Citat:
Att vara skeptisk till någon som helt random kommenterar en sådan här sak är ju bara att bara källkritisk då det är förståeligt men jag vill ju bara nämna att någon bad att johannas syster skulle komma in och argumentera för att få igång tråden och jag är fortfarande här. Jag hoppas bara att efter rättegång så kommer alla som misstror min utlåtelse om vad som faktiskt hänt får lite klarhet över det hela, jag kan missa detaljer eftersom jag va lite på lyset själv....jag säger vara utifrån min syn över vad som hänt och självklart så kan jag ha fel jag är som sagt bara människa, jag hoppas att det inte blir en allt för stor grej det här förrän rättegången är över för som det är just nu så är det bara ord mot ord. Vill även tillägga att tidigare i tråden så vägrade någon gå ut med namn på grund av fara för familjer för att ämnet blivit så stort, jag vill hålla mig anonym fram tills att jag vet att jag inte hamnar i trubbel.
Fast så går ju att resonera om vilket konto som helst. Visst, hade Ruskigbuss kommit in i tråden och skrivit samma sak så hade nog de flesta godtagit det som ställt bortom rimligt tvivel, även fast det hade varit exakt samma grej som nu när SliskErn gör det. Att han registrerade sitt konto 2011 och faktiskt har några inlägg som visar att det är en riktig person vi har med att göra stärker i mitt tycke hans trovärdighet, till skillnad från ett helt färskt konto. Att han vill vara anonym är fullt förståeligt med tanke på hur trådens huvudperson blivit synad både in- och utvändigt.
Naiv eller ej, men jag tror att hans vittnesmål är hämtat från verkligheten. Det ger liksom en vettig förklaring. Och på samma sätt som man får en sådan så kvarstår vissa frågetecken som var blodet kom ifrån till exempel, vilket enligt mig också stärker hans trovärdighet. Ett troll hade troligen täckt de detaljerna med att berätta att näsan sprang i blod innan Johanna avvek från platsen.
Naiv eller ej, men jag tror att hans vittnesmål är hämtat från verkligheten. Det ger liksom en vettig förklaring. Och på samma sätt som man får en sådan så kvarstår vissa frågetecken som var blodet kom ifrån till exempel, vilket enligt mig också stärker hans trovärdighet. Ett troll hade troligen täckt de detaljerna med att berätta att näsan sprang i blod innan Johanna avvek från platsen.