inbjudna, hade lika väl kunnat vara NiP eller något i så fall, och de förtjänar verkligen inte en invite.
Citera
2015-05-08, 12:20
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
RAVE har performat bättre än TM och existerat längre. Det är det Valve har uttryckt sig gilla - lag som håller samman och performar hyfsat bra.

Det var jättemånga som reagera på att RAVE inte blev inbjudna medan TM blev. TM's enda achivement är i princip att ha vunnit över Secret.

Stort tvek på att VP skulle bli inbjudna, hade lika väl kunnat vara NiP eller något i så fall, och de förtjänar verkligen inte en invite.

Är väl mest Rave fangays som gnäller. Vänder vi på det så är DAC det enda som Rave lyckats åstadkomma alls. TM har totalt dominerat alla SEA-turneringar och dessutom kvalificerat sig till utländska LAN efter DAC som Starladder, Redbull Battleground, The Summit, etc.

Dessutom är Team Malasyia samma lineup som var Orange e-sport under TI3. Ett av världens bästa lag med en av världens bästa kaptener.

VP är galet mycket bättre än NiP på alla mätbara plan och samma gäller deras prestationer. Är dock övertygad om att Alliance är ett bättre lag än VP och kommer prestera bättre i TI. Synd att de vaknade så sent.
Senast redigerad av Jontalinen 2015-05-08 kl. 12:38.
Citera
2015-05-09, 19:57
Medlem
chessjamts avatar
Satan vad hårda de är med lågprio. Brorsan hade dåligt internet, laggar som bara den. Han lämnar matchen och åker på fem stycken matcher i lågprio. Okej, vet inte hur många tillsägningar han fått eller matcher han har lämnat innan detta så jag kan inte riktigt avgöra eller bedöma hur rättvist det är. Efter att han spelar klart dem och kan äntligen börja köra lite compendium challenges så spelar både han och jag tillsammans och kör med våra compendium. Jag är med och ser att han gör inget som skulle räknas som tillsägningar. Tyvärr så dröjer det inte länge förrän han igen spelar en match med dåligt internet, laggar och lämnar. En match som han lämnar resulterar i fem stycken lågpriomatcher igen. Alltså vad är det här? Hänsynslös nolltolerans om något.
Citera
2015-05-09, 20:41
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Det är väl skitbra att ett as som sabbar för 9 andra får smaka kuk i lowprio?

Så han är ett as bara för att han har dåligt internet? Wow.
Citera
2015-05-09, 21:20
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Så han är ett as bara för att han har dåligt internet? Wow.

Nej, men de som inte kollar sin uppkoppling eller dator innan de söker en match är generellt sett hänsynslösa. Tycker att lopro är en bra morot för att bete sig bra och hålla koll på sig själv.
Citera
2015-05-09, 22:11
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundlejon
Nej, men de som inte kollar sin uppkoppling eller dator innan de söker en match är generellt sett hänsynslösa. Tycker att lopro är en bra morot för att bete sig bra och hålla koll på sig själv.

Gäller det också för de som inte lyckas koppla upp sig och bli "redo" i startskärmen precis innan en match ska börja?
Citera
2015-05-09, 23:09
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundlejon

Internet fungerade bra ända tills han började spela dota. Han är ingen hänsynslös spelare som flamear och skriver förolämpningar eller så, utan hade bara problem med uppkopplingen just i matchen. Tycker att 5 matcher i lågprio efter att han nyss kommit ut därifrån är ganska hårt, särskilt då han inte kunde rå för problemet. (Vi har varit i kontakt med bredbandsbolaget för att få till bättre internet så vi arbetar även med problemet på den fronten.)

Folk som beter sig som svin och är otrevliga hör hemma i lågprio, det håller jag med om. Men nu är det som att Valve pissar på honom för att hans internet var dåligt. "Oj, det där var ju tråkigt. Nu kunde du inte spela den där matchen som du ville. Här har du 5 stycken lågprio matcher. Enjoy!".
Citera
2015-05-10, 00:04
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Du menar alltså att de andra 9 som lägger ner 40 minuter var dvs 360 minuter totalt av sitt liv bara skall vara glada att han ens försökte? Nej, det är ett jävla oskick att spela trots att man vet att internet eller datorn är åt helvete, extremt själviskt och att du inte har insikt nog att säga till han att sluta eller att ni spelar inhouse/bots säger det mesta.

(min fetning)

Som sagt, internet fungerade bra, det gick sämre när han började spelade dota. Han tog sig ju t.o.m. in och kunde välja hjälte men när han sen började spela så började det att lagga. Antar att det har hänt flera än bara honom?

Min poäng är att det inte behövs någon ytterliggare bestraffning än den förlorade matchen för att man har dåligt internet. Det suger tillräckligt utan att behöva spela 5 matcher lågprio. Beter man sig otrevlig och förolämpande (som du gör nu) så ska man hamna i lågprio.
Citera
2015-05-10, 11:27
Medlem
Problemet är väl att det aldrig går att bevisa att det beror på dålig uppkoppling eller vad det nu må vara, om man sänkte straffet för vissa typer av disconnects så kommer folk börja dra ur nätverkskabeln istället för att bara leava, för att på så sätt komma ur matchen med ett lindrigare straff. Tråkigt, men jag har faktiskt ingen bra idé på hur man kan lösa det. 5 matcher är ju segt för en dc som man inte rår för, men däremot är 5 lowprio för en leaver enbart rättvist.
Citera
2015-05-10, 12:22
Medlem
Citat:
Det bara går inte, 13 raka förluster irad nu, senaste matchen pushar jag för att vi ska ta mid racks gör det på 17 min sen väljer mitt lag att försöka ufarma med kotl, lina, och WD istället för att avsluta matchen. Vad jag än gör hamnar jag med idioter som helt enkelt inte kan dota och tror att deras skitheroes bara dem får nog med farm vinner mot allt och alla ska ha perfect gear innan matchen är slut.

Man får dirigera laget en hel del för att öka chansen till att klättra om man faktiskt är bättre, ökar winraten en hel del på lägre nivåer men det gäller ju att du vet vad du sysslar med X)
Citera
2015-05-10, 13:21
Medlem
har man ostabilt nät så ska man fan inte lira heller. Be din bror ändra nät-operatör.
Citera
2015-05-10, 15:53
Medlem
Citat:
Det bara går inte, 13 raka förluster irad nu, senaste matchen pushar jag för att vi ska ta mid racks gör det på 17 min sen väljer mitt lag att försöka ufarma med kotl, lina, och WD istället för att avsluta matchen. Vad jag än gör hamnar jag med idioter som helt enkelt inte kan dota och tror att deras skitheroes bara dem får nog med farm vinner mot allt och alla ska ha perfect gear innan matchen är slut.

sån classic, folk ska farma hela tiden. sittit i samma sits hade typ samma lag och andra laget hade riki sven and spirit braker. så försöker man förklara för sitt lag att vi tar inte detta i late game.
Nej men lina "ska bara" :P så kul SÅ KUL.

Frågan är vilken hero man kan ha mest inpackt med. JAg kör 95% supp. jag tycker det är kul men också, om man lirar carry så är det itne säkert att man har en supporter och har man det så är det en sån jävel som försöker få lasthits på lane ist för typ harras dom.
MEn om jag lirar support så finns det en chans att den som farmar blir one man army.

Frågan lyder, vilken supp har mest late impact?

x
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in